Trådad mus kopplas från och återansluts då och då!

Permalänk

Trådad mus kopplas från och återansluts då och då!

Hej!

Har under de senaste dagarna haft oerhörda problem med min mus. Jag kan sitta in-game eller bara surfa på internet, och helt plötsligt kopplas musen ifrån i en knapp halvsekund. Det här är oerhört jobbigt och jag hittar inget som fungerar för mig.

Enligt flera Engelska Youtube kanaler samt forum råder följande tips:

1: Go to your Control Panel > System > Hardware tab > and click on the "Device Manager" button.

2: In the Device Manager window, find the item or items labeled "Universal Serial Bus controllers." Open it, and double-click the first item called "USB Root Hub."

3: In the USB Root Hub Properties dialog, click on the "Power Management" tab.

4: "Allow the computer to turn off this device to save power" is checked by default. Uncheck this box, and click "OK."

Det här har provats men utan lycka, musen fortsätter att koppla av och på lite då och då. Är det någon som upplevt detta tidigare? Är det någon som har tips på vad det går att göra, eller är det dags att köpa ny mus?

Mvh

Min mus: Logitech G400s

Permalänk
Medlem

@BrilliantBaBeX:
Det är inte alls säkert att den första är den som styr den port du har musen ansluten till, jag har te.x 7st på min dator.

Så om det finns mer än en, prova gör det på dem alla en & en.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@BrilliantBaBeX: Jag skulle börja med att köra musen trådat ett tag (antar att det går, brukar nästan alltid det) så vet du sen om det är det trådlösa som spöker eller något annat. Även om trådlöst överlag blivit mycket bättre är det fortfarande mer känsligt för störningar än trådat, t.ex. från en 2.4 Ghz router i närheten.

Permalänk

@Belzader: Blev av med det ljud som uppstår när man ansluter och återkopplar musen, men problemen kvarstår. Det är speciellt in-game som problemen sker, det är i alla fall då de märks av mest.

Edit: Nvm, endast in-game som ljuden försvinner, annars är de kvar :/

Permalänk

@improwise: Musen är trådad och endast trådad

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrilliantBaBeX:

@improwise: Musen är trådad och endast trådad

Sorry, läst lite slarvigt i kombination med att denna typ av trådar brukar handla om trådlöst. Då upprepar jag min rekommendation att du bör köra trådat

Permalänk

Fick detta för typ 2 månader sen på min G400s också (efter typ 5 år av trogen tjänst), började med att det hände en gång i timmen typ men vart oftare och oftare ju längre tiden gick, efter ett tag började den lägga av helt istället för bara en sekund och fick då dra ut och stoppa in sladden igen för att den skulle hoppa igång.

Tillslut ballade den ut helt och det gick inte att spela med den längre för den la av direkt man drog ut och stoppade i den igen, som tur är så kom nya MX518 Legendary så vart en ny mus.

Läste runt lite och var förmodligen nå glapp i kabeln och inte nå på datorn, så skulle gissa på att de är liknande för dig och att det kommer sluta med att du måste köpa ny mus.

Permalänk

@Figgeduni:

Det är nog det som gäller för mig också. Har haft min i cirka 5 år också, börjar väl bli lite väl gammal. Har kikat runt på ny mus och lutar åt Steelseries Rival 600

Tack för din kommentar btw! Bör sitta i musen och inte i datorn