Reklam startar i telefonen utan anledning.

Permalänk

Reklam startar i telefonen utan anledning.

Har en Razer phone och sedan en tid tillbaka så har det börjat komma upp reklam utan anledning. Detta sker när ja spelar eller lyssnar på Spotify.
Jag har avinstallera en massa appar men untan framgång.
Jag har återställt mobilen utan framgång.
Min syster och hennes man upplever samma sak på sina Samsung mobiler.
Det enda som är gemensamma nämnaren är operatören 3.
Vet inte hur jag ska få bukt med detta händer inte ofta med ändå störande man lyssnar på musik och reklam börjar spela istället och täcker hela skärmen.

Tacksam för all hjälp.

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

@BabaYaga85: Det låter ju som om det här är problem med spotify snarare än med mobilerna. Ni kanske blivit utloggade och har reklam-spotify nu istället för premium. Kan det vara så?

Permalänk
Skrivet av superpwnguin:

@BabaYaga85: Det låter ju som om det här är problem med spotify snarare än med mobilerna. Ni kanske blivit utloggade och har reklam-spotify nu istället för premium. Kan det vara så?

Ne har inget med Spotify att göra. Samma reklam kan komma upp även om telefonen bara ligger med. Och ja har alltid Spotify premium.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Har du ES File Explorer installerad?

Permalänk

Testa att "tryck och håll" på reklamen, man kan ibland då se vilken app som skapat den.

Permalänk
Medlem

Har du Peel smart remote för IR blasting? Hade samma symtom med den appen installerad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Medlem

Vet att Samsung-telefoner plågades av problem med en app som heter "Peel Remote" som följde med som systemapp och inte går att ta bort. Efter 2 år började den ta över låsskärmen på kvällar och nätter och visa reklam. Minns inte exakt vilka modeller som hade Peel Remote, men det var i varje fall upp till S6.

Det hjälper kanske inte dig eftersom du kör Razer phone, men du nämnde att dina vänner med Samsung hade problem. Kanske kan vara ett tips till dem. Lösningen blir att gå in och inaktivera appen under Inställningar > Program. Sedan lär Samsungs OS återaktivera den vid varje uppdatering, men men...

EDIT: @scorp10 beat me to it

Permalänk
Skrivet av keyser:

Har du ES File Explorer installerad?

Ne de har jag inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Skrivet av scorp10:

Har du Peel smart remote för IR blasting? Hade samma symtom med den appen installerad

Skickades från m.sweclockers.com

Ne inte de heller.

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Skrivet av ByteBitten:

Testa att "tryck och håll" på reklamen, man kan ibland då se vilken app som skapat den.

Ok får testa det tack för tipset 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Hade samma problem efter att jag installerat en apk från internet. Den ändrade även min startsida på chrome till något annat. Gå igenom alla appar och i inställningarna välj att lista alla appar. Ser du nått som du inte känner igen är det bara att avinstallera. Kolla även med en file explorer efter skumma eller nyligen ändrade mappar.

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem

Har en S9 med operatören 3 och får inte någon reklam så tror inte det har med operatören att göra.

Permalänk

Nu kom det igen tog screenshot och tänkte ladda upp på Imgur men eftersom jag tydligen inte kan de på någon sida av någon anledning så blev det ingen bild.
I alla fall tryckte på reklamen men inget händer. Och det står Play store under i den kan det vara Google Play som gjort något?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Skrivet av rj45:

Hade samma problem efter att jag installerat en apk från internet. Den ändrade även min startsida på chrome till något annat. Gå igenom alla appar och i inställningarna välj att lista alla appar. Ser du nått som du inte känner igen är det bara att avinstallera. Kolla även med en file explorer efter skumma eller nyligen ändrade mappar.

Ja har kollat genom datorn men kan inte hitta något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabaYaga85:

Ja har kollat genom datorn men kan inte hitta något.

Skickades från m.sweclockers.com

Testa Malwarebytes Security: Virus Cleaner, Anti-Malware den är gratis i 30 dagar Räcker för att få bort skiten ju.

Och Ta bort oönskade annonser, popupfönster och skadlig programvara

Hade samma problem.
Och riktad reklam via Chrome vart mitt problem. Men det finns säkert flera olika sammanhang, och svårt att sätta fingret som pekar åt rätt håll.
Men störigt är det.

Blev själv väckt mitt i natten, av doktor.se t e x och hur kul är det
Wish är med riktigt duktiga på riktad reklam.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Testa Malwarebytes Security: Virus Cleaner, Anti-Malware den är gratis i 30 dagar Räcker för att få bort skiten ju.

Och Ta bort oönskade annonser, popupfönster och skadlig programvara

Hade samma problem.
Och riktad reklam via Chrome vart mitt problem. Men det finns säkert flera olika sammanhang, och svårt att sätta fingret som pekar åt rätt håll.
Men störigt är det.

Blev själv väckt mitt i natten, av doktor.se t e x och hur kul är det
Wish är med riktigt duktiga på riktad reklam.

Installera de men får ändå reklam och blir mer och mer.
Ja de har jag varit med om flera gånger nu riktigt störande 😤

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Fick något liknande när jag drog in en .apk version av Heroes 3 (pirat) en gång har jag för mig.

Enda lösningen jag fann var att omflasha hela android.

Permalänk
Expertgissare

Kan nog tyvärr vara det enklaste/bästa att göra som @Sevenix skriver, en total återställning.
Hoopas det löser sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Kan nog tyvärr vara det enklaste/bästa att göra som @Sevenix skriver, en total återställning.
Hoopas det löser sig

Skickades från m.sweclockers.com

Men om man läser förstaposten så har ju TS redan gjort en en total återställning. Så uppfattar jag det iallafall..... men den kanske inte vart "Total" det kan ju b TS svara på.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av skog1s:

Men om man läser förstaposten så har ju TS redan gjort en en total återställning. Så uppfattar jag det iallafall..... men den kanske inte vart "Total" det kan ju b TS svara på.

Total för mig är att flasha om telefonen helt och inte bara göra en systemåterställning.
Men å andra sidan så skriver han att det är flera (samtliga?) telefoner i hushållet som har samma problem. Någon gemensam nämnare borde det finnas än bara operatören 3.
Jag skulle flasha om alla telefoner och kanske kollat över nätverket, mest för att jag själv skulle bli lite paranoid om alla mina enheter hemma hade börjat visa reklam i sig...

Sedan vet vi inte om TS kvar koll på att Spotify spelar/visar reklam i telefonen om man har gratisversionen av Spotify och att 90% (grovt uppskattat) av alla mobilspel finansieras med reklam. Men jag utgår ifrån att så är fallet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Hade problem med reklam via pushnotiser. Det var nån webbsajt som lyckats ge sig rättigheter att göra pushnotiser. Gå igenom listan på vilka sajter som har rätt att pusha notiser, "Settings->Site settings->Notifications" i Chrome. Ta bort alla sajter från "Allowed" du inte känner till, eller aktivt vill ha notiser ifrån.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB