Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Inaktiv

@Emil Hansson: Jag tvivlar på att jag kommer till naxx denna gång heller. Men samma här angående warlocks/hunters, roligaste att lira och levla med. All den kontroll en warlock har eller den förmågan att göra grym skada på avstånd från hunters är tillfredsställande.

Inte nog i AV där man kan stå som hunter på säkert avstånd och mata in pilar i den feta högen där alla slåss

Och nu när du säger det så kommer minnet tillbaka lite, raid leaden bestämmer ju vilka dots som ska användas. Det beror ju såklart på vilka som finns i raiden osv, Det var länge sedan det här, är riktigt sugen på att hoppa in och lira igen. Även fast raid inte blir det primära så är det bara kul att farma, worldpvp osv.

Permalänk
Medlem

Första gången man såg STV och tanaris som 12 åring är fina minnen. Kommer lätt spela detta!
Bästa med WoW är att det inte hela tiden kräver 100% av ens uppmärksamhet, finns stunder där man kan snacka skit med folk under raider. Samtidigt fanns den där vänliga rivaliteten mellan guilder.

Jag vet inte varför andra spelföretag inte lyckats lika väl som blizzard att skapa ett liknande spel. Synd att det inte kom något "nytt WoW" från något annat spelföretag innan man blev för gammal och inte har tid längre

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Skrivet av anon190792:

@Dr.Pez: Jag tvivlar på att jag kommer till naxx denna gång heller. Men samma här angående warlocks/hunters, roligaste att lira och levla med. All den kontroll en warlock har eller den förmågan att göra grym skada på avstånd från hunters är tillfredsställande.

Inte nog i AV där man kan stå som hunter på säkert avstånd och mata in pilar i den feta högen där alla slåss

Och nu när du säger det så kommer minnet tillbaka lite, raid leaden bestämmer ju vilka dots som ska användas. Det beror ju såklart på vilka som finns i raiden osv, Det var länge sedan det här, är riktigt sugen på att hoppa in och lira igen. Även fast raid inte blir det primära så är det bara kul att farma, worldpvp osv.

Jag skulle verkligen vilja raida Naxx, Men kommer förmodligen inte att hända denna gången för mig heller, Krävs för mkt tid helt enkelt, Vilket jag iofs tycker är bra, Dom som går in helhjärtat för det och spenderar all sin tid att spela blir belönade för det, Något som saknas lite i moderna wow

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag TLDR, men vad är egentligen skillnaden i "classic" jämfört med om man bara kör samma zoner / quests / instanser fast i senare expansioner?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Ursäkta om jag TLDR, men vad är egentligen skillnaden i "classic" jämfört med om man bara kör samma zoner / quests / instanser fast i senare expansioner?

De gamla zonerna existerar inte längre.
Cataclysm såg till att riva det mesta, men redan innan dess så var väldigt mycket ändrat.
Och instanserna är nerfade så många gånger att det är galet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektroman:

Ursäkta om jag TLDR, men vad är egentligen skillnaden i "classic" jämfört med om man bara kör samma zoner / quests / instanser fast i senare expansioner?

Det går ens inte jämföra World of Warcraft så som det var 2004-2009 med hur det blev efter patch 3.2 när Trial of the Crusader kom. Enda likheter som finns är en del zoner bland annat. Som den över mig skrev så ändrade expansionen Cataclysm hela "världen" och många gamla quests försvann och en stor del arbetades om för att bli en "on the rails" upplevelse när man levlar, iochmed Legion så har det blivit ännu mer så när de flesta zoner inte har så stora begränsningar längre på vilka nivåer/levels man behöver vara för dem. Battle For Azeroth har också arbetat om en del zoner i sin tur ytterliggare.

Det finns jättemånga videos på YouTube om du söker som talar om detta mycket bättre och mycket mer inriktat än mig.
Spelet idag känns som en roulette-simulator och nästintill all form av inlevelse är helt borta, fokus läggs på fel saker och varje patch med World of Warcraft idag känns som en season i Diablo 3 tyvärr.

Det må vara att raids, dungeons och klasser är mer komplicerat idag och det finns en del system som "Looking For Group/Raid" som "underlättar" din spelupplevelse men i mitt tycke så stjälper det systemet mer.
Och angående komplexitet så spelade jag alltid World of Warcraft först och främst för inlevelsen, vill jag ha en komplicerad "rotation" så finns det många fightingspel som gör den saken mycket bättre. Tycker det har bollats med klasser för mycket genom åren.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Elektroman:

Ursäkta om jag TLDR, men vad är egentligen skillnaden i "classic" jämfört med om man bara kör samma zoner / quests / instanser fast i senare expansioner?

Om du spelar classic i classic så är alla mobs potentiellt livsfarliga.

Gå på en mob som är 2-3 levlar högre än dig och din egen död är möjlig och ibland sannolik.

Spela "samma" zon i nya wow så nära på oneshottar du mobs med heirlooms.
Spelar du utan heirlooms så behöver du mest troligt gå på mobs som är 6-8 mobs högre än dig för att de ska vara farliga.

Många klasser som ENDAST kan single target döda i classic kan dra 3-10 mobs in nyare versioner av spelet.

Lite från fantasy till dagis i andra ord.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

De gamla zonerna existerar inte längre.
Cataclysm såg till att riva det mesta, men redan innan dess så var väldigt mycket ändrat.
Och instanserna är nerfade så många gånger att det är galet.

Skrivet av Greed:

Det går ens inte jämföra World of Warcraft så som det var 2004-2009 med hur det blev efter patch 3.2 när Trial of the Crusader kom. Enda likheter som finns är en del zoner bland annat. Som den över mig skrev så ändrade expansionen Cataclysm hela "världen" och många gamla quests försvann och en stor del arbetades om för att bli en "on the rails" upplevelse när man levlar, iochmed Legion så har det blivit ännu mer så när de flesta zoner inte har så stora begränsningar längre på vilka nivåer/levels man behöver vara för dem. Battle For Azeroth har också arbetat om en del zoner i sin tur ytterliggare.

Det finns jättemånga videos på YouTube om du söker som talar om detta mycket bättre och mycket mer inriktat än mig.
Spelet idag känns som en roulette-simulator och nästintill all form av inlevelse är helt borta, fokus läggs på fel saker och varje patch med World of Warcraft idag känns som en season i Diablo 3 tyvärr.

Det må vara att raids, dungeons och klasser är mer komplicerat idag och det finns en del system som "Looking For Group/Raid" som "underlättar" din spelupplevelse men i mitt tycke så stjälper det systemet mer.
Och angående komplexitet så spelade jag alltid World of Warcraft först och främst för inlevelsen, vill jag ha en komplicerad "rotation" så finns det många fightingspel som gör den saken mycket bättre. Tycker det har bollats med klasser för mycket genom åren.

Skrivet av Allexz:

Om du spelar classic i classic så är alla mobs potentiellt livsfarliga.

Gå på en mob som är 2-3 levlar högre än dig och din egen död är möjlig och ibland sannolik.

Spela "samma" zon i nya wow så nära på oneshottar du mobs med heirlooms.
Spelar du utan heirlooms så behöver du mest troligt gå på mobs som är 6-8 mobs högre än dig för att de ska vara farliga.

Många klasser som ENDAST kan single target döda i classic kan dra 3-10 mobs in nyare versioner av spelet.

Lite från fantasy till dagis i andra ord.

För att tillägga lite så kom det stora förändringar redan vid lansering av Burning Crusade där typ 90% av alla items gjordes om, Gear fick andra stats, Hit % och Crit % byttes ut mot ratings, Quests blev lättare, Mobs blev lättare att döda, Alla klasser blev starkare och fick mer abilitys/Spells osv, Mindre experience för att levla, Mer experience från mobs/quests osv.

