Permalänk
Medlem

testade nya drivrutinen och det kraschar fortfarande... pubg hade i alla fall vettet att man kunde ansluta till spelet igen efter krasch. här är det bara tack och god natt till spelsessionen
Och där kom en krasch till inom loppet av 20 min.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

En liten parentes. Jag rekommenderar er verkligen att plocka upp Titanfall 2 Ultimate Edition för 80 spänn på Origin just nu. Samma vapen och prylar som Apex då det är en del av Titan Falls universum. Singleplayerkampanjen var verkligen över förväntan och multiplayer är störtskönt. Rekommenderas!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Händer för min kompis att han krashar nästan hela tiden, men jag har aldrig krashat. Undrar varför? Jag har GTX 980 Ti.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

En liten parentes. Jag rekommenderar er verkligen att plocka upp Titanfall 2 Ultimate Edition för 80 spänn på Origin just nu. Samma vapen och prylar som Apex då det är en del av Titan Falls universum. Singleplayerkampanjen var verkligen över förväntan och multiplayer är störtskönt. Rekommenderas!

Titanfall 2 är historiens mest underskattade MP-spel! Så jävla bra!

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Fortfarande inga krascher för mig sen första kvällen. Spelade en dryg timme nyss.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vonbulbo:

Händer för min kompis att han krashar nästan hela tiden, men jag har aldrig krashat. Undrar varför? Jag har GTX 980 Ti.

Aldrig kraschat för mig heller, sitter också med ett 980 Ti. Läste i länken som postades efter ditt inlägg att de ska prata med AMD, så det kanske främst är ett problem för dom med ett AMD-kort?

Skönt

Även om jag ibland misstänker fuskare så brukar jag mest skylla på min egen bristande skicklighet. Men igår... igår var det ganska uppenbart att jag mötte 1-2 fuskare. Igår landade jag precis vid en level 3 sköld och level 2 hjälm men efter knappt en minut så är det ändå någon som lyckas döda mig från ett halvt ljusår bort med två skott (av två avlossade). Är det ens möjligt i teorin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Aldrig kraschat för mig heller, sitter också med ett 980 Ti. Läste i länken som postades efter ditt inlägg att de ska prata med AMD, så det kanske främst är ett problem för dom med ett AMD-kort?

Skönt

Även om jag ibland misstänker fuskare så brukar jag mest skylla på min egen bristande skicklighet. Men igår... igår var det ganska uppenbart att jag mötte 1-2 fuskare. Igår landade jag precis vid en level 3 sköld och level 2 hjälm men efter knappt en minut så är det ändå någon som lyckas döda mig från ett halvt ljusår bort med två skott (av två avlossade). Är det ens möjligt i teorin?

Jag sitter på ett 1080 Ti och i ungefär två veckor från att det släpptes så var det så gott som garanterat krasch efter 5 minuter i en match. Krasch utan error, spelet bara dog.

Rullade tillbaka till några drivisar från slutet på förra året och det fungerar galant nu

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Det var väldigt bra, men jag köper inte att de inte tänker lägga något krut på att återansluta till spelet. Bedrövligt när som jag, kraschar stup i kvarten...
Hoppas de ändrar sig eller tar tag i det i framtiden.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Aldrig kraschat för mig heller, sitter också med ett 980 Ti. Läste i länken som postades efter ditt inlägg att de ska prata med AMD, så det kanske främst är ett problem för dom med ett AMD-kort?

Jag har ett R9 390, crashar aldrig. Bror min sitter på ett 1070, crashar titt som tätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Jag har ett R9 390, crashar aldrig. Bror min sitter på ett 1070, crashar titt som tätt.

Sitter på ett RX 580, har kraschat konstant sedan release. Dock lite olika från gång till gång.

Ska kanske testa en äldre drivrutin jag också...

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det var väldigt bra, men jag köper inte att de inte tänker lägga något krut på att återansluta till spelet. Bedrövligt när som jag, kraschar stup i kvarten...
Hoppas de ändrar sig eller tar tag i det i framtiden.

Jag funderar på vilket sätt de menar att spelare kan missbruka funktionen som gör att man kan återanslutas till matchen?

Jag har spelat en del PUBG och jag kan inte riktigt komma på att där fanns något sätt att missbruka det på.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Jag funderar på vilket sätt de menar att spelare kan missbruka funktionen som gör att man kan återanslutas till matchen?

Jag har spelat en del PUBG och jag kan inte riktigt komma på att där fanns något sätt att missbruka det på.

precis, har ~1000h i pubg och det har varit en fröjd att man kan återansluta till spelet.
vet inte heller hur det kan missbrukas riktigt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på battlepass idag, verkar inte hända

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tdoll:

Aldrig kraschat för mig heller,

Skulle inte ha skrivit det.

Från att aldrig ha kraschat till att det nu gjort det tre gånger på lika många timmar. Nyss kraschade det när jag hade 5-6 kills. Kan ha varit personligt rekord. Usch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Skulle inte ha skrivit det.

Från att aldrig ha kraschat till att det nu gjort det tre gånger på lika många timmar. Nyss kraschade det när jag hade 5-6 kills. Kan ha varit personligt rekord. Usch...

50% av mina krascher är alltid när jag precis ska laddas in i spelet efter att man valt karaktär. Resten av krascherna är mitt i spelet...
skulle säga att jag har 1-2 krascher i timman. Har inte hjälpt med drivrutinsuppdatering eller ändrat från fullscreen till borderles.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv

Har tänkt spela spelet ett tag men har åkt på en rejäl förkylning vilket tillslut börjat släppa. Körde tutorial tidigare i veckan, blev att prova att spela en runda idag. Matchmaking.. hittar två till. När vi väl ska börja inser en av nötterna jag beblandats med att jag är "Level 1? Go fuck yourself!" följt av en ragequit från personen. Trevlig start men tyckte det var rätt kul och talande hehe. Har ett crew jag troligen kommer att spela med men ville smygkika lite på spelet. Har varit riktigt trevligt att kollat på när andra spelar, speciellt Twitch Rivals-eventet för runt en månad sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

När vi väl ska börja inser en av nötterna jag beblandats med att jag är "Level 1? Go fuck yourself!" följt av en ragequit från personen.

Säkert samma korkskalle som jag råkade ut för samma kväll. Han fick inte välja en viss figur och blev skitsur, skrev okvädesord och svor åt mig i chatten sen. Lite kul då att han dog tidigt medan jag var kvar som tredje sista!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Kraschade nyss med 1 squad kvar att plocka. Hade 12 kills 😂 är så tråkigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyklonen:

Säkert samma korkskalle som jag råkade ut för samma kväll. Han fick inte välja en viss figur och blev skitsur, skrev okvädesord och svor åt mig i chatten sen. Lite kul då att han dog tidigt medan jag var kvar som tredje sista!

Haha, kan nog vara. Blev ett jävla liv över val av karaktär. Denna pratade i mic iallafall. Fann det lite udda att man inte matchas mot andra nya spelare i början, om jag spenderat all möjlig speltid sedan lanseringen och matchas med en total noob så hade jag nog också reagerat. Men samtidigt kan jag tycka att en sån person borde ha folk den spelar med. Denna typ av spel är det ändå viktigt vilka man spelar med.

Ser fram emot lite mer seriöst testande av spelet när möjlihet ges iallafall. Upplägget känns riktigt bra i denna titel.

Permalänk
Medlem

Mitt crashar titt som tätt, men, det crashar betydligt mindre med origin-ingame avstängt, så rekommenderar det!

Permalänk
Skrivet av Vonbulbo:

Titanfall 2 är historiens mest underskattade MP-spel! Så jävla bra!

Ja det är riktigt bra!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Till er som crashar kan ni prova -refresh 144(eller vad ni har för uppdateringsfrekvens på skärmen) -GameTime.MaxVariableFps 144 +fps_max 75. Funkade för två av mina vänner som craschade varje game i princip.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

För er som kraschar utan error message, så löste jag det genom att uppdatera nvidia drivers Testa det!

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Medlem

@Spelaspel: tack, verkar som det funkar. Har fått spela igenom 2 omgångar nu, otroligt nog vann jag båda med 😁

Permalänk
Medlem

@Alrik: Kul att det funkar Mina vänner craschade konstant och nu har de inte craschat en enda gång på säkert 20h speltid.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Pratade tyvärr för fort. Fick en crash nu. Men blir mer sällan iaf haha

Permalänk
Medlem

blä... vilken kraschfest!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Ja kan inte köra spelet i native upplösning 1440p ,det är inte ens valbart , högsta jag kan köra är 1080p så det blir suddigt , någon annan som har samma problem ? Går det att åtgärda?
kanske löser sig med nya drivrutiner?

Permalänk

@Lars Mandel99: fixade det , hade tydligen tvn inkopplad , kopplade ur den då fungera det