Träffa min bror som jag inte visste fanns!

Permalänk
Medlem

Träffa min bror som jag inte visste fanns!

Hej!
Lite dålig rubrik men det får duga.
Snabb historia , min far gick bort för 2 år sen och på hans bodelning fick jag reda på att jag hade en storebror.
Min mor och syster visste om detta , men som allt annat i denna släkt så har jag alltid räknats som det svarta fåret och fått stått utanför det mesta.
Jag tog kontakt med han dagen efter bodelningen och vi kom överens om att höras av igen , sen rann det ut i sanden.
Nu har vi pratat med varandra igen och det visade sig att han endast bor i timme från mig med bil , så nu ska vi träffas på Söndag " Nervös"
Jag är snart 44 år fyllda , så i 42år visste jag inget om han
Nu till min fråga , ska man köpa nånting att ta med sig?

Mvh / Magnus

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mangee75:

Hej!
Lite dålig rubrik men det får duga.
Snabb historia , min far gick bort för 2 år sen och på hans bodelning fick jag reda på att jag hade en storebror.
Min mor och syster visste om detta , men som allt annat i denna släkt så har jag alltid räknats som det svarta fåret och fått stått utanför det mesta.
Jag tog kontakt med han dagen efter bodelningen och vi kom överens om att höras av igen , sen rann det ut i sanden.
Nu har vi pratat med varandra igen och det visade sig att han endast bor i timme från mig med bil , så nu ska vi träffas på Söndag " Nervös"
Jag är snart 44 år fyllda , så i 42år visste jag inget om han
Nu till min fråga , ska man köpa nånting att ta med sig?

Mvh / Magnus

Jag tycker att du kan spara presenten till senare, när du vet vad din bror gillar haha. Lycka till.

Permalänk
Medlem

Rent instinktivt, nej du ska inte ta med något. Jag skulle inte gjort det i alla fall.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Fikabröd

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Skrivet av M89:

Fikabröd

Kaffebrö

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem
Skrivet av [¿]Gangster:

Kaffebrö

Icke i Skåneland!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Sötast

Gummi och lotion? :>

Skämt å sido så spontant nej?

Fikabröd låter väl vettigt så kan man istället för att stirra nervöst tugga nervöst istället
Men inget utöver det, tror jag.

Permalänk
Avstängd

Alltid fint med en gåva! Skulle tagit med en flaska vin eller en Whiskey. Då har han nått att minnas dig efter Det är små gester som visar att man bryr sig

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Snacka, lär känna varandra lite, känn efter vad vem han är! Ingen ide att komma dragandes med present (´även om tanken med gåva är fint, han kanske även har gåva till dig?), ni känner inte varandra och faktum är främlingar. Det kan vara så att han inte vill umgås med dig eller du med honom efter att ni har bekantat med varandra. Förstår att det känns konstigt. Jag är nästan 20 år yngre än dig men har en hemlig syster jag aldrig träffat, försökte nå ut till henne men hon valde att blockera mig.

Permalänk
Medlem

Om du prompt bestämmer dig för att ta med något så skulle jag rekommendera (likt andra i tråden) att det är något ni kan konsumera ihop. Annars kan brorsan uppleva att han hamnar i skuld då han inte har något att erbjuda tillbaka.

Men jag skulle nog skippa det, om de inte är något litet så som fikabröd exempelvis.

Lycka till

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Alltid fint med en gåva! Skulle tagit med en flaska vin eller en Whiskey. Då har han nått att minnas dig efter Det är små gester som visar att man bryr sig

En person som man aldrig har träffat är det kanske inte så lämpligt att ge alkohol till. Man vet ju inte om denne kommit ut från ett svårt beroende och försöker göra allt för att inte dricka alkohol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

En person som man aldrig har träffat är det kanske inte så lämpligt att ge alkohol till. Man vet ju inte om denne kommit ut från ett svårt beroende och försöker göra allt för att inte dricka alkohol.

En person som man aldrig har träffat är det kanske inte så lämpligt att ge fikabröd till. Man vet ju inte om denne kommit ut från ett svårt sockerberoende och försöker göra allt för att inte äta fikabröd.

TS: Köp en flaska whisky och ta med lite fika.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wranzzon:

En person som man aldrig har träffat är det kanske inte så lämpligt att ge alkohol till. Man vet ju inte om denne kommit ut från ett svårt beroende och försöker göra allt för att inte dricka alkohol.

Skrivet av aaaaaaaaaa:

En person som man aldrig har träffat är det kanske inte så lämpligt att ge fikabröd till. Man vet ju inte om denne kommit ut från ett svårt sockerberoende och försöker göra allt för att inte äta fikabröd.

Exakt, då får väl personen ha överseende med att man inte kan veta om detta på förhand, det är ju tanken som räknas!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Exakt, då får väl personen ha överseende med att man inte kan veta om detta på förhand, det är ju tanken som räknas!

