Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Svaret jag fick var att köpa ny Nyckel, Och min frågetråd på Communityn raderade dom.

what, på min dator gick dom in å fjärrstyrde å grejjor och "låste upp nyckeln"

En nyckel som var köpt via en china shop också.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Irre:

Jag blir irriterad när mina synpunkter cencureras. Jag skriver alltid välmenande, likt förb har de försvunnit. Exempel jag har en granne vars son slutat gå till skolan, pga evigt spelande på datorn. När någon ville köpa en dator för 15 tusen till en son, så nämnde jag risken. Det fick jag inte göra! Fortsätter denna löjliga censur så tappar jag lusten att skriva. Om någon tycker jag har fel så är det väl bara att skriva det.
Jag tycker allas åsikter är värdefulla, även de som tycker annorlunda!

Skickades från m.sweclockers.com

Du får skriva vad du vill så länge du följer forumets regler. För övrigt kan jag tipsa om att kolla dina pm

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Årets snöröjning är ett skämt, det har inte funnits en trottoar på hela vintern att gå på, plogbilarna har knappt fällt ner plogbladen ända ner vilket resulterat i 5cm snömodd varje dag. Det är djupa spår i isen på vägen som man knappt kommer ur, cyklister, gående och bilar trängs på körbanorna. Nu har mycket blivit till is och det är glashalt och då finns det knappt ett sand eller gruskorn, dessutom lutar allt åt olika håll beroende på gamla snövallar. Under vintern så har inte vägunderhållet skötts efter kontorstider, de är ute och "plogar" och saltar mitt i morgontrafiken eller när man är på väg hem. Fast plogbilar åkt en sträcka så ligger det fortfarande ett tjockt lager snömodd på vägen och det saltas uppepå så det blir änjävligare väglag. Tror jag aldrig varit med om så många rapporterade olyckor och avåkningar som i år på vägen jag åker till/från jobbet. En väg som inte saltats norröver här har de börjat salta i år och det har rapporterats varje dag om avåkningar på en sträcka av bara några mil, jag tror jag aldrig hört en rapport om en avåkning där någonsin, normalt sett brukar det vara vinterväglag med lite sand i kurvorna där det behövs och föret har varit kanon. Jag har sett en stackare i rullstol kämpa varje dag den här vintern, hjulen i djup snömodd uttvingad i körbanan för bilar för att trottoaren är en stor snövall.
Det känns som hela samhället förfaller, finns inga pengar till något.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Årets snöröjning är ett skämt, det har inte funnits en trottoar på hela vintern att gå på, plogbilarna har knappt fällt ner plogbladen ända ner vilket resulterat i 5cm snömodd varje dag. Det är djupa spår i isen på vägen som man knappt kommer ur, cyklister, gående och bilar trängs på körbanorna. Nu har mycket blivit till is och det är glashalt och då finns det knappt ett sand eller gruskorn, dessutom lutar allt åt olika håll beroende på gamla snövallar. Under vintern så har inte vägunderhållet skötts efter kontorstider, de är ute och "plogar" och saltar mitt i morgontrafiken eller när man är på väg hem. Fast plogbilar åkt en sträcka så ligger det fortfarande ett tjockt lager snömodd på vägen och det saltas uppepå så det blir änjävligare väglag. Tror jag aldrig varit med om så många rapporterade olyckor och avåkningar som i år på vägen jag åker till/från jobbet. En väg som inte saltats norröver här har de börjat salta i år och det har rapporterats varje dag om avåkningar på en sträcka av bara några mil, jag tror jag aldrig hört en rapport om en avåkning där någonsin, normalt sett brukar det vara vinterväglag med lite sand i kurvorna där det behövs och föret har varit kanon. Jag har sett en stackare i rullstol kämpa varje dag den här vintern, hjulen i djup snömodd uttvingad i körbanan för bilar för att trottoaren är en stor snövall.
Det känns som hela samhället förfaller, finns inga pengar till något.

