PSA till er med Argus Monitor ('gratis')

Permalänk
Medlem

PSA till er med Argus Monitor ('gratis')

Om ni ej har köpt en licens och kört på en utgången gratisversion stänger mjukvaran nu av sig efter ett tag, vilket den e gjort tidigare. Märkte inte det och mitt grafikkort blev hyfsat varmt när jag satt och spelade... Sådär kul att tappa sin fläkthantering under tiden man gör något krävande kanske.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Upplevde precis detta, CPU och GPU upp mot 90 grader efter en spelsession... Inte snyggt hanterat alls.
Väldigt nöjd med mjukvaran annars så köper en licens

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Om ni ej har köpt en licens och kört på en utgången gratisversion stänger mjukvaran nu av sig efter ett tag, vilket den e gjort tidigare. Märkte inte det och mitt grafikkort blev hyfsat varmt när jag satt och spelade... Sådär kul att tappa sin fläkthantering under tiden man gör något krävande kanske.

Kör på den sista fungerande gratisversionen, om det är viktigt, men den lär ju bli utdaterad vid något tillfälle

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Kör på den sista fungerande gratisversionen, om det är viktigt, men den lär ju bli utdaterad vid något tillfälle

Saknar t.ex. stöd för RTX-serien (sen vet jag inte om det mesta funkar bra ändå).

Permalänk
Medlem

Märkte det själv och köpte en licens. Det är det enda programmet jag har hittat som jag kan styra fläktarna med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk

Hittade det här programmet igår via en tråd på asus rog forumet, där jag var inne o sökte svar på hur man kunde styra fläktarna bättre på hero x brädan, då jag haft problem med att fläktarna revvar upp o ner med jämna mellanrum på ett irriterande sätt, även då man bara gör enkla saker och cpun spikar.

Detta program vart lösningen, och även då jag var helt ny till det var det inte alls svårt att få grepp om, och få det att fungera, jag är jätte nöjd, och kommer absolut lösa licens till det.

skall bara testa det i alla fall 2 veckor för att se att allt håller vad det hitils lovat.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.