eGPU fråga: Radeon Vega 64 plus Razer Core X för Mac?

Permalänk
Medlem

eGPU fråga: Radeon Vega 64 plus Razer Core X för Mac?

Jag är på jakt efter ett externt grafikkort till MacBook Pro och till en iMac (både med TB3 portar) och undrar om denna kombo är okej? Användingsområdet är spel och grafikbearbetning i Final Cut Pro X.

Hade tänkt mig nedanstående konfig:

Ser den bra ut eller finns det bättre kombinationer? Externa eGPU-chassit klarar av 650watt vilket borde kunna driva grafikkortet utan problem?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Slasse: Tänker mig att det kan bli trångt med att få i strömkablarna i grafikkortet då Strix är rätt högt. Ser ut som att du har 3 cm tillgodo så det borde fungera men ta och kika på om folk har fått i Strix-kortet i just Razer Core X.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@Slasse: Tänker mig att det kan bli trångt med att få i strömkablarna i grafikkortet då Strix är rätt högt. Ser ut som att du har 3 cm tillgodo så det borde fungera men ta och kika på om folk har fått i Strix-kortet i just Razer Core X.

Tack. Bra input. Måste luska lite mer i det här. eGPU är helt nya domäner för mig.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem

Har bara ett dubbeltjockt kort i min Core X men det finns gott om plats för ett större kort. Vill minnas att Razer skriver att ett trippelbrett kort ska passa så det borde funka. Kolla egpu.io om inte annat.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar inte strix/dcii kylare till amdkort då dem är designade för nvidiakort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av trattgunnar:

Rekommenderar inte strix/dcii kylare till amdkort då dem är designade för nvidiakort

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte detta gäller längre, men kan ha fel.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattgunnar:

Rekommenderar inte strix/dcii kylare till amdkort då dem är designade för nvidiakort

Skickades från m.sweclockers.com

Har kikat på det men inte hittat någon info? Vart har du läst det?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattgunnar:

Rekommenderar inte strix/dcii kylare till amdkort då dem är designade för nvidiakort

Skickades från m.sweclockers.com

Kylaren är okej. Det är dvs configs som AMD har bestämt i förväg som gör att ASUS inte tex får använda sig av nån speciell fläktkurva.

Permalänk
Medlem

Jag skulle göra exakt samma investering som dig för bara några veckor sedan och efter att ha sökt runt och kollat benchmarks så blev det att jag köpte ett Vega64 Sapphire Nitro+ (inte limited edition) och det kombinerade jag med Razer Core X som fungerar fint! Rekommenderas!

Visa signatur

X570 Aorus Master - Ryzen 9 5950X - RTX 3090 Strix - 128GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannesho:

Jag skulle göra exakt samma investering som dig för bara några veckor sedan och efter att ha sökt runt och kollat benchmarks så blev det att jag köpte ett Vega64 Sapphire Nitro+ (inte limited edition) och det kombinerade jag med Razer Core X som fungerar fint! Rekommenderas!

Tack! Får kolla på det också. Är det detta kort du köpte? https://www.inet.se/produkt/5407026/sapphire-radeon-rx-vega-6...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Skrivet av trattgunnar:

Rekommenderar inte strix/dcii kylare till amdkort då dem är designade för nvidiakort

Skickades från m.sweclockers.com

Det där gällde nog mer gtx 680>hd 7970 då kylaren var designad för gtx 680 om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem

@carlosxbox82 tack för rättelsen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

Tack! Får kolla på det också. Är det detta kort du köpte? https://www.inet.se/produkt/5407026/sapphire-radeon-rx-vega-6...

Yes, det kortet kör jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

X570 Aorus Master - Ryzen 9 5950X - RTX 3090 Strix - 128GB DDR4