Permalänk
Medlem

ATX kubchassin

Hej!

Är ute efter ett nytt projekt och funderar lite på att skaffa ett ATX chassi som ser lite bättre ut än det jag har idag:
Coller Master HAF XB Evo
Jag velat fram och tillbaka men är för tillfället inne på kub-chassin. Jag är intresserad av att vattenkyla, men jag kan också nöja mig med att luftkyla. Därmed så riskerar Thermaltake Level 20 XT att bli sjukt overkill om det inte blir så (även om det är jävligt snyggt). Jag har nyligen köpt ett ATX-moderkort (X470) så jag avstår chassin som inte stödjer det så länge inte någon har ett VÄLDIGT lockande alternativ.
Jag har hittat lite olika chassin, t.ex:
Cepter Carapace Cube TG
Läste mig till att den här i stort sätt är en rebranded Aindees AI Crystal Cube AR. Är det någon som äger denna och vet hur den presterar kylmässigt? Glas på framsidan lockar, men jag vill också ha ett tyst chassi. Fläktar kan jag byta, men om glaset stryper flödet så är den inte aktuell. Då tar jag heller och beställer Aindees-varianten med mesh front.

Jag är också inne på Aindees AI-07BW men har inte hunnit kolla in den så mkt ännu. Någon som har erfarenhet av den?

Någon som har ett annat alternativ?

Permalänk
Medlem

Eller för att vända på frågan om fronten, vad tror ni det behövs för statiskt tryck på fläktarna om man skulle få för sig att koppla in en radiator i fronten på Anidees/Cepter-chassit?
Finns det några på marknaden som klarar det utan att låta som jetplan?

Permalänk
Permalänk

Corsair har två kub-chassi för ATX i deras Air-serie.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag slår ett slag för Jonsbo W2. Jag har en svart utan fönstersida över om du har svårt att hitta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myriad973:

Den ser bra ut och är rätt intressant, men mATX-moderkorten för Ryzen har sämre VRM än mitt Gigabyte X470 Aorus Gaming 5 och jag planerar på att skaffa 3000-serien när den kommer.

Skrivet av StuntmanMike:

Corsair har två kub-chassi för ATX i deras Air-serie.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, jag har kollat in dem men de ser så plastiga ut. Om kub-chassina med solid front dödar luftflödet så är Anidees AI Crustal Cube Mesh ett mer intressant val. Tror jag...får tänka lite på mer på det.

Skrivet av Trullon:

Jag slår ett slag för Jonsbo W2. Jag har en svart utan fönstersida över om du har svårt att hitta

Jo den är riktigt snygg, men hur är det med luftflödet, tas allt in underifrån på fronten? Dessutom står den som discontinued och jag skulle vilja ha en fönstersida om valet föll på den.

Tack för er input!

Permalänk
Medlem

@Icecrystal: Temperaturerna jag fick när jag luftkylde var mer eller mindre samma som för Define C (gtx 1080 TI + 4770K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullon:

@Icecrystal: Temperaturerna jag fick när jag luftkylde var mer eller mindre samma som för Define C (gtx 1080 TI + 4770K)

Tack för svaret. Var det omodifierat, utan extra fläktar?

Jag har lite tankar på att vända till Amazon.de då utbudet på kubchassin här är så snålt. Någon som har erfarenhet av dem?

Permalänk
Medlem

@Icecrystal: omoddat, 2 140mm i fronten en 120 bak som utblås