Om det inte framgick var mitt inlägg sarkastiskt. Tycker det är absurt att anta att människor man aldrig har träffat är alkolister och därför kan man inte ge dem en flaska sprit.

Permalänk
Medlem

Ska man träffa en bror man inte träffat på 44 år så tror jag ärligt talat att presenten kvittar så länge det inte är ett hagelgevär eller liknande.

Permalänk
Medlem

Vilken spännande tråd!

Trist att du har blivit det svarta fåret. Visste han om att du fanns?
Beträffande om du skall ta med dig något så är det alltid uppskattat. Som de andra varit inne på så är det inte saken i sig som är det viktiga, utan gesten.

Jag skulle rekommendera dig att köpa en liten chokladask av enklare modell med söt choklad, de gillar ju de flesta!

Uppdatera oss hur det gick sedan!

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Bra idé om att köpa ngt man kan konsumera tillsammans, typ fika eller whiskey. Do it. Förstår att det känns nervöst, men jag tror att det kommer gå jättebra. Bröder är ofta stört okomplicerade. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Fika

Permalänk

Inte alkoholhaltiga drycker, du har inte en aning om hur hans förhållande till alkohol är.

Choklad eller något till kaffet är bättre.
Jag hade nog helst träffats på ett cafe eller liknande först. Lättare att bryta om det blir jobbigt, klickar ni kan ni ju gå vidare.

Visa signatur

"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."

Isaac Asimov

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Vilken spännande tråd!

Trist att du har blivit det svarta fåret. Visste han om att du fanns?
Beträffande om du skall ta med dig något så är det alltid uppskattat. Som de andra varit inne på så är det inte saken i sig som är det viktiga, utan gesten.

Jag skulle rekommendera dig att köpa en liten chokladask av enklare modell med söt choklad, de gillar ju de flesta!

Uppdatera oss hur det gick sedan!

Lycka till!

Trevlig med så många svar , tack
Nej han visste inte att jag fanns
Jag har läst igenom svaren och kommit fram till att en fika nånstans där vi kan pratat borde va en bra grej , en go kopp Zoegas " Skånerost "
Har så många frågor till han Sen ska det bli intressant att se hur han ser ut , är han lik Far eller mig.
Jag uppdaterar efter helgen , ska träffa han på söndag.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Förstår att det känns konstigt. Jag är nästan 20 år yngre än dig men har en hemlig syster jag aldrig träffat, försökte nå ut till henne men hon valde att blockera mig.

Det va ju tråkigt att höra

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Spännande! Tänk att träffa ett syskon man inte visste fanns i den åldern.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Fikabröd

Skrivet av [¿]Gangster:

Kaffebrö

Det heter bullfika!

Dold text
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Spännande! Tänk att träffa ett syskon man inte visste fanns i den åldern.

Japp , har inte sovit många timmar sen vi bestämde vilken dag vi skulle träffas. Har varit som en Zombie på jobb

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Det heter bullfika!

HAHAHA klassiker

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

HAHAHA klassiker

Helt galet att de inte har sagt något åt dig under din levnadstid. Men ja, jag vet hur det är att vara det svarta fåret.
I vår släkt så är det jag, jag har ingen kontakt med min moster, min halvbror fick jag träffa för första gången på 10 år i Julas.
Han höjs alltid till skyarna tack vare företaget han ärvde och har alltid gjort, medans jag har varit skiten under skon man bara vill torka av sig.

Men underbart att du skall få träffa din bror, det kommer vara nervöst vill jag lova men jag hoppas att det går bra för er.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Jag är snart 44 år fyllda , så i 42år visste jag inget om han
Nu till min fråga , ska man köpa nånting att ta med sig?

Mvh / Magnus

Vilken underbar historia, i allt elände.
Du har fått en bror och vice versa, några presenter behövs inte. Tro mig.

Tråkigt att din mor och syster inte sagt detta tidigare.
Stå på dig och lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Helt galet att de inte har sagt något åt dig under din levnadstid. Men ja, jag vet hur det är att vara det svarta fåret.
I vår släkt så är det jag, jag har ingen kontakt med min moster, min halvbror fick jag träffa för första gången på 10 år i Julas.
Han höjs alltid till skyarna tack vare företaget han ärvde och har alltid gjort, medans jag har varit skiten under skon man bara vill torka av sig.

Men underbart att du skall få träffa din bror, det kommer vara nervöst vill jag lova men jag hoppas att det går bra för er.

/Lifooz

Tycker det är så surt när föräldrar gör så , har aldrig haft tanken på att behandla min barn olika.
Tack för svaret.
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Vilken underbar historia, i allt elände.
Du har fått en bror och vice versa, några presenter behövs inte. Tro mig.

Tråkigt att din mor och syster inte sagt detta tidigare.
Stå på dig och lycka till!

Tackar.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Ta med dig själv Annars vore väl en Mff-halsduk lite kul? Lite rolig isbrytare med personlig touch!

Skickades från m.sweclockers.com