Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

mail om uppenbart prisfel från Proshop ang PS3

Även jag såg mailet precis. Tråkigt, men det var värt ett försök.

Permalänk
Medlem

Jaja, det gav åtminstone ett par goda skratt. Åtminstone från min del 🙂
Klart värt det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

"Tyvärr måste vi meddela dig at vi har marknadsfört en vara på vår hemsida som är omöjlig för oss att skaffa.

Varan har, av misstag, upprättats på vår hemsida av vårt system, trots att inga leverantörer säljer varan längre, och Sony själva har slutat producera Playstation 3 för ett antal år sedan.

Därför har vi tyvärr inte möjlighet att leverera varan till dig, och vi ser oss tvungna att annullera din beställning.

Vi beklagar detta misstag, och arbetar på att förbättra vårt system så att detta inte händer igen.

Vi hoppas att du har förståelse."

Uppskattar att dom inte bara skickar något autosvar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk

Felpris

@klingen78: Inte ovanligt för att vara just dom därför man bojkottar sånna företag strul varje gång där..... Va sugen själv men inte värt besväret 😅😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Det där skriver dem för att ha något att hänvisa till som ska få ARN att döma till deras fördel. Som påtalats tidigare så går det inte att avtala bort konsumentköplagen hur gärna man än vill som företag. Dessutom är det inte korrekt svenska..."äger då skriftligen häva"...5 min på korrekturläsning kanske de kunde lägga ner.

håller med i sak, men det är inget stavfel det är bara byråkratsvenska, testa att googla just hela frasen med citationstecken och allt... ursprung, något företag som sätter upp affärssystem

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Undrar om PSU har ström för grafikkort som kräver matning? 310W är ju inte jättemycket men mer än den HP jag köpte med 1050. Den hade bara 210W.

I vilket fall som helst slår jag nog till på en till kontoret för att få FreeSync på min ultrawide skärm.

Verkar gå att sätta ytterligare en SATA disk i den om man ser till moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade aldrig chansat med det nätaggregatet.

https://support.hp.com/se-sv/document/c06002442

Det finns två SATA-platser. SSD:n som finns är ju genom M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klingen78:

"Tyvärr måste vi meddela dig at vi har marknadsfört en vara på vår hemsida som är omöjlig för oss att skaffa.

Varan har, av misstag, upprättats på vår hemsida av vårt system, trots att inga leverantörer säljer varan längre, och Sony själva har slutat producera Playstation 3 för ett antal år sedan.

Därför har vi tyvärr inte möjlighet att leverera varan till dig, och vi ser oss tvungna att annullera din beställning.

Vi beklagar detta misstag, och arbetar på att förbättra vårt system så att detta inte händer igen.

Vi hoppas att du har förståelse."

Uppskattar att dom inte bara skickar något autosvar.

Fan, jag beställde ju 5 stycken. Tänkte ha de liggande på vinden några decennier, hitta en aktie som slår det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Håller med ang den här 75% rean på datorn men vad gäller om man får orderbekräftelse på en demo produkt?
"Rimligt" prissatt och orderbekräftelse samt kreditupplysning gjord sedan en avbokning?

Om Komplett, eller vilken butik det nu gäller, inte vill hedra erat avtal emellan så kan man alltid få det prövat av ARN, om värdet överstiger 500 kr för elektronik.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

va hände me webhallens endygns rea
crash incoming...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Nima2001:

va hände me webhallens endygns rea
crash incoming...

död jag får error.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

död jag får error.

som vanligt.. varje år varje varje promotion. samma med flesta butikerna.
vid givna klockslaget krashar allt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

va hände me webhallens endygns rea
crash incoming...

Skrivet av Tiamat:

död jag får error.

Jag trodde sweclockare var ansvarsfulla människor med arbete. Inte ska ni väl sitta uppe och spamma en sida för att hitta samma gamla tråkiga erbjudanden som alltid? Lämna det till sådana som mig istället.

Permalänk
Medlem

Har fått upp att Google Home Mini säljs för 499, men blir mestadels error.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Den var uppe innan 00:00 men det är det enda som syns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag trodde sweclockare var ansvarsfulla människor med arbete. Inte ska ni väl sitta uppe och spamma en sida för att hitta samma gamla tråkiga erbjudanden som alltid? Lämna det till sådana som mig istället.

joo! jag är ute efter att se harman kardon onyx på 7399% rea IGEN och IGEN! Kan inte slita mig från den...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem

mm bara skräp..
herregud dessa butiker kommer bli uppätna när amazon blir mer känt.. deras "super-rea-1dygn" priser är ju typ amazon standard priser...den där WD mybook kostar minst ett par gånger i månaden 1650-1700kr på amazon. Samsung 860 EVO cirka 800kr osv..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

mm bara skräp..
herregud dessa butiker kommer bli uppätna när amazon blir mer känt.. deras "super-rea-1dygn" priser är ju typ amazon standard priser...den där WD mybook kostar minst ett par gånger i månaden 1650-1700kr på amazon. Samsung 860 EVO cirka 800kr osv..

Det är snarare en lagerutförsäljning marknadsförd med häftiga ord.

Permalänk
Medlem

Ser bara "Fyndvarukampanj" på webhallens sida... inte superupphetsande.

EDIT: Nu dök 24-timmarsrace upp... meh. Här är de fem erbjudanden som ligger längst upp i listan. Samma som vanligt; Kinas P20, Samsungs hdd, ASUS Z390-paket. Sedan diverse krims krams.

