Permalänk
Medlem

Dell PowerEdge T330, i Umeå

Säljer min server. Strömsnål och tyst. Ca 35-50W vid låg belastning.

Finns i Umeå

Dell PowerEdge T330
5U towermodell

CPU: Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1220 v5 @ 3.00GHz
PSU: 1 x 500W, kan kompleteras med ytterligare 1 PSU för failover (ingår ej)

Managering: IDRAC 8, basic där du kan se temperaturer och status samt starta/stänga ner den. KVM kräver separat licens (ingår ej). Körs på ett separat nätverkskort, går via webläsare.

Minne: 32GB totalt, 2x16GB DDR4 single-bitt ECC. Har plats för 2 till moduler.

Lagring: SAS eller S-ATA. 8 platser hot-swap. 6 caddies ingår, samt 2 st 300GB SAS diskar.
CD/DVD: Ja, medföljer monterat.

Jag har två st 10k rpm SAS-diskar på 300GB som är oanvända som kan skickas med för 500kr.
Övrigt så skickar jag med 6 3.5" caddies, det är hotswap. I dessa kan du montera 2.5" eller 3.5" diskar. Jag har använt 6 st WDRED diskar 3.5" utan problem.

Kontrollerkort diskar: PERC H330 Adapter

Annan i/o: VGA, USB 3.0 fram och bak, 2 X gbitt LAN.

Ev kan jag hitta ett till nätverkskort med 2 x gbitt LAN portar, som kom med servern.

Servern är en tyst modell som lätt kan stå i ett kontorslandskap, under ett skrivbord. eller en skrubb utan att höras. Den har dock väl dimensionerad kylning om den ska vara i rack så det är inget problem.

Servern är i gott skick, kört väldigt försiktigt och har inga problem med stabilitet eller annat.
Kör för nätvarande ESXI 6.5 på den.

Bilder kan ordnas, den sitter dock lite otillgängligt men är det genuint intresse så får jag släpa fram den och ordna bilder.

Obs: väger nära 20kg, så skickar ogärna den.

Mått
Höjd: chassits bashöjd – 430,3 mm
Med fot – 443,3 mm

Bredd: chassibasens bredd – 218 mm
Med fot – 304,5 mm

Djup: framsida till den bakre väggen (utan ram) – 542,2 mm
framsida till nätaggregatshandtag (utan ram) – 578,42 mm
framsida till den bakre väggen (med ram) – 558,6 mm
framsida till nätaggregatshandtag (med ram) – 594,82 mm

---

Som sagt, den är tung och lite otymplig. Jag skickar ogärna servern men kan mot ersättning leverera den om det är inom skäligt avstånd från Umeå centralort. PM eller skriv här så tar vi ett snack.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Sätt upp mig på väntelistan om det skulle bli aktuellt med att frakta den istället för avhämtning

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem

Köper gärna en av de tva 16GB-stickorna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kommer försöka kolla hur jag skulle kunna embalera och vad frakten i sånna fall skulle bli.
Det lutar åt bussgods, frakten hamnar på ca ~500kr för hela sverige.

Permalänk
Medlem

Hej alla intresserade.

Jag kan skicka servern med bussgods. 650kr tar jag för frakt+embalage+besvär. Återkom om ni är intresserade. Jag har fått ett par erbjudanden men först till kvarn tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Hej alla intresserade.

Jag kan skicka servern med bussgods. 650kr tar jag för frakt+embalage+besvär. Återkom om ni är intresserade. Jag har fått ett par erbjudanden men först till kvarn tänker jag.

Jag tar den!

PM:ar dig.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem