D2 är en förkortning av ...

Permalänk
Medlem

Säger man D2 utanför spelet ja då är de självklart Diablo 2.

Men skriver man inne på typ CS vi drar D2 ja då blir det de_Dust2 men allt utanför ett spel då är D2 automatiskt för Diablo 2.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Mellis:

Sen 2002 typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar sedan 02 ?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Dubbelsidig tärning

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Volvo's snåldiesel

Trafikfara...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

D2 = Verktygsstål

Permalänk
Medlem

Herregud, vad är det för hedniska varelser som häckar i denna tråd? D2 är självfallet Diablo 2 och allt annat är kätteri med arkebusering på torget som konsekvens.

Jag lovar att ni inte kommer bli arkebuserade i detta fria land

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Herregud, vad är det för hedniska varelser som häckar i denna tråd? D2 är självfallet Diablo 2 och allt annat är kätteri med arkebusering på torget som konsekvens.

Jag lovar att ni inte kommer bli arkebuserade i detta fria land

Dold text

Så de kommer att skickas utomlands för att bli arkebuserade? Det låter fullt rimligt.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Evil Peter:

Så de kommer att skickas utomlands för att bli arkebuserade? Det låter fullt rimligt.

@Jackbob Låter som en plan! Ska vi crowdfunda flygplanet?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Så de kommer att skickas utomlands för att bli arkebuserade? Det låter fullt rimligt.

Skrivet av Jacob:

@Jackbob Låter som en plan! Ska vi crowdfunda flygplanet?

Hehehehe, de tror de går säkra, men de anar inte att jag redan gjort avtal om att mellandlanda deras all inclusive Mallorca-charterplan i Nordkorea istället.

Permalänk
Medlem

Descent 2 finns ju också. Det mest svårstyrda spelet jag testat

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Givetvis The Division 2

Visa signatur

tu stultus es

Permalänk
Medlem

klart det är diablo 2 (spelar man fortfarande näst intill dagligen)

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Proffsmoddare

Står ju omöjligen för Diablo 2 iallafall... @Jacob

Möjligtvis Defender 2 till NES.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Som många andra redan sagt så är D2 utan context Diablo 2. D2 i samband med cs snack, De_dust2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

CS är inget riktigt spel. Ni hörde det här först. Fite me! @Kenneth

Så säger bara folk som inte har tillräckligt bra motorik för att kunna aima

Permalänk
Medlem

Diablo 2 om man snackar gaming, annars börjar jag osökt att tänka på prisvärda coilovers.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av JeanC:

Så säger bara folk som inte har tillräckligt bra motorik för att kunna aima

haha, borde tvinga Jacob att spela CS någon gång. Lär vara jävligt roligt

Permalänk
Medlem

I första hand ett hyfsat knivstål som dock rostar om man råkar se saltvatten eller fruktjuice.

I andra hand givetvis Diablo 2 (utan kontext). Alla som får för sig något annat borde spärras in någonstans, då är man ju en fara för sig själv.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av JeanC:

Så säger bara folk som inte har tillräckligt bra motorik för att kunna aima

Skrivet av Kenneth:

haha, borde tvinga Jacob att spela CS någon gång. Lär vara jävligt roligt

FPS är långt ifrån min favoritgenre, men det är en jag verkligen kan uppskatta med tydliga inslag av RPG-element. Men ja, jag skulle nog suga något enormt på CS då min totala speltid över 29 år nog inte är mer än ett par timmar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Diablo 2! Eller? Har blivit uppmärksammad om att kidsen med sina nya spel avser att stjäla den heligaste av förkortningar inom spel och jag tänker inte acceptera det. Jag tycker därför vi en gång för alla avgör vad "D2" betyder!

Skrivet av jompenleet:

Volvo's snåldiesel

98 likes här
Bör definitivt läggas med i omröstningen

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Vitamin D, D2, D3, D4, D5

Existerade innan Diablo 1, 2, 3, ....., osv

Diablo 2 har sålts i 4miljoner exemplar världen över
Det existerar nästan 8 miljarder människor på jorden

statistiken talar sitt tydliga språk Vitamin D vinner överlägset , 4 miljoner < 8 miljarder

https://imgur.com/15QH1cs

Permalänk
Medlem

Kom tillbaka hit efter många många år bara för att skänka klarhet - Diablo 2, varsågoda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I love to lol!!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av sate:

Kom tillbaka hit efter många många år bara för att skänka klarhet - Diablo 2, varsågoda.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar ödmjukast! Stanna gärna kvar och skänk klarhet i andra delar av forumet framöver.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Duke nukem 2?
Njae Är ju Diaboler 2 såklart.
Skulle kunna ha varit Dummare i "Dum dummare" men Djävul numero dos får det nog bli trots allt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.