Missnöjd köpare.
Hej!
Jag köpte en begagnad laptop för en dryg månad sedan, detta för att spela WoW BfA. Jag ledsnade rätt fort och valde då att sälja den.
Jag hittade en köpare som gav ett skambud men sedan fick pruta totalt 24% på utsatt rimligt pris, för att jag ville bli av med den. (Jag fick den själv för ett bra pris så mig gjorde det inget.)
Datorn hade jag återställt och han fick själv prova den. Vi drack kaffe, snackade lite och hade allmänt trevligt.
Han var dock inte så kunnig inom datorer men jag slog på en youtube-film för han ville höra ljudet.
Jag visade honom systeminformation, GeForce Experience, vi var in på kontrollpanelen och tittade och lite andra grejer. Allt som allt tog det kanske 45-60 minuter.
Han verkade nöjd och valde då att köpa datorn.
Själv har jag också varit nöjd efter lite tweakande, byta av kylpasta och undervoltning med Intel Extreme Tuning Utility. Den har presterat det jag har förväntat mig.
Tre dagar efter köp så fick jag ett sms om att han var missnöjd med skärmen och bifogade en bild på den där man ser ett mörkt område mot Googles vita bakgrund.
Själv har jag inte haft det problemet, jag har med all uppriktighet inte sett det mörka området och tror att jag skulle ha upptäckt det efter en dryg månads användande.
Det här kan ha uppstått efter att han köpte den (kanske tappat datorn) eller så fanns det innan och jag inte har märkt det.
Jag ringde honom och hjälpte honom uppdatera drivrutinerna till skärmen, vilket föga förvånande inte hjälpte.
Sedan lovade jag att googla lite för att finna information för att kunna hjälpa honom, men jag fick intrycket av att han vill häva köpet eller kanske få ett ännu bättre pris.
Vad tycker ni jag bör göra om:
A) Han vill häva köpet?
B) Han vill ha kompensation?