Permalänk

Bästa Headset?

Vilket är det bästa headsetet för gaming just nu på marknaden?

Permalänk
Lego Master

@MartinSannel:
Hur långt är ett snöre?

- Det beror på vad du ska ha det till.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

@Shudnawz: Tack, uppdaterade nu

Permalänk
Medlem

Allt är relativt

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Headset är väldigt personligt. Gillar man mycket bas, spelar man endast, mycket film, trådlöst, form på huvud, budget, öppna/slutna kåpor... Listan kan göras lång. Mitt tipps är att åka in i affär och prova massor av olika headsets.

Jag kör med studio lurar och modmic då bra lud för musik är viktigt. Ska dock byta till trådlöst snart för att lätt kunna gå runt i lägenheten med musik/discord

Såg att det var uppdaterat syfte nu. Men tycker fortfarande att det bästa är att åka in och prova i butik
Permalänk
Lego Master

@MartinSannel:
Ait. Men det är fortfarande oklart. Vad jag tycker är bra kan du tycka är rent mög.
Jag föredrar trådlöst headset för det ger mig mest rörelsefrihet vid datorn, men jag vet också att ljudkvaliteten är bättre med en schysst DAC och ett par studiolurar.

Vad är prioriteten? Ska du ha mic? Trådlöst/inte? Prisklass? Föredraget märke? Läder/tyg? Slutna/öppna kåpor? Fett ljudkort/inbyggt? DAC? Förstärkare?

Så fort jag får tillbaka min Pioneer SA 8500 II från service kommer jag köpa ett par riktigt grova studiolurar och använda den för att driva ljud från datorn. Det blir en jäkla skillnad från ett par G533, men det är till helt olika syften.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

@Shudnawz: Spelar mest CS och lyssnar lite musik då och då. Mikrofon spelar ingen större roll men gärna det.

Permalänk
Medlem

@MartinSannel:

Om det där är ditt svar på alla frågor så kan du köpa vad som helst över 500kr och bli nöjd.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartinSannel:

Vilket är det bästa headsetet för gaming just nu på marknaden?

https://www.komplett.se/product/917394/gaming/gaming-headset/...

Permalänk
Medlem

Jag gillar HyperX Cloud Flight, blev less på att köra över sladden med stolen, så nu vore det svårt att gå tillbaka till ett headset med sladd!

Permalänk
Medlem

Har ett trådlöst Logitech G933 mycket nöjd med ljudet, trådlöst och infällningsbar mic med bra ljud upptagning mycket nöjd med det! Enda trista är att de knarrar lite i plasten när man tar på å av det men inget jag stör mig på så kan rekommendera det 👍

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Jag gillar HyperX Cloud Flight, blev less på att köra över sladden med stolen, så nu vore det svårt att gå tillbaka till ett headset med sladd!

Galet prisvärda! Mitt tips, helt klart!

Permalänk
Medlem

Har Xtrfy h1 som är det bästa headset jag testat och är i en annan liga jämfört med hyperx cloud 2 som jag hade innan som började rasa ihop efter cirka 2 år. Sen så är ljudet mer detaljerat och jag hör fotsteg bättre. Nu har dom kommit med ett nytt headset som heter Xtrfy h2 som säkert är ännu mer prisvärt för dom med låg budget.

Permalänk
Medlem

Jepp håller med @Berniz @Zyriak om HyperX Cloud Flight. Är super nöjd med mitt!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Logitech g935 👍 inne på mitt andra par då jag inte kunde acceptera någon annan modell. (Första gick sönder pga dom tyvärr inte fungerar som sitt underlag).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Säger också HyperX Cloud Flight. Grymt ljud, extremt skön komfort och bra batteritid. Micken är ok. Kommer aldrig gå tillbaka till ett trådat då det är extremt skönt med trådlöst.

Skickades från m.sweclockers.com