Gaming dator (de flesta spel 15k~)

Permalänk
Medlem

Gaming dator (de flesta spel 15k~)

Tjena, i fredags så somnade min dator in och nu behöver jag en ny! Tyvärr så är jag sämst på allt de här som har med komponenter o göra så vänder mig till er!
Det jag har tänkt mig är en gaming dator som klarar de flesta spelen på högsta grafik, det jag lirar mest nu är league of legends, world of Warcraft och counterstrike go.
Har en budget på 15 k, inget som är spikat i sten så går o töja på. Kan även inte bygga ihop datorn själv så om det ingick i priset hade det varit bra.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mossaka:

Tjena, i fredags så somnade min dator in och nu behöver jag en ny! Tyvärr så är jag sämst på allt de här som har med komponenter o göra så vänder mig till er!
Det jag har tänkt mig är en gaming dator som klarar de flesta spelen på högsta grafik, det jag lirar mest nu är league of legends, world of Warcraft och counterstrike go.
Har en budget på 15 k, inget som är spikat i sten så går o töja på. Kan även inte bygga ihop datorn själv så om det ingick i priset hade det varit bra.

Tack på förhand

Här får du en riktigt bra speldator.

Gör ett konto hos Webhallen så blir priset 14,4TKR. Flertalet saker är på rea, så kommer bli dyrare om du väntar för länge.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

@Mossaka:

Ska tillägga att Windows inte finns med i korgen. Om du behöver ny licens kan du köpa till det från Ebay eller Kinguin för 50-250kr, alt. köper du det från Webhallen också för 1200kr så installerar de det åt dig också (detta är ju dock väldigt enkelt).

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Det finns inte heller någon SSD såvidare jag inte är totalt blind idag.
Blev i övrigt sugen på att beställa den där korgen själv, men är det verkligen värt med ett 2070 kontra ett 2060 idag, även om budgeten tillåter det?