Adrenalin 2019 Edition 19.2.1

Permalänk
Hjälpsam

Adrenalin 2019 Edition 19.2.1

Radeon Software Adrenalin 2019 Edition 19.2.1 Highlights
Support For

  • APEX Legends™

  • The Division™ 2 Private Beta

  • Assassin’s Creed™: Odyssey

  • Up to 5% performance improvement with AMD Radeon™ Software Adrenalin 2019 Edition 19.2.1 on a Radeon™ RX Vega 64. RS-285

Fixed Issues

  • Battlefield™ V players may experience character outlines stuck on screen after being revived.

  • Radeon Settings may fail to install while doing a software update on some Hybrid Graphics system configurations.

  • Some displays may experience a loss of video when launching a fullscreen application with Radeon FreeSync enabled.

  • Anthem™ may experience a white screen or corruption while playing or launching the game.

  • Radeon Settings may experience a crash if the user changes tabs quickly with a very large game list.

  • Fixed an issue where Radeon Settings update notifications may suggest older driver releases to upgrade to.

  • HDMI Underscan settings may not retain after system restart.

  • Radeon ReLive may intermittently experience captured recordings or Instant Replays with inverted colors.

Known Issues

  • Mouse lag or system slowdown is observed for extended periods of time with two or more displays connected and one display switched off.

  • Game Advisor may fail to load compatibility information for games when the gaming library is very large.

  • Pixel Format settings may not retain after system restart.

  • Scene Editor may have issues with scrolling when many elements are added to a scene.

  • Custom settings in Radeon WattMan may sometimes fail to apply on Radeon RX Vega series graphics products.

https://www.amd.com/en/support

Lade till en länk till AMD.s suportsida.
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för tråden @Ratatosk! Det uppskattas att du och andra gör dessa.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Fixed Issues

  • Battlefield™ V players may experience character outlines stuck on screen after being revived.

Yes! Äntligen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4

Permalänk
Medlem

"Mouse lag or system slowdown is observed for extended periods of time with two or more displays connected and one display switched off."

Jag har sjuka problem med detta. Har tre skärmar och ofta så vaknar en inte när jag startar datorn från sömnläge och måste skärmen måste då göras strömlös ett par gånger innan den går igång. Är alltid skärm 2 eller 3 men aldrig 1 som strular såhär. Med tidigare nVidia-kort va det aldrig några strul. Även om man stänger av en skärm så kan en annan balla ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snailboy:

"Mouse lag or system slowdown is observed for extended periods of time with two or more displays connected and one display switched off."

Jag har sjuka problem med detta. Har tre skärmar och ofta så vaknar en inte när jag startar datorn från sömnläge och måste skärmen måste då göras strömlös ett par gånger innan den går igång. Är alltid skärm 2 eller 3 men aldrig 1 som strular såhär. Med tidigare nVidia-kort va det aldrig några strul. Även om man stänger av en skärm så kan en annan balla ur.

Formaterade min dator i helgen pga detta. Blev mycket bättre efter, så håller tummarna att det är löst nu.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snailboy:

"Mouse lag or system slowdown is observed for extended periods of time with two or more displays connected and one display switched off."

Jag har sjuka problem med detta. Har tre skärmar och ofta så vaknar en inte när jag startar datorn från sömnläge och måste skärmen måste då göras strömlös ett par gånger innan den går igång. Är alltid skärm 2 eller 3 men aldrig 1 som strular såhär. Med tidigare nVidia-kort va det aldrig några strul. Även om man stänger av en skärm så kan en annan balla ur.

Du är inte ensam, därför min HTPC numera kör Nvidia... Höll på att driva mig galen.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Jag har, efter att ha testat de senaste drivrutinerna under 2019, återgått till drivrutinen 18.12.3 för att de nyare sabbar det stereoskopiska 3d-läget i DX12, Side by side i "Shadow of the Tomb Raider" genom att införa våldsamt med artefakter i höger bild. Har rapporterat det, ska testa dessa och se om det är fixat, eller om det blir en ny felrapport...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bopp:

Jag har, efter att ha testat de senaste drivrutinerna under 2019, återgått till drivrutinen 18.12.3 för att de nyare sabbar det stereoskopiska 3d-läget i DX12, Side by side i "Shadow of the Tomb Raider" genom att införa våldsamt med artefakter i höger bild. Har rapporterat det, ska testa dessa och se om det är fixat, eller om det blir en ny felrapport...

Nu har jag testat; inga artefakter i DX12, stereoskopisk 3d Side by side, i "Shadow of the Tomb Raider" längre.