Blizzards jobbannons antyder om nytt Diablo till PC och spelkonsoler

Permalänk
Medlem

När ska WC4 få kärlek :'(

Permalänk
Medlem

Jag tycker de kan ta god tid på sig med D4 så det blir riktigt bra. Men under tiden släppa en bra re-make på D2.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Hade nästan helt glömt bort att Diablo fanns, fram tills att deras fans skrek som små barn över att deras kära spel blev ett offer för mobila marknaden.
Kommer att krävas mycket för att jag ens skall överväga ett till Diablo spel, iaf. ett aRPG nu när man har Path of Exile att spela istället.

Permalänk
Avstängd

Har inga förhoppningar på Diablo 4 efter man såg hur 3an blev.
Istället borde de fokusera på en hd-remake av D2.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ryssfemma:

Typiskt diablofans och agera edgelords, ni är inte med i en undergroundrörelse för att ni bojkottar den typen av grafik. Wow’s grafik har sin charm och även overwatch.

Man tycker synd om mer allt mindre, skaffa er en telefon och spela Immortal

Skickades från m.sweclockers.com

Då måste jag meddela att du är ute och cyklar. Är definitivt inget fan av Diablo-serien. Gillade egentligen bara 1'an och det har jag faktiskt spelat väldigt lite. Tycker även att Fortnite's grafik är tekniskt sett snygg och de har en clean funktionell design, och även om jag hade föredragit lite mer realistisk grafik så tycker jag spelet är bra.
Med det sagt så anser jag att Diablo passar bättre med grafikstilen D1, D2 och PoE har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Jag må ha höga förhoppningar om cyberpunk 2077 men hur kan du vara säker på att spelet blir bra?

Givetvis kan vi inte vara helt säkra att spelet blir bra, dock efter vad vi har sett upp tills nu så ser det hästlängder bättre ut än majoriteten av spel som har släppts på senaste tid. Utgivaren verkar heller inte bete sig som andra utgivare där fokus främst läggs på trailers för att sälja en produkt som inte alltid stämmer överens med slutprodukten.

Självklart ändras spel från trailer till slutprodukt men i denna industrin så översäljer de flesta utgivarna för att bygga hype och sedan åka på det tåget så länge som möjligt. Mer ofta än inte så blir många missnöjda för de köpte en produkt som inte stämde överens med deras förväntningar.

Jag kanske har bias dock då jag föredrar den genren, även om jag spelar mycket annat också. Jag är dock inte en person som hoppar på hype-tåget heller, eller namn på spelserier eller dess utvecklare/utgivare. Det är endast så pass enkelt att jag tycker att det vi har sett hittills talar gott för sig själv. Kommer göra precis som med andra spel och vänta på recensioner och kommer definitivt inte förhandsboka. Har precis som många andra blivit bränd en gång för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Hoppas de sparkat alla WoW-utvecklare från Diablo-avdelningen.

Dags att gå tillbaka och återfå utvecklare med gothic/mörk tema. Detta gillas!

Du menar samma team som består delvis av personer som var med och utvecklade D2?

Skrivet av enbom:

Är folk verkligen taggade på Diablo nå mer? Den serien är död... Det har inte fått något nytt innehåll sedan Reaper of Souls typ. Blizzard känns som ett tomt skal. Hoppas det blir bra när eller om det kommer något men inget jag räknar med.

Uppenbarligen är den inte död eftersom folk ser fram emot ett eventuellt D4.

Skrivet av eXpander_:

Trampade jag på en öm tå? WoW är inte Diablo, slut punkt. WoW-grafiken är alldeles för "cartoonish" med fjantig grafik, gjorda för barn. "Utvecklare" menas inte bara programmerare, utan allt däromkring.

Jag vill ha tillbaka det mörka temat som fanns i D1, känslan när man gick i de mörka "catacomberna" och var livrädd för vad som ska komma härnäst, vem är denne "Butcher" som jag ska dräpa; "Please, listen to me. The Archbishop Lazarus, he lead us down here to find the lost prince. The bastard lead us into a trap! Now everyone is dead... Killed by a Demon he called the Butcher. Avenge us! Find this Butcher and slay him, so that our souls may finally rest..."

https://d1u5p3l4wpay3k.cloudfront.net/diablo_gamepedia/2/26/Butchers_room.jpg?version=8e5c20b0723600accac473f9fdc25911

Du menar som Warcraft var? Wow speglar det tema som Warcraft-serien förmedlade. Däremot känns det som att du baserar dina förväntningar på nostalgi (Skulle jag gissa på att du var i tidigt tonåren eller rent av ett barn när D1 släpptes?) och då kommer du nog bli besviken oberoende.

Skrivet av HappyPie:

När ska WC4 få kärlek :'(

Man kan inte ge kärlek till något som inte existerar.

Skämt åsido.. Blizzard kommer antagligen inte släppa ett WC4 förrän Wow har helt dött ut.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Jag vill ha tillbaka det mörka temat som fanns i D1, känslan när man gick i de mörka "catacomberna" och var livrädd för vad som ska komma härnäst, vem är denne "Butcher" som jag ska dräpa; "Please, listen to me. The Archbishop Lazarus, he lead us down here to find the lost prince. The bastard lead us into a trap! Now everyone is dead... Killed by a Demon he called the Butcher. Avenge us! Find this Butcher and slay him, so that our souls may finally rest..."

Fast The Butcher tappade man all respekt för när man kom på hur man kunde få honom att fastna i trappan för att sen peppra honom med en pilbåge. Han var kul första gångerna man mötte honom dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Ja Diablo 2 hålls ju vid liv av moddare. Median XL och Path of Diablo exempelvis. Inget som Blizzard gör för att utöka grundspelet då det är 18 år gammalt.

Spelar det fortfarande på bnet där blizzard fortsätter med ladder resets och en och annan buggfix ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Trampade jag på en öm tå? WoW är inte Diablo, slut punkt. WoW-grafiken är alldeles för "cartoonish" med fjantig grafik, gjorda för barn. "Utvecklare" menas inte bara programmerare, utan allt däromkring.

Jag vill ha tillbaka det mörka temat som fanns i D1, känslan när man gick i de mörka "catacomberna" och var livrädd för vad som ska komma härnäst, vem är denne "Butcher" som jag ska dräpa; "Please, listen to me. The Archbishop Lazarus, he lead us down here to find the lost prince. The bastard lead us into a trap! Now everyone is dead... Killed by a Demon he called the Butcher. Avenge us! Find this Butcher and slay him, so that our souls may finally rest..."

https://d1u5p3l4wpay3k.cloudfront.net/diablo_gamepedia/2/26/Butchers_room.jpg?version=8e5c20b0723600accac473f9fdc25911

Skål för den!
-Det är så Diablo skall vara!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Du menar samma team som består delvis av personer som var med och utvecklade D2?

Blizzard north var till största delen ansvariga för d2 och den delen är sedan länge borta. Dom gjorde istället torchlight serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Blizzard north var till största delen ansvariga för d2 och den delen är sedan länge borta. Dom gjorde istället torchlight serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Må så vara men det finns fortfarande folk kvar som jobbade med D2 som sedan jobbade med D3. Personer som Metzen t.ex.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Att de ens bryr sig, de kommer iaf inte lyckas göra en bättre produkt än PoE. Fingertoppskänslan has left the Blizzard building.

Grim Dawn är också ett bättre spel än D3, gissar att budgeten var mindre än 1/10.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Sötast

Grabbar, jag håller med er, jag är också hypad!!

Men ni glömmer en sak.

Det är inte Blizzard som gör Diablo4.

Det är Activision Blizzard. Blizzard är dött sedan snart 10 år sedan. Sorry, but it ain't gonna be good.

Permalänk

Diablo 4: Guys who didn't have a phone.

Permalänk

Är D4 ett hack n' slash är jag noll intresserad. Skulle vilja se ett tredjepersonsspel eller något annat. Förväntningarna är låga då Blizzard idag är en skugga av sitt forna jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludZ:

Varför göra till PC, har inte folk mobiltelefoner?

Diablo är ju inte diablo utan mus klick

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Spelar det fortfarande på bnet där blizzard fortsätter med ladder resets och en och annan buggfix ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Ladder resets kan väl inte räknas som nytt content? Men visst finns det en del spelare i alla fall. Inget som lockar nya spelare dock.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Givetvis kan vi inte vara helt säkra att spelet blir bra, dock efter vad vi har sett upp tills nu så ser det hästlängder bättre ut än majoriteten av spel som har släppts på senaste tid. Utgivaren verkar heller inte bete sig som andra utgivare där fokus främst läggs på trailers för att sälja en produkt som inte alltid stämmer överens med slutprodukten.

Självklart ändras spel från trailer till slutprodukt men i denna industrin så översäljer de flesta utgivarna för att bygga hype och sedan åka på det tåget så länge som möjligt. Mer ofta än inte så blir många missnöjda för de köpte en produkt som inte stämde överens med deras förväntningar.

Jag kanske har bias dock då jag föredrar den genren, även om jag spelar mycket annat också. Jag är dock inte en person som hoppar på hype-tåget heller, eller namn på spelserier eller dess utvecklare/utgivare. Det är endast så pass enkelt att jag tycker att det vi har sett hittills talar gott för sig själv. Kommer göra precis som med andra spel och vänta på recensioner och kommer definitivt inte förhandsboka. Har precis som många andra blivit bränd en gång för mycket.

Okej, då förstår jag.
Tror med det kommer bli ett bra spel och hoppas på det men försöker med att inte hypa för mycket, precis som du säger så har man blivit besviken många gånger!

Permalänk
Medlem

men vi alla som har telefoner då ?

Permalänk
Medlem

Som så många andra studios nu för tiden så undrar man ju vilka och hur många som jobbar kvar som gjorde de gamla spelen så bra? Blizzard likt Rare och ID är samma gamla namn, men det är folket som gör spelen, inte namnen.

Visa signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Må så vara men det finns fortfarande folk kvar som jobbade med D2 som sedan jobbade med D3. Personer som Metzen t.ex.

Får dessa personer inte bestämma spelar det ingen roll, de gör som chefen säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Är folk verkligen taggade på Diablo nå mer? Den serien är död... Det har inte fått något nytt innehåll sedan Reaper of Souls typ.

Nu ska vi inte vara sånna.

Diablo 2: LoD release datum: Juni 2001.
Diablo 3 release datum: Maj 2012.
Tid mellan: 11 år och 11 månader.

Diablo 3: RoS release datum: Mars 2014.
Diablo 4 release datum om det dröjer lika länge som mellan 2 och 3: Februari 2025.

Gott om tid ju.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Ladder resets kan väl inte räknas som nytt content? Men visst finns det en del spelare i alla fall. Inget som lockar nya spelare dock.

Nej men helt övergivet är det inte. De flesta andra spel skulle stängt servrarna sedan länge.
Ser någon ny n00b ibland 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Diablo: Royale

Permalänk
Medlem

Diablo 4 finns redan. Det heter Grim Dawn.

Vill ni se ny Diablo liknande spel med mörk tema, vackra skinande rustningar och drops som är något att ha får ni gå ihop och starta ny spelstudio.

Det vi istället kommer få se blir ett spel för barn med mikrotransaktioner i centrum. Spelindustrin går åt samma hål som filmindustrin. Magin är borta. Nu ska man bara mjölka, mjölka, mjölka...Det finns undantag men dessa kommer mer och mer sällan nuförtiden.

Permalänk
Medlem

Kan inte tänka mig ett enda spel jag hellre vill ha än diablo 4.

Skrivet av Galvanizer:

Diablo 3 var kul i en vecka. Eller hur lång tid det nu tog innan man hade spelat igenom det.
Skickades från m.sweclockers.com

Isf har du nog missat poängen med diablo.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Isf har du nog missat poängen med diablo 3.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag rättade inlägget åt dig

Vi är ganska många som missat poängen med Diablo 3

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

De har en del jobb att göra i förhållande till sin fanbase. Vill de göra något av varumärket Blizzard så måste det här bli ett rimligt projekt, för att någon gång signalera att de inte framöver avser pissa på folk. WoW classic räcker inte för det. Hoppas D4 blir bra, annars är de rökta. Personligen tror jag att de ser, inte minst av aktien att döma, att de måste tillbaka till sina rötter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Började spela Diablo 3 igen nyligen efter långt uppehåll. Är fortfarande kul och säsong 16 är igång nu. Känner dock inget direkt behov av ett nytt Diablo. Kanske Blizzard borde fokusera på att förbättra Diablo 3 och göra nya spel som står ut. Med kommande spel såsom Cyberpunk 2077 så kommer ribban att höjas. De som inte hänger med då blir kvarlämnade. Det enda jag kan se Blizzard tillverka just nu är 'remasters' av äldre titlar. Du kan endast mjölka en ko så pass många gånger.

Hehe det är du nog rätt ensam om att tycka dock!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE