Permalänk
Medlem

Uppgradering av burk

Hej!

Är i starkt behov att uppgradera min kära burk. Framförallt ram, psu och cpu/cpufläkt och givetvis moderkort.

Har ett nyare grafikkort, gtx 1060 och en define c burk samt en äldre 7200 rpm hdd, bör jag även slänga in ssd direkt? Eller bör jag vänta. Haft AMD länge och vill hoppa på intel igen. Spelar endast på min lilla burk så vill ha så pass bra cpu som möjligt för spel och eventuellt stream om man så önskar. Vill med andra ord klara mig ett tag, så byter jag grafikkort när det behövs.

Lirar alltid på lägsta grafik, utan stabil hög fps är det som är mest önskvärt. Spelar framförallt fps apex, overwatch, cs med mera.

Jag kommer förmodligen inte behöva 12874 applikationer till moderkortet, utan jag behöver fina standarddelar som jag klarar mig ett tag på. Har inget maxtak direkt. Kikat på 9900k, men den kanske är overkill? Är den bäst för spel, så är den dock inte det.

Klarar jag mig under 12k hade det ju varit fint, men inget krav.

Har med andra ord endast låda och grafikkort som behålls och en 1 tb hdd.

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Skulle tro i7 9700K räcker gott och väl.
SSD bör du slänga in direkt

Om du ska köpa så fläskig CPU hoppas jag du tänkt byta grafikkort inom snar framtid

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem

Någon som skulle vilja hjälpa till? <3

Permalänk
Medlem

@Hoojk: Spara resten av budget till GPU

Permalänk
Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.