Det ska slå gnistor om plogen när man kommer, det heter ju slitstål av en anledning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Blir till att avstå från alkohol helt en tid framöver. Har varit och tagit blodprov på bl.a. levervärden, blodsocker och sköldkörtelhormon i går. Inte fått några svar ännu dock. Har de senaste 4 månaderna druckit mellan 35 och 45 standardglas i veckan mycket beroende på min osäkra framtid men börjar de hota med att till och med dra in körkortet om jag fortsätter att dricka så mycket. Men det finns ju många som dricker mycket mer kan jag tycka och jag behöver inte at bilen till något jobb på morgorna. En annan sak som bekymrar mig är min mage som bara växer i omfång. På ett år har midjemåttet gått från 116 cm till minst 122 cm medan jag bara gått upp 3 kg i vikt. Ölmage? I alla fall groteskt stor i förhållande till hur mycket fett jag har i övrigt på kroppen. Har till och med börjat fundera om jag har någon växt/tumör i magen. Ska i alla fall hålla upp med alkoholen och försöka hålla diet och se vad som händer med min vikt och mitt midjeomfång.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Blir till att avstå från alkohol helt en tid framöver. Har varit och tagit blodprov på bl.a. levervärden, blodsocker och sköldkörtelhormon i går. Inte fått några svar ännu dock. Har de senaste 4 månaderna druckit mellan 35 och 45 standardglas i veckan mycket beroende på min osäkra framtid men börjar de hota med att till och med dra in körkortet om jag fortsätter att dricka så mycket. Men det finns ju många som dricker mycket mer kan jag tycka och jag behöver inte at bilen till något jobb på morgorna. En annan sak som bekymrar mig är min mage som bara växer i omfång. På ett år har midjemåttet gått från 116 cm till minst 122 cm medan jag bara gått upp 3 kg i vikt. Ölmage? I alla fall groteskt stor i förhållande till hur mycket fett jag har i övrigt på kroppen. Har till och med börjat fundera om jag har någon växt/tumör i magen. Ska i alla fall hålla upp med alkoholen och försöka hålla diet och se vad som händer med min vikt och mitt midjeomfång.

Det låter väl bra, i och med att ditt midjemått säger att du har kraftigt förhöjd risk för både hjärtkärlsjukdomar och metabola sjukdomar (t.ex. diabetes typ 2).
Dricker du uppemot 45 standardenheter per vecka så är det inte konstigt att du går upp i vikt, med tanke på att öl (vilket verkar vara det du främst dricker, i alla fall när jag ser dina inlägg i alkoholtråden) är såpass kaloririkt. Har du otur kan det även vara så att du har vätska i buken om din lever inte är i bästa skick.

Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Jo, mitt personliga prio är att gå ner i vikt även om det innebär att sluta av med alkohol för åtminstone en tid. Vet redan att jag har väldigt höga kolesterolvärden. Misstänker även att jag ligger på gränsen till att ha/få diabetes typ 2.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Blir till att avstå från alkohol helt en tid framöver. Har varit och tagit blodprov på bl.a. levervärden, blodsocker och sköldkörtelhormon i går. Inte fått några svar ännu dock. Har de senaste 4 månaderna druckit mellan 35 och 45 standardglas i veckan mycket beroende på min osäkra framtid men börjar de hota med att till och med dra in körkortet om jag fortsätter att dricka så mycket. Men det finns ju många som dricker mycket mer kan jag tycka och jag behöver inte at bilen till något jobb på morgorna. En annan sak som bekymrar mig är min mage som bara växer i omfång. På ett år har midjemåttet gått från 116 cm till minst 122 cm medan jag bara gått upp 3 kg i vikt. Ölmage? I alla fall groteskt stor i förhållande till hur mycket fett jag har i övrigt på kroppen. Har till och med börjat fundera om jag har någon växt/tumör i magen. Ska i alla fall hålla upp med alkoholen och försöka hålla diet och se vad som händer med min vikt och mitt midjeomfång.

Muskler väger mer än fett, du har förlorat muskelmassa och lagt på dig fett i stället.

Permalänk
Medlem

Sur? Nej
Ledsen? Njae

Lite besviken kanske, fyller år idag och det är som att de närmaste vännerna har glömt bort en. Nåja ingen big deal antar jag

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Sur? Nej
Ledsen? Njae

Lite besviken kanske, fyller år idag och det är som att de närmaste vännerna har glömt bort en. Nåja ingen big deal antar jag

Ett grattis av mig får du i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ett grattis av mig får du i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Tack Ravix!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Sur? Nej
Ledsen? Njae

Lite besviken kanske, fyller år idag och det är som att de närmaste vännerna har glömt bort en. Nåja ingen big deal antar jag

Skrivet av RVX:

Ett grattis av mig får du i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, ett par grattis ska du väl ändå kunna få från medlemmarna på Sweclockers. Här kommer ett från mig:

Hjärtliga gratulationer på din födelsedag! Hoppas att du ändå kan se tillbaka på dygnet som ett bra sådant när klockan blir efter midnatt.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Sur? Nej
Ledsen? Njae

Lite besviken kanske, fyller år idag och det är som att de närmaste vännerna har glömt bort en. Nåja ingen big deal antar jag

Grattis från ett annat födelsedagsbarn!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrenochrome:

Grattis från ett annat födelsedagsbarn!

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis! High tide wide eyed, sped on Adrenochrome.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Skrivet av coll:

Grattis! High tide wide eyed, sped on Adrenochrome.

We had the power we had the space, we had a sense of time and place...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ett grattis av mig får du i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av LaoLao:

Ja, ett par grattis ska du väl ändå kunna få från medlemmarna på Sweclockers. Här kommer ett från mig:

Hjärtliga gratulationer på din födelsedag! Hoppas att du ändå kan se tillbaka på dygnet som ett bra sådant när klockan blir efter midnatt.

Skrivet av Adrenochrome:

Grattis från ett annat födelsedagsbarn!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av coll:

Grattis! High tide wide eyed, sped on Adrenochrome.

Stort tack till er allihopa och grattis till dig med @Adrenochrome! 🎂

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Kan inte rökning på allmän plats bli förbjudet...
Är så less på att hålla andan när man går förbi rökare, som utan respekt bara blåser det i ansiktet på oss andra normala!

"Passiv rökning dödar 600 000 per år (världen över). Omkring ett av hundra dödsfall världen över är orsakade av passiv rökning. Siffror som innebär att den passiva rökningen ligger bakom över 600,000 dödsfall per år" - SVT

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: Håller helt med. Sprutnarkomaner i tunnelbanan stör mig betydligt mindre.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

@griid: Håller helt med. Sprutnarkomaner i tunnelbanan stör mig betydligt mindre.

Ja, de förstör bara för sig själva tyvärr. Men rökare (på allmän plats) är bara en stor plåga i dagens samhälle!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Pjuu, trodde jag tappat plånboken men efter en del letande såg jag att den ramlat ner och fastnat mellan ryggsätet och sittdynan på datorstolen. Helt omöjligt att se om man inte kollar från en viss vinkel. Hade hängt upp byxorna där så den hade förmodligen ramlat ner i mellan.

Jag var sur och galen ett tag så kanske platsar i denna tråd ändå fast slutet var lyckligt ?

Permalänk
Medlem

Tenta nästa fredag och lyckats få influensan som gjort mig sängliggandes sedan i torsdags... Hade hoppats på ganska bra temp idag då jag låg runt 39 igår men idag vaknar jag med högre temp..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Kan inte rökning på allmän plats bli förbjudet...
Är så less på att hålla andan när man går förbi rökare, som utan respekt bara blåser det i ansiktet på oss andra normala!

"Passiv rökning dödar 600 000 per år (världen över). Omkring ett av hundra dödsfall världen över är orsakade av passiv rökning. Siffror som innebär att den passiva rökningen ligger bakom över 600,000 dödsfall per år" - SVT

Även om det alltid är roligt med en sensationsrubrik som backar upp det man själv tycker så förstår väl du/ni själva också hur brutalt irrelevant den där påstådda siffran är för er i Sverige som får ciggrök blåst på er på uteserveringar då och då, va?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Även om det alltid är roligt med en sensationsrubrik som backar upp det man själv tycker så förstår väl du/ni själva också hur brutalt irrelevant den där påstådda siffran är för er i Sverige som får ciggrök blåst på er på uteserveringar då och då, va?

"brutalt irrelevant"?
Jag tycker det är väldigt relevant.
Vill du göra folk irriterade eller vad är syftet med den uppviglade kommentaren om att människoliv världen över inte är viktiga för oss i Sverige?
Det finns ingen plats för rökare på allmänna platser och det verkar som att det kommer bli förbjudet, vilket är bra.
Varför ens riskera farlig rök när man inte själv röker?
Känns bara som du vill fiska efter överreaktioner från någon - eller så är du rökare själv och jag tycker då du bör sluta.

Hoppas verkligen på ett förbud, stort stöd bland det svenska folket - nu är det nära:
https://www.dn.se/nyheter/ett-steg-narmare-rokforbud-pa-allma...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ett nytt jävla högt jobbigt tinnitus ljud bara dök upp ikväll i höger öra.
Hoppas jävlar i det att det försvinner igen efter en natts sömn.

Sova lär inte bli enkelt dock då det är nytt ljud som är strax över min normala tinnitus som också är rätt hög.

