Permalänk
Medlem

Val av 4G/3G-router hemma

Hej!

Hjälper en kompis som bor ute på landet. För att göra en kort historia, de har inte trådbundet internet. Punkt.

Så! De använder internet som alla andra tekniknördar surfar, streamar, har övervakningskameror, annat larm, trådlös skrivare osv osv. Nej de kan inte själva så mycket om IT så jag får hjälpa till så gott jag kan.

Idag har de en Asus AC68U AC1900 Wi-Fi 4G Modem Router, men den har lagt av till och från ett par gånger ( bara 6 mån gammal), vilket gör att deras internet försvinner. Det är inget fel på SIM-kortet, det har vi testat. Detta är väldigt störande och de får inte speciellt mycket hjälp från varken Asus eller Dustin.
Jag har googlat lite men hittar inga vettiga tester. Vilken hemmarouter skulle ni rekommendera som är stabil och fungerar och tugga på i lång tid innan något händer?

Det måste vara en lite mer avancerad router än den Huawei som TRE eller Telia skickar med, därför valde jag den Asus dom har idag. Men de vill ha en som inte lägger ner titt som tätt så fort den blir 6 månader gammal.

Tacksam för hjälp att hitta den bästa skiten!

Permalänk
Avstängd

@patander: Netgear har ett schysst modem som du kan välja valfri AP till, typ en Unifi.

https://www.inet.se/produkt/5406459/netgear-lb2120-3g-4g-lte-...

Har själv använt det med deras externa antenn.

Visa signatur

NUC med Hackintosh • ThinkPad Bärbar