Många som började spela WoW i Burning Crusade eller Wrath of the Lich King tror att dom vet ungefär vad som väntar iom att dom levlade upp i Eastern Kingdoms/Kalimdor då det fortfarande såg lika ut som i Vanilla samt hade nästan samma quests, Dom kommer nog få en ganska stor chock när dom ser hur pass stor skillnad det är jämfört med senare expansioner, Och jag hoppas dom ser det som positivt

Det som fick mig att lessna i senare expansioner var att allt blev så otroligt lätt, Att skaffa sig ett fullt set med epic gear var ingen stor grej längre vilket innebär att den inte är speciellt "Epic" längre, Dungeon finder förstörde en stor del av det sociala och tog bort en av anledningarna att utforska världen (För att hitta dungeon quests), När man väl är inne i en dungeon så krävs absolut ingen koordination öht då allt är så pass lätt, Ingen CC krävs, Inga mana breaks, Man behöver inte ens prata med sin grupp alls för att klara sig genom en dungeon. Man behöver i princip inte lära sig att spela sin klass då alla optimala spells lyser upp på din hotbar när dom ska användas och liknande.

Känns som att WoW Cataclysm och framåt handlar mest om att trycka på så många knappar i minuten som möjligt, Krävs absolut ingen tankeverksamhet från spelaren.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Känns som att WoW Cataclysm och framåt handlar mest om att trycka på så många knappar i minuten som möjligt, Krävs absolut ingen tankeverksamhet från spelaren.

Det handlar till 100% om att använda rätt skill vid rätt tidpunkt för att maximera vad du nu vill göra.
Och såklart innebär detta att man måste hålla gubben sysselsatt så den inte står och pillrar navel.

Permalänk

@Svensktiger: Precis, Känns lite som ett "Quicktime event" men med fler knappar

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Spelet är otroligt scriptat och linjärt nuförtiden, alla klasser har speciella rotationer för att minmaxa, alla dessa rotationer finns att tillgå på internet. Så spenderar du några timmar på att lära dig dessa finns det inte mycket mer att optimera.
Samma sak gäller i Arena, spelet är bestämt redan när 2 comps sätts emot varandra. T.ex.:
Använda Pvp-trinket enbart för Cooldown X.
Använd Cooldown X enbart när Cooldown X har använts.
Nu pratar jag inte om lågrated arena, för där använder folk sina cds hur som helst. Men ligger du hyfsat högt på laddern förstår du vad jag menar.
Ska bli spännande och se hur Classics blir år 2019, med tanke på att folks skill cap Har höjts en hel del sedan 2004 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K - ASUS PRIME Z370-A II - 16GB - RTX 2070 - 32" Samsung G7
* ⌨️ Ducky One 2 Mini 60% | 🖱️ Corsair Scimitar | 🎧 HyperX Cloud II
* 📱 iPhone 12 Mini | ⌚ Apple Watch SE 44mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Ursäkta om jag TLDR, men vad är egentligen skillnaden i "classic" jämfört med om man bara kör samma zoner / quests / instanser fast i senare expansioner?

Classic raider var ungefär 958000 gånger svårare än de nyare raidsen.
https://www.youtube.com/watch?v=XBPHRlgczmk

Från videon:

900 Guilds som klarade av att ta EN boss i Naxx.
Antal guilds i hela USA som klarade hela Naxx i Classic - 23 stycken

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lodisen:

Classic raider var ungefär 958000 gånger svårare än de nyare raidsen.
https://www.youtube.com/watch?v=XBPHRlgczmk

Från videon:

900 Guilds som klarade av att ta EN boss i Naxx.
Antal guilds i hela USA som klarade hela Naxx i Classic - 23 stycken

Classic raids var inte svårare, bara drygare att få tillgång till. Jämför mechanics med en boss i mythic idag med en boss i Naxxramas t ex. Tror de flesta heroic och mythic raiders inte skulle ha några svårigheter med Naxxramas idag. Är nog mer som spelar in på att MMORPG var fortfarande nytt då och det var så många som var noobs. Men definitivt svårare att få attunement/tillgång till var det i classic och synnerligen TBC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Classic raids var inte svårare, bara drygare att få tillgång till. Jämför mechanics med en boss i mythic idag med en boss i Naxxramas t ex. Tror de flesta heroic och mythic raiders inte skulle ha några svårigheter med Naxxramas idag. Är nog mer som spelar in på att MMORPG var fortfarande nytt då och det var så många som var noobs. Men definitivt svårare att få attunement/tillgång till var det i classic och synnerligen TBC.

Jo, det är väl mer avancerade mechanics i nyare raids, men svårighetsgraden satt inte i det.
Det låter som att du inte lirat Classic Naxx. Även riktiga nolifers som lirade 18h per dag hade extrema problem med Naxx40.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Inaktiv

Kanske the return of thottbot är påväg nu då ?😁

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lodisen:

Jo, det är väl mer avancerade mechanics i nyare raids, men svårighetsgraden satt inte i det.
Det låter som att du inte lirat Classic Naxx. Även riktiga nolifers som lirade 18h per dag hade extrema problem med Naxx40.

Jag har spelat sedan betan 2004 och clearat Naxx. Och du kan sluta gate-keepa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Jag har spelat sedan betan 2004 och clearat Naxx. Och du kan sluta gate-keepa.

Ja, det återstår väl att se om jag har rätt eller fel.
Såvida de inte tweakar Naxx så tror jag inte speciellt många kommer klara av det.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lodisen:

Ja, det återstår väl att se om jag har rätt eller fel.
Såvida de inte tweakar Naxx så tror jag inte speciellt många kommer klara av det.

Nej jag tror inte heller många kommer klara det, inte för att det är svårt utan för tiden man behöver lägga ner utöver raidandet för att komma dit. Och man kan inte skippa raids som man kan idag utan man måste geara minst 40 personer genom samtliga raids i vanilla för att komma till Naxxramas.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Där ser man! 😁 bra grejer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon239600:

Där ser man! 😁 bra grejer det.

Sedan har du även detta.
https://classicdb.ch/

Sedan finns/fanns det en del andra väldigt bra classic dbs likt gamla thotbot. Men har inte hållit koll på många utav dessa på senaste då det var ett tag sedan jag lirade nu.

Men denna sida är enligt mig bäst, eller i.a.f så var den det för ca 1 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

De gamla zonerna existerar inte längre.
Cataclysm såg till att riva det mesta, men redan innan dess så var väldigt mycket ändrat.
Och instanserna är nerfade så många gånger att det är galet.

Skrivet av Greed:

Det går ens inte jämföra World of Warcraft så som det var 2004-2009 med hur det blev efter patch 3.2 när Trial of the Crusader kom. Enda likheter som finns är en del zoner bland annat. Som den över mig skrev så ändrade expansionen Cataclysm hela "världen" och många gamla quests försvann och en stor del arbetades om för att bli en "on the rails" upplevelse när man levlar, iochmed Legion så har det blivit ännu mer så när de flesta zoner inte har så stora begränsningar längre på vilka nivåer/levels man behöver vara för dem. Battle For Azeroth har också arbetat om en del zoner i sin tur ytterliggare.

Det finns jättemånga videos på YouTube om du söker som talar om detta mycket bättre och mycket mer inriktat än mig.
Spelet idag känns som en roulette-simulator och nästintill all form av inlevelse är helt borta, fokus läggs på fel saker och varje patch med World of Warcraft idag känns som en season i Diablo 3 tyvärr.

Det må vara att raids, dungeons och klasser är mer komplicerat idag och det finns en del system som "Looking For Group/Raid" som "underlättar" din spelupplevelse men i mitt tycke så stjälper det systemet mer.
Och angående komplexitet så spelade jag alltid World of Warcraft först och främst för inlevelsen, vill jag ha en komplicerad "rotation" så finns det många fightingspel som gör den saken mycket bättre. Tycker det har bollats med klasser för mycket genom åren.

Okej märker att jag inte följt spelet de senaste 10 åren... spelade betan, eller rättare sagt tre olika betor vill jag minnas, och sedan spelade jag väl WoW i nåt år efter ett det släpptes.

Min erfarenhet av Blizzard är dock att de - ursäkta uttrycket - sålt sig. Det är inte alls samma känsla som i deras gamla spel. Och det ni skriver bekräftar ju bara det. Finns ett uttryck på engelska som heter If it ain't broken, don't fix it. Alltså om något funkar bra och är omtyckt, ändra det inte. Blizzard verkar inte ha följt den regeln. Aja, är det här classic släppt nu eller? Man ska säkert betala extra för det med? Stackars ultimegamiljardföretaget Blizzard behöver mer vinst förstås! Är det precis som det var förut? Eller har det redan blivit som D2, massa lootsugna som springer runt och "fastrunnar" samma instans 112931248 gånger i rad, totalt mekaniskt, robotiskt, noll spelkänsla eller communitykänsla.

Språkvård (§1.2) / Mod
Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektroman:

Okej märker att jag inte följt spelet de senaste 10 åren... spelade betan, eller rättare sagt tre olika betor vill jag minnas, och sedan spelade jag väl WoW i nåt år efter ett det släpptes.

Min erfarenhet av Blizzard är dock att de - ursäkta uttrycket - sålt sig. Det är inte alls samma känsla som i deras gamla spel. Och det ni skriver bekräftar ju bara det. Finns ett uttryck på engelska som heter If it ain't broken, don't fix it. Alltså om något funkar bra och är omtyckt, ändra det inte. Blizzard verkar inte ha följt den regeln. Aja, är det här classic släppt nu eller? Man ska säkert betala extra för det med? Stackars ultimegamiljardföretaget Blizzard behöver mer vinst förstås! Är det precis som det var förut? Eller har det redan blivit som D2, massa lootsugna som springer runt och "fastrunnar" samma instans 112931248 gånger i rad, totalt mekaniskt, robotiskt, noll spelkänsla eller communitykänsla.

Blizzard sålde sig till Activision redan 2008. Och man började märka redan i slutet av TBC att spelet hade ändrats lite då dem t ex tog bort kraven för att man skulle ha revered för att få tillgång till heroic dungeons samt att man kunde få väldigt bra gear i slutet av The Burning Crusade genom Badges of Justice, de tog också bort så att man inte behövde göra attunements för att komma in till raids i slutet av The Burning Crusade också. Iochförsig förstår jag att man kanske gör det lite lättare att komma åt end-game content i slutet av en expansion för de som ville prova lite nya klasser. Men patch 3.2 i Wrath of the Lich King är för mig den patchen som ändrade om World of Warcraft till ett spel som mer påminner om Diablo 3 och Path of Exile med seasons istället för så som det var innan dess. Med seasons menar jag att man spelar den senaste patchen enbart och inte själva spelet som man gjorde tidigare.

Sedan har ju mycket högt uppsatt folk i Blizzard lämnat de senaste åren också som Chris Metzen, Michael Morhaime etc lämnat och det känns mer som en "corporation" än några spelfanatiker som gör spel. Och många som är födda på 2000-talet har ju börjat spela också nu och de kanske inte ser spel på samma sätt som vi som är födda på 80 och 90-talet gör. Så mycket anpassas väl för spelare födda efter 2000.

Och Classic är inte släppt än, det enda som sags är "Summer 2019" och du kan spela det med en vanlig WoW subscription så är du subbed till WoW idag kan du spela Classic.

Språkvård (§1.2) i citat / Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Sedan har ju mycket högt uppsatt folk i Blizzard lämnat de senaste åren också som Chris Metzen, Michael Morhaime etc lämnat och det känns mer som en "corporation" än några spelfanatiker som gör spel.