Ibland hatar man tinnitus, jävla skit skräp som inte går att göra något åt alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

"brutalt irrelevant"?
Jag tycker det är väldigt relevant.
Vill du göra folk irriterade eller vad är syftet med den uppviglade kommentaren om att människoliv världen över inte är viktiga för oss i Sverige?
Det finns ingen plats för rökare på allmänna platser och det verkar som att det kommer bli förbjudet, vilket är bra.
Varför ens riskera farlig rök när man inte själv röker?
Känns bara som du vill fiska efter överreaktioner från någon - eller så är du rökare själv och jag tycker då du bör sluta.

Hoppas verkligen på ett förbud, stort stöd bland det svenska folket - nu är det nära:
https://www.dn.se/nyheter/ett-steg-narmare-rokforbud-pa-allma...

Om du tycker att rök luktar äckligt eller är otrevligt att få blåst i ansiktet av random sluskar så är det helt rimligt, men kom inte och gapa om att det är livsfarligt med rökning på allmän plats i Sverige bara för att barn som växer upp i inrökta sweat shops eller hushåll där föräldrarna kedjeröker hemma får problem med lungorna pga. passiv rökning. Det är bara fånigt att ens referera till som argument för våra typ uteserveringar och parker.

Och nej, jag tycker också att rökning inte hör hemma bland folk. Men jag har inga problem med att vara ärlig med varför jag tycker det, istället för att låtsas rädda världen.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Så jag är glad att jag äntligen lyckats få en lägenhet (studentkorridor) men irriterad över att den luktar som en majbrasa, trots rökförbud. Sen är det gemensamma köket en katastrof. Ska det vara så jävla svårt för vuxna människor att städa efter sig och följa reglerna i hushållet...

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ett nytt jävla högt jobbigt tinnitus ljud bara dök upp ikväll i höger öra.
Hoppas jävlar i det att det försvinner igen efter en natts sömn.

Sova lär inte bli enkelt dock då det är nytt ljud som är strax över min normala tinnitus som också är rätt hög.

Ibland hatar man tinnitus, jävla skit skräp som inte går att göra något åt alls.

Japp, suger så jävla hårt. Har haft det länge nu pga käkproblem

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem

Bytt kontor för ungefär för ca 3 månader sen, i samma veva bestämde då jobbet att vi ska ha nya design stolar, utslängs våra inte så gamla rh stolar där du kan ställa in allt. Till stolar som slutar halvvägs upp på ryggen, utan justeringsmöjligheter mer än höjd. Har nu orsakat en sådan stel nacke så jag kan knappt träna längre vilket är det som har gjort att jag orkat med vardagen. På råga på allt så skiter mer eller mindre de som ansvarar för kontoret detta problemet, det är inget du kan stå är svaret. Fick gå till napprapaten idag för att kunna vrida på huvudet, känns värt man behöver lägga ut pengar bara för att ens kunna stå ut med sin arbetsdag. Åt helvete med den jävla attityden många chefter och managers har, köper man värdelösa designstolar för 6000kr istället för riktiga kontorsstolar kommer man få höra klagomål.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Bytt kontor för ungefär för ca 3 månader sen, i samma veva bestämde då jobbet att vi ska ha nya design stolar, utslängs våra inte så gamla rh stolar där du kan ställa in allt. Till stolar som slutar halvvägs upp på ryggen, utan justeringsmöjligheter mer än höjd. Har nu orsakat en sådan stel nacke så jag kan knappt träna längre vilket är det som har gjort att jag orkat med vardagen. På råga på allt så skiter mer eller mindre de som ansvarar för kontoret detta problemet, det är inget du kan stå är svaret. Fick gå till napprapaten idag för att kunna vrida på huvudet, känns värt man behöver lägga ut pengar bara för att ens kunna stå ut med sin arbetsdag. Åt helvete med den jävla attityden många chefter och managers har, köper man värdelösa designstolar för 6000kr istället för riktiga kontorsstolar kommer man få höra klagomål.

Det där hade jag aldrig accepterat. köp en ikea-markus privat och säg att du inte kan ha den andra stolen för hälsoproblem. de kan inte neka dig det. kostar ~1500:- man ska inte må dåligt fysiskt på jobbet!
En stol som inte ger stöd åt hela ryggen under ett helt arbetspass är ingen bra stol..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: Blev snabba puckar när jag hotade med att jobba hemifrån hela tiden, de hittade en lite bättre stol men nu ska det tydligen komma en ergonom enbart för mig för att kolla över och förhoppningsvis är dommen att jag ska ha en stol liknande inna, tror vi hade typ RH logic 400 med allt extra innan. De var suveräna aldrig ont i axlar,nacke eller rygg

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2