  • ASUS ROG Strix Z390-F GAMING - ATX / Z390 2 590 kr 1 690 kr

  • Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 (MZ-V7E1T0BW) 2 790 kr 2 390 kr

  • Samsung SSD 860 EVO 500GB (MZ-76E500B/EU) 1 049 kr 949 kr

  • Samsung SSD 860 EVO 1TB (MZ-76E1T0B/EU) 1 990 kr 1 649 kr

  • ASUS ROG Strix Z390-F GAMING + Intel Core i7-9700K 7 490 kr 6 490 kr

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på webhallens fredags rea måste ändå ha missat den här:
https://www.webhallen.com/se/product/283620-Sony-Walkman-NW-W...

Alla har vi väll drömt om att spara 9000kr på en MP3-spelare? 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Ni som klagar på webhallens fredags rea måste ändå ha missat den här:
https://www.webhallen.com/se/product/283620-Sony-Walkman-NW-W...

Alla har vi väll drömt om att spara 9000kr på en MP3-spelare? 😁

Nedsatt till endast 22 papp, som hittat!

Permalänk
Medlem

Webhallens 24-timmars rea var ju verkligen inte mycket att hänga i granen. Få artiklar och ännu färre intressanta artiklar.

Isåfall var deras "Fyndvarukampanj" desto mer intressant...ända tills man såg att det rörde sig om faktiskta fyndvaror (läs: begagnat.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Webhallens 24-timmars rea var ju verkligen inte mycket att hänga i granen. Få artiklar och ännu färre intressanta artiklar.

Isåfall var deras "Fyndvarukampanj" desto mer intressant...ända tills man såg att det rörde sig om faktiskta fyndvaror (läs: begagnat.)

Har inga problem med "fynd" samma garantier gäller fortfarande. Men då ska det vara verkligen vara fynd priser ,inte bara 10% på priset . Då kan man lika köpa nytt.
Fynd är allt ifrån endast uppackat, till att man har använt prylarna.
Har aldrig haft problem att köpa sådan produkker, någon enstaka gång har produkten varit kass eller väl använd . Har då kontaktat företaget och kunnat lämnat tillbaka varan.
Hur en kass produkt kan sälja igen när de själv säger de testat amma produkter innan. Tror jag är mer bullshit tyvärr.
Känns mer som de kollar allt finns med samt inga större skador sen säljer det vidare ..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Webhallens 24-timmars rea var ju verkligen inte mycket att hänga i granen. Få artiklar och ännu färre intressanta artiklar.

Isåfall var deras "Fyndvarukampanj" desto mer intressant...ända tills man såg att det rörde sig om faktiskta fyndvaror (läs: begagnat.)

Ja, begagnade varor nedsatta från fantasipriser:

ASUS Radeon RX 580 8GB DUAL OC (DUAL-RX580-O8G) (Fyndvara - Klass 1) - 3175:- (3890:-)
SAPPHIRE RADEON RX VEGA 56 8GB (Fyndvara - Klass 1) - 7405:- (8499:-)

liksom wtf, fyndvaror dyrare än helt nya och bättre? Hur tänkte dom där ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Ja, begagnade varor nedsatta från fantasipriser:

ASUS Radeon RX 580 8GB DUAL OC (DUAL-RX580-O8G) (Fyndvara - Klass 1) - 3175:- (3890:-)
SAPPHIRE RADEON RX VEGA 56 8GB (Fyndvara - Klass 1) - 7405:- (8499:-)

liksom wtf, fyndvaror dyrare än helt nya och bättre? Hur tänkte dom där ?

Tror att de har köpt produkten för dyrare inköp pris , så de kan inte sälja dem lika billigt som nu.. för de nya inköpen är nu mycket billigare än tex för 6mån - 1års sen.
Men till slut måste man ändå sänka priset så de går med förlust.. så varför inte bli va med det innan det blir till en brsk förlust..
Så brukade jag göra med mina priser.. innan man blev sjuk 100%

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Tror att de har köpt produkten för dyrare inköp pris , så de kan inte sälja dem lika billigt som nu.. för de nya inköpen är nu mycket billigare än tex för 6mån - 1års sen.
Men till slut måste man ändå sänka priset så de går med förlust.. så varför inte bli va med det innan det blir till en brsk förlust..
Så brukade jag göra med mina priser.. innan man blev sjuk 100%

Skickades från m.sweclockers.com

Jo precis, webhallen måste väl förstå att ingen kommer köpa fyndvaror till dessa priser ? Iofs är dom inte ensamma om att ha det så bland sina "fyndvaror". Eller är det någon stackare där ute som faktiskt inte gör någon research alls??

Permalänk
Medlem

Vissa fyndvarupriser var ju fantastiska, fanns ett antal PS4 för 1100 spänn. Finns fortfarande laptops riktigt billigt, Razer Blade 15 för 13 papp tex. Asus 2080 OC för typ 7 papp verkar sålt nu men fanns.

Sen den billiga Google Home Minin tackade jag för också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Google home mini charcoal
pris: 349:-

Gäller endast idag på länken nedan.
https://www.webhallen.com/se/product/282585-Google-Home-Mini-...

Supertack! Perfekt att komplettera den WK7 jag köpte tidigare i veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Ni som klagar på webhallens fredags rea måste ändå ha missat den här:
https://www.webhallen.com/se/product/283620-Sony-Walkman-NW-W...

Alla har vi väll drömt om att spara 9000kr på en MP3-spelare? 😁

Länka den till några på head-fi så kommer säkerligen någon att nappa!

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598