Exakt. OT, men finns det några spel som faktiskt görs av spelfantaster nuförtiden? Alltså där det märks att de som gjort spelen faktiskt lagt ner sin kreativitet och sin kärlek till spelet när de skapade det? Så att spelen faktiskt har känsla och community som uppstår kretsar kring att dela denna känsla med andra. Svara gärna i PM eftersom det är OT.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Jag var taggad på classic, kunde inte hålla mig och startade på Kronos3. nu ser jag ingen som helst anledning att betala mina surt förvärvade pengar till EA för ett gammalt spel de inte klarade av att förvärva och utveckla i rätt riktning.
Som jag ser det fungerar en helt gratis privat server jättebra, det enda som skulle kunna få mig att överväga retail är om servern töms på spelare när classic släpps. Ska jag vara ärlig tycker jag att den här privata servern fungerar BÄTTRE än på den gamla goda tiden med maintenance, restarts, krascher hela tiden. Riktigt impad av kronos!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Classic raids var inte svårare, bara drygare att få tillgång till. Jämför mechanics med en boss i mythic idag med en boss i Naxxramas t ex. Tror de flesta heroic och mythic raiders inte skulle ha några svårigheter med Naxxramas idag. Är nog mer som spelar in på att MMORPG var fortfarande nytt då och det var så många som var noobs. Men definitivt svårare att få attunement/tillgång till var det i classic och synnerligen TBC.

Jaja.. precis alla nya spelare är sååå mycket bättre än för 14 år sedan.

Om du studerar lite fina youtube videos så ser du "proffsräjdare" som streamar klarar knappt av vanliga quests utan att dö. Moonbrook

Classic kommer nog faila ganska hårt för att folk är vana att få allt direkt utan att jobba för det. Enda chansen för classic är om alla privatservrar töms, inte troligt.

Permalänk
Inaktiv

@Knuppe Jag tror nog att krascherna och allt annat är lite bättre ordning på idag när Classic släpps.
Om man tänkte hur pass bra det gick att spela då när Vanilla släpptes, jag satt iallafall på Modem då ännu och ändå så kunde jag spela tillräckligt för att ha skoj i spelet.
Idag när folks lina är betydligt snabbare samt deras så kommer det gå utan problem.

OnT: Jag kommer helt klart stötta Blizzard i det här iallafall, ska bli spännande och se vart det leder.
Spelar nog hellre Classic wow och stöttar utvecklarna istället för att spela på någon privat server tycker dom är värda 4kr/dag med tanke på hur många tusen timmar med skoj jag fått tack vare dom . Men alla är vi olika 😊

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Jaja.. precis alla nya spelare är sååå mycket bättre än för 14 år sedan.

Om du studerar lite fina youtube videos så ser du "proffsräjdare" som streamar klarar knappt av vanliga quests utan att dö. Moonbrook

Classic kommer nog faila ganska hårt för att folk är vana att få allt direkt utan att jobba för det. Enda chansen för classic är om alla privatservrar töms, inte troligt.

De flesta stora pservrar har sagt att de ska lägga ner när classic släpps. Sedan om det efterlevs är ju en annan sak. Sedan lär ju många utav de mindre finnas kvar.
Personligen ser jag ingen anledning att fortsätta på någon pserv när classic släpps under förutsättning att blizz inte fuckar upp det totalt.
Är rätt trött på all serverhopping under åren. Vore mycket skönare att ha en officiell server som alltid kommer att finnas där. Eller ja troligen längre än va det flesta pservrar gör i.a.f.

Hoppas bara att dom skippar sharding, har inte läst på så mycket den senaste tiden så jag vet inte om det fortfarande är på tapeten?

Permalänk
Medlem

Tråkigt att dem valde 1.12 versionen av AV, man kan vinna/förlora på 3-4 minuter.
https://www.youtube.com/watch?v=wRnnodvQgpI