Permalänk

Värt att byta? 24 -> 32

Tjena!

Alltid velat prova spela med en större skärm.

Kör idag med Acer xf240h en 24" 1080p 144hz TN Freesync
https://www.inet.se/produkt/2205434/acer-24-predator-xf240h-1...

Hittade en Samsung C32JG50 en 32" 1440p 144hz VA
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm...

Kommer drivas med ett Sapphire Radeon R9 390 Nitro.

Är det värt att uppgradera från Acern?

Permalänk
Medlem

@Mästaren: Skärmen du länkade har 1440p medans den du spelar på har 1080p vilket du kanske redan visste. Det är smart då 1080p skärmar brukar bli pixliga när dom är större än 24" men ditt grafikkort räcker inte riktigt till i krävande spel i 1440p, speciellt om du ska ha 144 hz. Så då rekommenderar jag att du uppgraderar ditt graikkort samtidigt så att du kan använda skärmen fullt ut. Köp då t.ex ett gtx 1070 ti. Om du har koll på allt dedär så är det en väldigt najs uppgradering med större skärm även om det kan vara lite sämre i FPS-spel då man inte ser allt på skärmen lika lätt. Spelar du inte såna spel så är skärmen perfekt

Permalänk
Skrivet av vasbydaniel:

@Mästaren: Skärmen du länkade har 1440p medans den du spelar på har 1080p vilket du kanske redan visste. Det är smart då 1080p skärmar brukar bli pixliga när dom är större än 24" men ditt grafikkort räcker inte riktigt till i krävande spel i 1440p, speciellt om du ska ha 144 hz. Så då rekommenderar jag att du uppgraderar ditt graikkort samtidigt så att du kan använda skärmen fullt ut. Köp då t.ex ett gtx 1070 ti. Om du har koll på allt dedär så är det en väldigt najs uppgradering med större skärm även om det kan vara lite sämre i FPS-spel då man inte ser allt på skärmen lika lätt. Spelar du inte såna spel så är skärmen perfekt

Misstänkte att grafikkortet skulle bli ett problem här. Får nog vänta ett tag då och uppgradera både kortet och skärm! Tack för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Mästaren:

Jag har den skärmen du tittar på sedan några veckor tillbaka och ett GTX 1070.
Det är DEFENITIVT värt att köpa skärmen även om ditt grafikkort du har idag inte klarar att driva alla spel du vill spela i 1440p och 144fps.
Att gör allt på skärmen förutom att spela i 1440p och 144hz, ja det klarar ditt grafikkort enkelt gör det värt det.
Sedan om du vill spela i 144fps, så kan du faktiskt köra 1080p på skämen och ändra inställningar när du framöver köper nytt kort.
Eller så kör du 1440p när du spelar mindre krävande spel och kanske ligger på 100fps (inga problem alls).

Skulle jag vara du köper jag alltså skärmen nu och planerar ett köp av nytt grafikkort i framtiden istället för tvärt om.