Någon som upplever problem med Acer Predator XB271HUA?

Permalänk

Någon som upplever problem med Acer Predator XB271HUA?

Hej!

Funderar på att köpa denna skärm
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm...

Men har läst att folk har haft väldigt många problem där man får vertikala linjer på skärmen och att skärmen inte hänger med när man till exempel alt+tab från spel. Det verkar som folk har kunnat skicka in sin skärm till Acer för att få en firmware update. Därför tänkte jag kolla med er i fall någon här använder just denna skärm och upplever några problem?

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Medlem

Har precis testat en, störde mig på att den har en kraftig anti glare coat som gör att vita bakgrunder glittrar, lite som en reactduk gör. Jag hade en ipsskärm innan och tyckte inte om färgerna på denna, inte samma tryck i färgerna, ska lämna tillbaka den och fortsätta jakten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Z270H | i7-6700K | 16GB Corsair LPX RED 3200MHZ| Samsung 960 EVO 250GB M2, Crucial MX300 525GB, WD XL 2TB | EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hybrid Cooling | Fractal Design C | Corsair HX 520W | Cooler Master Evo 212 | Asus Xonar DX | Audioengine A5 | Kingston HyperX Cloud | HUAWEI MateView GT 34