Logga till ny företagsidé. Tips och funderingar?(Tillåtet att lägga upp detta på Sweclockers?)

Permalänk
Medlem

Logga till ny företagsidé. Tips och funderingar?(Tillåtet att lägga upp detta på Sweclockers?)

Hej, innan jag börjar vill säkerställa att denna tråd inte är i kommersiell syfte, utan frågar bara om tips och idéer hur jag kan göra en logga till min företagsidé.

Om det INTE är tillåtet att lägga ut detta på Sweclockers forum ber jag så hemskt mycket om ursäkt och tar bort tråden med omedelbar verkan!

Kom på en liten rolig idé för några dagar sedan, och började utveckla den lite för skoj skull. Tänkte att detta kunde vara ett kul litet projekt vid sidan av arbetet, samt att jag får lära mig lite om webbsidkodning samt företagsamhet osv.. Men självklart vill jag i slutändan kunna tjäna pengar på detta. Kan inte gå in mer på detalj än så, och min egentliga fråga är om ni har några idéer på en logga jag kan använda. Jag arbetade kort i några timmar med en ganska ful skiss i Adobe Illustrator:

, BILD men samtidigt är det något i den stilen jag tänker mig. Som sagt, detta var bara en skiss, den är för mycket i tecknad still för att tas på allvar, men med fler detaljer och bättre färger kan det nog se snyggt ut. Men samtidigt är jag inte nöjd alls med resultatet. Det känns lite för plottrigt, för många saker i loggan...

Som ni säkert märkt så handlar idéen om gaming, och jag vill att loggan ska framföra det på ett bra sätt. Någon som har några tips eller funderingar?

Permalänk

Intressant idé. Jag tänker rent spontant att det är för mycket småjox i loggan. Jag tänker att en bra logga består av relativt enkla former som är direkt tilltalande och som ens hjärna kopplar till varumärket så fort en får syn på det. Jämför din med vad som dyker upp om du google image searchar logga t.ex.

Tycker annars att typsnittet (egenritat?) är lite tråkigt och grayscale är väl inte jättekul. Rolig idé med datorsaker. Musen känns lite out of place. Varför hänger den sidledes? Så funkar jui inte gravitation liksom. Det finns potential i alla fall. Lycka till!

Permalänk
Inaktiv

Du länkade till sidan bilden finns på och inte direkt till bilden i din img-tagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dead-Inside:

Intressant idé. Jag tänker rent spontant att det är för mycket småjox i loggan. Jag tänker att en bra logga består av relativt enkla former som är direkt tilltalande och som ens hjärna kopplar till varumärket så fort en får syn på det. Jämför din med vad som dyker upp om du google image searchar logga t.ex.

Tycker annars att typsnittet (egenritat?) är lite tråkigt och grayscale är väl inte jättekul. Rolig idé med datorsaker. Musen känns lite out of place. Varför hänger den sidledes? Så funkar jui inte gravitation liksom. Det finns potential i alla fall. Lycka till!

Jag håller med dig helt! Nu i efterhand ser jag loggan på ett helt annat sätt och var själv inne på samma spår som det du tog upp med "plotter". En logga ska vara simpel och mer kompakt. Jag håller på med design på min nya logga, och gör själva "skissen" i Adobe illustrator, men lär gå över till Photoshop och fixa till designen och göra den mer professionell. Företagsidén bygger på att jag ska lära mig dessa sakerna själv och arbeta utifrån egna erfarenheter och färdigheter, och detta blir i slutändan ett långsiktigt mål för mig, och om det går framåt och idéen blir en inkomstkälla är det bara ett stort plus!
Tack så mycket för ditt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Du länkade till sidan bilden finns på och inte direkt till bilden i din img-tagg

Jag försökte lägga upp bilden, men jag antar att Sweclocker inte stöder formatet jag uppladdade bilden i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av llucass:

Jag håller med dig helt! Nu i efterhand ser jag loggan på ett helt annat sätt och var själv inne på samma spår som det du tog upp med "plotter". En logga ska vara simpel och mer kompakt. Jag håller på med design på min nya logga, och gör själva "skissen" i Adobe illustrator, men lär gå över till Photoshop och fixa till designen och göra den mer professionell. Företagsidén bygger på att jag ska lära mig dessa sakerna själv och arbeta utifrån egna erfarenheter och färdigheter, och detta blir i slutändan ett långsiktigt mål för mig, och om det går framåt och idéen blir en inkomstkälla är det bara ett stort plus!
Tack så mycket för ditt svar!

Att lära sig själv är nobelt nog men tar väldigt mycket tid och kraft, särskilt med företagande. Ett tips är att inspireras och låna av andra, man måste inte göra allt själv.
Kolla på en logga som du gillar och tycker är snygg. Låna färg eller form från den och ge den en egen twist. Kopiera inte men inspireras gärna. Vrid och ändra tills den blir din egen.
Låt bli skuggor, smala linjer och detaljer. Jobba mer med form och färg.
Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Jag antar att du leker med orden Set You Up (Set U Up)?

Jag skulle satt ihop orden till Set Up men att U:et är i en annan färg än övriga.
(jag var tvungen att skriva det i Paint nu för att se om det skulle funka )

Bara en tanke

edit: fast så här i efterhand så kan man tolka det till Set You Pee

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av llucass:

Jag försökte lägga upp bilden, men jag antar att Sweclocker inte stöder formatet jag uppladdade bilden i.

Jag sa vad problemet var.
EDIT: Såg nu att det var fixat dock.