Klona win10. Och byta nyckel på annan dator?

Permalänk

Klona win10. Och byta nyckel på annan dator?

Hej. Jag har en dator som jag vill göra en direkt kopia av med alla inställningar och liknande. (drivor med program och annat.)

Låt säga att jag bygger en dator. Dem kommer skilja sig i chipset och processor. en är z270 och den andra är z77. Kan jag klona den disken från z270 maskinen och starta upp den och sedan dra in en ny windows nyckel på den nya maskinen? jag kommer självklart få avinstallera allt som har med z270 att göra. Kanske i felsäkert läge? och installera rätt drivrutiner för det nya moderkortet och liknande?

Den första datorn ser ni här nere i signaturen. Den andra är en z77 msi mpower bräda med 3770k. och båda kommer att använda GPU från nvidia.

Jag har mängder med program som är väldigt noga inställda på min huvudmaskin. Så att sitta och göra om allt från noll skulle ta mig år och dagar att få ordning på. Eller finns det någon annan bra lösning på detta problem? jag vet att många kommer säga att jag ska installera rent från början.

Eller finns det något program som jag helt enkelt kan kopiera över mina viktigaste program med och sedan installera dem i den nya maskinen som tar med sig alla lösenord och liknande?

Jag är konfunderad och behöver er expertis.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bara den datorn isf inte är ansluten till nätet och du är beredd på visst drivrutinskrångel.

Permalänk

@tcntad: tack. då kör jag ju den vägen. sen är det ju bara att fixa till med drivarna och sen koppla upp sig när nya nyckeln är på plats. tack för info.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.