Permalänk
Medlem

Höj och sänkbart skrivbord

Har beställt detta bordet och fick det igår är jätte nöjd. NIi som har tänkt på att köpa ett sådan så finns det nu till ett bra pris med fri frakt.

https://www.elite-kontorsmobler.se/hoj-och-sankbart-skrivbord...

Visa signatur

IT-tekniker på Witofix
www.wifixit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av frans82:

Har beställt detta bordet och fick det igår är jätte nöjd. NIi som har tänkt på att köpa ett sådan så finns det nu till ett bra pris med fri frakt.

https://www.elite-kontorsmobler.se/hoj-och-sankbart-skrivbord...

Komplettera gärna ditt inlägg med egentagna foton.
Hur ser det ut på undersidan av skivan?
Kontrollenheten för nivåreglering?
Banan för skala?
osv osv

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Priset var intressant men underredet var helt galet stort! Alldeles för stort för min smak tyvärr då jag är 190 cm lång och kommer slå i knäna där hela tiden.

Permalänk
Medlem

Bra pris, men som sagt ganska stort underrede vad det ser ut som.

De hade också en intressant "CPU-hållare" där:
https://www.elite-kontorsmobler.se/laptopstod-cpu-hallare/384...

Undrar om det är för Intel eller AMD.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

Vill inte vara den som är den men: Vad ska vi diskutera? Hur bra höjbara skrivbord är? Hur bra priset på just denna produkt är? Eller var detta bara ett tips? Får lite reklam-vibbar även om jag vet att så inte är fallet

OnTopic: Jag letar efter ett liknande sådant bord. Någon som vet dimensionerna på bordskivan? Står inte på sidan.

Permalänk
Medlem

@Alotiat: Kolla noggrannare, du kan välja hur stor skiva du vill ha ovanför priset. Har själv funderingar på att skaffa rejält skrivbord, hur levereras det? Är det hemleverans som gäller? Bor i lägenhet på 3e våningen och närmsta polare/släkt bor 40 mil bort...

Finns fler modeller på sidan att välja på, tänk på att preserna är ex moms. Säljer de ens till privatpersoner förresten?

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag lagt 700kr extra på IKEA för ett större bord (160x80cm vs 120x80cm) med vettigare ben och som faktiskt ser trevligare ut också

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk

håller medser ganska obekvämt ut med en gigantisk mittpelare att slå knäna i hela tiden.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@Alotiat: Kolla noggrannare, du kan välja hur stor skiva du vill ha ovanför priset. Har själv funderingar på att skaffa rejält skrivbord, hur levereras det? Är det hemleverans som gäller? Bor i lägenhet på 3e våningen och närmsta polare/släkt bor 40 mil bort...

Finns fler modeller på sidan att välja på, tänk på att preserna är ex moms. Säljer de ens till privatpersoner förresten?

Ah tack, missade det.

Skrivet av 50Spaenn:

Personligen hade jag lagt 700kr extra på IKEA för ett större bord (160x80cm vs 120x80cm) med vettigare ben och som faktiskt ser trevligare ut också

Det där bordet såg trevligt ut. Någon som vet om IKEA har bra kvalité på deras skrivbord? Kan tänka mig köpa en Bekant

Permalänk
Skrivet av Alotiat:

Ah tack, missade det.

Det där bordet såg trevligt ut. Någon som vet om IKEA har bra kvalité på deras skrivbord? Kan tänka mig köpa en Bekant

personligen inte erfarenhet av just detta bord men deras ben osv brukar vara väldigt bra, deras spånskivor brukar dock ha ganska tunn laminat så man nöter igenom det ganska fort men en bit riktig träskiva (limträ) att byta till när den börjar bli för sliten är inte allt för dyrt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alotiat:

Ah tack, missade det.

Det där bordet såg trevligt ut. Någon som vet om IKEA har bra kvalité på deras skrivbord? Kan tänka mig köpa en Bekant

Jag köpte faktiskt ett Bekant förra veckan, därav jag rekommenderade det
Däremot så köpte jag det utan höj/sänk med el, men kvalitén på bordet i sig känns toppen.

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

Här kommer en bild på detta skrivbordet jag jobbar inte där om någon tror det. Det är fri frakt till dörren men man måste vara hemma när det kommer. Jag beställde detta till mitt företag.

http://forumbilder.se/I44UJ/img-20190104-170504-01

Visa signatur

IT-tekniker på Witofix
www.wifixit.se

Permalänk
Medlem

Jag har ett höj- och sänkbart skrivbord på jobbet, från just elite-kontorsmöbler. Motorn började tyvärr krångla redan efter 6 månader. Bordsskivan verkar dock vara väldigt resistent mot repor, så den gillar jag för priset.

Permalänk
Medlem

Om du inte är nöjd, så säljer Ikea ett som min polare har. Han anser att det är riktigt bra, hållbar yta och bra storlek.

Skickades från m.sweclockers.com