Permalänk
Medlem

Keychron K1

Hej Sweclockers.

Jag har börjat titta oroväckande mycket på tangentbord det senaste. Det finns så jävla många läckra skapelser där ute. Sitter med ett Apple iMac Pro-tb för jag gillar den slimmade designen, färgen och att det trots allt är rätt skönt att skriva på. Men, jag vill ju ha mekaniska brytare, egentligen.

Så, för att på något vis komma i närheten av denna omöjliga kompromiss har jag hängt upp mig på Keychron K1. Men, jag hittar inte detta tb:t omnämnt i en endaste tråd här på SweC. Det bådar ju inte gått.

Se länk:
https://www.keychron.com/

Finns en del på tuben också men det är ganska begränsat. Har någon sweclockare känt på ett Keychron K1?

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Keeper of the Bamse

Du får ju "fel" layout från dem, för de kan väl inte leverera våran layout? Du får låg enter, lång högershift osv.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Du får ju "fel" layout från dem, för de kan väl inte leverera våran layout? Du får låg enter, lång högershift osv.

Det har du rätt i och jag har funderat över det men helt enkelt accepterat det som att det finns andra som kör likadant och att det fungerar för dom men jag kanske är lite naiv där? Är det en tuff omställning att göra?

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Det har du rätt i och jag har funderat över det men helt enkelt accepterat det som att det finns andra som kör likadant och att det fungerar för dom men jag kanske är lite naiv där? Är det en tuff omställning att göra?

Det beror på
Jag kör ANSI på mitt tangentbord (dz60, med 65g zelios) hemma och tycker det fungerar utmärkt. Jag kör även ANSI i OS, speciellt när jag knackar jag knackar kod, men det är ju en smaksak

Visst, det blir kanske lite förskjutnigar på symboler och så men det lär en sig snabbt.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014