Headset. Finns det jag söker?!

Permalänk
Medlem

Headset. Finns det jag söker?!

Hej

För ett par år sedan köpte jag ett par Bose Quietcomfort 25 med "aktiv brusreducering". När jag för första gången använde dessa kände jag mig pånyttfödd och tyckte att det var mitt hittills bästa köp detta decennium. Fungerar perfekt på resande fot och batteritiden är mer än OK för det ändamålet. Nog om det..

Just nu sitter jag och letar efter ett nytt headset. Detta för att mitt nuvarande är helt obrukbart och ligger i en påse som ska ned till elektronikavfallet. Tanken slog mig då att jag skulle köpa en stand alone mic och köra på mina Bose Quietcomfort 25 men den idén har jag lagt åt sidan pga. batteridriften. Men som boende intill en väl trafikerad väg är jag är dock fast vid tanken att ha aktiv brusreducering när jag sitter och spelar.

När jag söker efter headset med "aktiv brusreducering" eller "noice canceling headset" så kommer endast dessa batteridrivna jäklar upp eller headset där mikrofonens ljudupptagning är brusreducerad.

Alltså.. headset/headphones med aktiv brusreducering (så jag slipper bilarnas sus) och som drivs via något enkelt som USB. Är det någon här inne som har något förslag? Jag är ingen audiofil men lägger gärna lite pengar på hyfsade prylar och i dagens läge är jag desperat.

Hojta om ni kan hjälpa mig!

Tack på förhand!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör mina quiet comfort med en trådlös modmic. Funkar riktigt bra. Kör även uppladdningsbara batterier till lurarna, "Ladda" från Ikea.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag kör mina quiet comfort med en trådlös modmic. Funkar riktigt bra. Kör även uppladdningsbara batterier till lurarna, "Ladda" från Ikea.

Tack för svaret. Det var den tanken jag först hade men helst skulle jag vilja slippa batterier. Jag har en gång haft ett trådlöst gamingheadset och slarvig som jag är så glömde jag konstant att sätta det på laddning.

Men tack för tipset! Det får bli lösningen om jag inte hittar något som drivs via USB.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Tack för svaret. Det var den tanken jag först hade men helst skulle jag vilja slippa batterier. Jag har en gång haft ett trådlöst gamingheadset och slarvig som jag är så glömde jag konstant att sätta det på laddning.

Men tack för tipset! Det får bli lösningen om jag inte hittar något som drivs via USB.

I laddningsstationen sitter 4 batterier så du behöver inte konstant minnas att lägga ett batteri på laddning över natten etc. Jag har min lilla station vid datorn och det ligger alltid ett par fulladdade batterier där och väntar. Hyfsat smidigt.

Edit: micen behöver man iofs ladda via usb, glömde jag lite snabbt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

kolla i detta testet
https://m3.idg.se/2.1022/1.610091/test-brusreducerande-horlur...

visserligen ett år gammalt men majoriteteten säljs ju fortfarande iaf.

ser ut som att SONY lurar och Sennheiser var typ vinnarna då kanske någon av dem passar vad du vill ha eller filtrera prisjakt vad som du vill ha hos dina lurar och se vad som erbjuds.

https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?b=s400197499

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

I laddningsstationen sitter 4 batterier så du behöver inte konstant minnas att lägga ett batteri på laddning över natten etc. Jag har min lilla station vid datorn och det ligger alltid ett par fulladdade batterier där och väntar. Hyfsat smidigt.

Edit: micen behöver man iofs ladda via usb, glömde jag lite snabbt.

Ja, det låter ju faktiskt inte så osmidigt. Jag hade ändå tänkt ta en modmic med sladd i så fall eftersom jag inte kommer köra via blåtand.

Skrivet av Rouge of Darkness:

kolla i detta testet
https://m3.idg.se/2.1022/1.610091/test-brusreducerande-horlur...

visserligen ett år gammalt men majoriteteten säljs ju fortfarande iaf.

ser ut som att SONY lurar och Sennheiser var typ vinnarna då kanske någon av dem passar vad du vill ha eller filtrera prisjakt vad som du vill ha hos dina lurar och se vad som erbjuds.

https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?b=s400197499

Tack. Nästan alla har jag kikat på men inga som riktigt lever upp till mina önskemål då alla har det där jäkla batteriet!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Ja, det låter ju faktiskt inte så osmidigt. Jag hade ändå tänkt ta en modmic med sladd i så fall eftersom jag inte kommer köra via blåtand.

Tack. Nästan alla har jag kikat på men inga som riktigt lever upp till mina önskemål då alla har det där jäkla batteriet!

du vill inte ha trådlöst? för då måste ju någon form av batteri iaf finnas i dem.

tolkade det som att du ville ha det och USB laddning? i testet dock kanske inte alla hade inbyggt batteri läste inte så noga om det var de du menade.

USB-trådade lurar med aktiv brusreducering verkar vara mer svårlöst.

finns ju dock alternativ med 3.5mm phono plugg och ett USBljudkort kanske? blir ju typ ett usb headset

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

du vill inte ha trådlöst? för då måste ju någon form av batteri iaf finnas i dem.

tolkade det som att du ville ha det och USB laddning? i testet dock kanske inte alla hade inbyggt batteri läste inte så noga om det var de du menade.

Nej, skulle helst vilja ha sladd. Allt för att slippa ladda och byta batteri. Men hittar jag ej sladdrivna så kommer ajg försöka hitta uppladdningsbara alternativt sånna där Ikea-batterier

Jag förstår inte hur detta inte kan vara världens sell-point för typ rbg-företag som Razer, Steelseries etc... Dom hypar ju upp varenda liten ny detalj de kommer över.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

dessa kanske kan vara något isf.

https://en-de.sennheiser.com/gaming-headset-pc-373d

dock med inbyggd mic men aktiv brusreducering och trådbundna.

verkar inte vara 100% USB dock men strömförsörjning via usb iaf tror jag är lite luddigt specat även på deras hemsida.

men kanske är tydligare hur de fungerar om man kollar instruktionsboken.

Bahh... de va inget var visst bara micen som vad brusreducerad inte lurarna.

så tebax till ruta noll i mysteriet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Men om du bara vill slippa ladda kan du väl använda trådlösa men ha USB-kabeln inkopplad hela tiden? Då får du ju trådlöshet på köpet, vissa v dem har ju 30-40 timmar batteritid... Vill du slippa Bluetooth kan du ju ha i 3.5mm kontakten också men det blir ju visserligen bökigt med två kablar. Det stora problemet som jag ser det med dessa typerna av headset är ju kass mikrofon men det slipper du ju om du kör mikrofon med kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Ja, det låter ju faktiskt inte så osmidigt. Jag hade ändå tänkt ta en modmic med sladd i så fall eftersom jag inte kommer köra via blåtand.

Jaha, då är det ju givet.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

dessa kanske kan vara något isf.

https://en-de.sennheiser.com/gaming-headset-pc-373d

dock med inbyggd mic men aktiv brusreducering och trådbundna.

verkar inte vara 100% USB dock men strömförsörjning via usb iaf tror jag är lite luddigt specat även på deras hemsida.

men kanske är tydligare hur de fungerar om man kollar instruktionsboken.

Bahh... de va inget var visst bara micen som vad brusreducerad inte lurarna.

så tebax till ruta noll i mysteriet.

Det är ett sådant som ligger trasigt i påsen. Det var ett helt OK headset men vill ha med sån där aktiv brusreducering (ej på mic)

Skrivet av Bader:

Men om du bara vill slippa ladda kan du väl använda trådlösa men ha USB-kabeln inkopplad hela tiden? Då får du ju trådlöshet på köpet, vissa v dem har ju 30-40 timmar batteritid... Vill du slippa Bluetooth kan du ju ha i 3.5mm kontakten också men det blir ju visserligen bökigt med två kablar. Det stora problemet som jag ser det med dessa typerna av headset är ju kass mikrofon men det slipper du ju om du kör mikrofon med kabel.

Jag hade tänkt köra med Modmic och då blir det 3 sladdar. Sen av erfarenhet sedan tidigare på mina astro a50 så blir det lätt glapp i laddsladden/kontaken om det är mini-usb eller så.

Skrivet av frong:

Jaha, då är det ju givet.

Ja, får nog bli så. Fattar ej varför inte en enda tillverkare har gjort ett headset med detta över USB. Så fort det vankas aktiv brusreducering så är kundgruppen folk som bara lyssnar på musik när de åker buss.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

B&W PX har bruseducering och kan ta ljud över usb enbart. Däremot har de ju inbyggt batteri och jag tror inte mic fungerar när de använder usb. De är ju dessutom gjorda för att användas på språng och inte exakt det du söker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hundburgaren:

B&W PX har bruseducering och kan ta ljud över usb enbart. Däremot har de ju inbyggt batteri och jag tror inte mic fungerar när de använder usb. De är ju dessutom gjorda för att användas på språng och inte exakt det du söker.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, men som det ser ut nu så lutar det åt någon sådan lösning. Verkar ej finnas ett enda headset/headphones som har aktiv brusreducering och som kör via USB. Så tack för tipset, ska kika på dom!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Ja, men som det ser ut nu så lutar det åt någon sådan lösning. Verkar ej finnas ett enda headset/headphones som har aktiv brusreducering och som kör via USB. Så tack för tipset, ska kika på dom!

Säg till om du vill att jag ska testa något särskilt. Jag har ett par PX liggandes.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Det är ett sådant som ligger trasigt i påsen. Det var ett helt OK headset men vill ha med sån där aktiv brusreducering (ej på mic)

Jag hade tänkt köra med Modmic och då blir det 3 sladdar. Sen av erfarenhet sedan tidigare på mina astro a50 så blir det lätt glapp i laddsladden/kontaken om det är mini-usb eller så.

Ja, får nog bli så. Fattar ej varför inte en enda tillverkare har gjort ett headset med detta över USB. Så fort det vankas aktiv brusreducering så är kundgruppen folk som bara lyssnar på musik när de åker buss.

Håller med. Jag kommer aldrig gå tillbaka till lurar utan brusreduc.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA