Hjälp med patch Vampire the masquerade bloodlines (fel kod: failed to load the launcher dll:)

Permalänk
Medlem

Hjälp med patch Vampire the masquerade bloodlines (fel kod: failed to load the launcher dll:)

Hej,

Jag har köpt detta spel genom steam och försökt att titta på tutoriols för att lyckas spara patchen i rätt mapp, men får bara felmeddelandet så därför vänder jag mig hit för att förhoppningsvis få hjälp. Jag sparar patchen i förslaget som kommer upp C:/program (x86)/steam/steamapps/common/vampire the masquerade bloodlines. Sedan går jag in på egenskaper och ser till att kompatibiliteten är satt för windows xp (service pack 3) samt att programmet körs som en admin. Men när jag försöker starta spelet så kommer felmeddelandet upp "failed to load the launcher dll:". Som jag har förstått så är detta ett vanligt fel men jag hittar ingen lösning på mitt problem så därför hoppas jag någon här har lyckats lösa problemet!

Permalänk
Medlem

@Blade82:
Har du följt denna Fixing V:TM-B (15mb memory, Failed to find Steam & other issues) guide?
Bland annat står det att man behöver kopiera Steam.dll till mappen där vampire.exe finns.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader:

Tack för tipset och jag tror att jag har provat det mesta i guiden, men jag får dessvärre fortfarande upp samma felmeddelande "failed to load the launcher DLL: (det går inte att hitta den angivna modulen)". Så vet inte riktigt vad det kan vara, vilket är synd då det är ett grymt spel!