Huawei P20 Pro för 3600:- hos Telenor, går det att säga upp abonnemanget? (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Fick svar idag att det var inga problem att säga upp abonnemanget och få en slutfaktura på hela beloppet. 3816:- dvs

Skickades från m.sweclockers.com

@milan979 jag sa upp abonnemanget direkt, inga problem alls med det.

Jag var mer nyfiken på om man får fortsätta delbetala
Men det verkar så alltså?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Fick svar idag att det var inga problem att säga upp abonnemanget och få en slutfaktura på hela beloppet. 3816:- dvs

Skickades från m.sweclockers.com

@milan979 jag sa upp abonnemanget direkt, inga problem alls med det.

Härligt!
Ska göra det på en gång då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag var mer nyfiken på om man får fortsätta delbetala
Men det verkar så alltså?

Jaha men det får du göra om du inte ber om slutfaktura på den, då blir det 150:- i månaden istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om deras inbytes-kampanj också!
Jag rotade fram en gammal s6a med sprucken både fram och baksida.
Slutpriset blev då 100kr /månad. Totalt 2619
Det verkar att alla telefoner de värderar till över 400kr ger dig 1200 rabatt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Jaha men det får du göra om du inte ber om slutfaktura på den, då blir det 150:- i månaden istället

Skickades från m.sweclockers.com

Inte intresserad av den, har en XS Max och funderat på om jag kan byta till Vimla utan avsluta delbetalningen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Inte intresserad av den, har en XS Max och funderat på om jag kan byta till Vimla utan avsluta delbetalningen.

Du menar att du har ett abonnemang redan med en XS max som du vill avsluta själva abonnemanget på? Då är det bästa att kolla vad som står i ditt avtal då det kan vara bindningstid på det och kanske inte bara kan avsluta det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Kan tipsa om deras inbytes-kampanj också!
Jag rotade fram en gammal s6a med sprucken både fram och baksida.
Slutpriset blev då 100kr /månad. Totalt 2619
Det verkar att alla telefoner de värderar till över 400kr ger dig 1200 rabatt!

Verkar inte fungera med P20 pro iaf. Hur gör man då? Antar att man inte kan kombinera 2 kampanjer?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gawgizz:

Kan tipsa om deras inbytes-kampanj också!
Jag rotade fram en gammal s6a med sprucken både fram och baksida.
Slutpriset blev då 100kr /månad. Totalt 2619
Det verkar att alla telefoner de värderar till över 400kr ger dig 1200 rabatt!

Var detta för P20an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Verkar inte fungera med P20 pro iaf. Hur gör man då? Antar att man inte kan kombinera 2 kampanjer?

Funkade för mig! Jag gick in på deras kampanj för inbyte, skrev in siffrorna för min s6a och fyllde i skicket. Fick en rabattkod som gick att använda på p20. Kan screenshotta min beställning när jag kommer hem, men det blev precis samma som för alla andra fast med 50kr mindre i månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wirje:

Var detta för P20an?

Yes, lade beställningen igårkväll! Har 10 dagar på mig att skicka in min s6a

Permalänk
Skrivet av Gawgizz:

Kan tipsa om deras inbytes-kampanj också!
Jag rotade fram en gammal s6a med sprucken både fram och baksida.
Slutpriset blev då 100kr /månad. Totalt 2619
Det verkar att alla telefoner de värderar till över 400kr ger dig 1200 rabatt!

Men om man köper telefonen och säger upp abonnemanget så kvittar rabatten? Står att man får 1200 kr rabatt på abonnemanget om jag förstår det rätt?

Ingen rabatt på telefonen i så fall, 150*24=3600 för telefonen?

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smileduck:

Men om man köper telefonen och säger upp abonnemanget så kvittar rabatten? Står att man får 1200 kr rabatt på abonnemanget om jag förstår det rätt?

Ingen rabatt på telefonen i så fall, 150*24=3600 för telefonen?

Det kan vara så, men totalsumman gick ner från 3819 till 2619 och i mailet med rabattkoden står det att rabatten är på min nästa mobil.
Jag har ganska bra erfarenhet av att bråka med kundtjänst och vi har så bra skydd som konsumenter i Sverige att jag tvivlar på att jag råkar ut för något annat än lite gnäll från kundtjänst.

Villkoren säger också att om jag inte skickar in en telefon tar de bort den rabatten, så jag kan ju ringa och kolla först!

Edit: Och eftersom att jag har Telenor som bredbandsleverantör får jag en uppgradering i datamängd gratis, så KAN vara värt det att stanna hos dem, får räkna lite på det! Men det lär ju inte vara relevant för jättemånga andra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gawgizz:

Det kan vara så, men totalsumman gick ner från 3819 till 2619 och i mailet med rabattkoden står det att rabatten är på min nästa mobil.
Jag har ganska bra erfarenhet av att bråka med kundtjänst och vi har så bra skydd som konsumenter i Sverige att jag tvivlar på att jag råkar ut för något annat än lite gnäll från kundtjänst.

Villkoren säger också att om jag inte skickar in en telefon tar de bort den rabatten, så jag kan ju ringa och kolla först!

Gör det och hör av dig här, mycket intressant.
Hade ju en Oneplus 1 liggandes med sprucken skärm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wirje:

Gör det och hör av dig här, mycket intressant.
Hade ju en Oneplus 1 liggandes med sprucken skärm..

Testa att skriva in den i systemet och kolla om den blir godkänd, man kommer väldigt långt i processen utan att godkänna något om man vill testa lite olika telefoner. Min snorgamla Sony Xperia S (2012 tror jag?) funkade inte även om den är i nyskick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Funkade för mig! Jag gick in på deras kampanj för inbyte, skrev in siffrorna för min s6a och fyllde i skicket. Fick en rabattkod som gick att använda på p20. Kan screenshotta min beställning när jag kommer hem, men det blev precis samma som för alla andra fast med 50kr mindre i månaden

Trodde det var Tele2 vi pratade om, inte så konstigt att jag inte hittade något

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Du menar att du har ett abonnemang redan med en XS max som du vill avsluta själva abonnemanget på? Då är det bästa att kolla vad som står i ditt avtal då det kan vara bindningstid på det och kanske inte bara kan avsluta det.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, ingen bindningstid. De ändrade abonnemangen till samma som du beställde nu strax innan den släpps i höstas.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Nej, ingen bindningstid. De ändrade abonnemangen till samma som du beställde nu strax innan den släpps i höstas.

Om du inte har bindningstid på ditt abonnemang är uppsägningstiden 1 månad i sådant fall. Bara maila och skicka in med kundnummer och att du vill avsluta ditt abonnemang.

Tack för ditt mail.

Vi har nu lagt abonnemanget under avslut och det kommer stängas ner per automatik 2019-01-29 då det har en månads uppsägningstid. När detta sker kommer då en slutfkatura gå ut på resterande kostnader ca 3500 kr.

Dold text

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Funkade för mig! Jag gick in på deras kampanj för inbyte, skrev in siffrorna för min s6a och fyllde i skicket. Fick en rabattkod som gick att använda på p20. Kan screenshotta min beställning när jag kommer hem, men det blev precis samma som för alla andra fast med 50kr mindre i månaden

Tack för tipset, hade inte tänkt beställa men hade en halvtrasig iphone 6+ som bara ligger. 1200kr rabatt 2600 för p20 pro är inte illa pinkat

Visa signatur

PC ASUS ROG STRIX Z390-F | i9 9900K | Gigabyte 1080 8Gb | Corsair 8GB x 2 | Corsair 650w | Fractal Design Define R3 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av shibby12:

Tack för tipset, hade inte tänkt beställa men hade en halvtrasig iphone 6+ som bara ligger. 1200kr rabatt 2600 för p20 pro är inte illa pinkat

Jag behöver ingen ny telefon, jag behöver ingen ny telefon, jag behöver ingen... 😵

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Jag behöver ingen ny telefon, jag behöver ingen ny telefon, jag behöver ingen... 😵

Skickades från m.sweclockers.com

haha, har suttit o tänkt så jag med. Är inte så mycket för android men för 2600 får det va värt ett test igen

Visa signatur

PC ASUS ROG STRIX Z390-F | i9 9900K | Gigabyte 1080 8Gb | Corsair 8GB x 2 | Corsair 650w | Fractal Design Define R3 | Windows 10 |

Permalänk
Skrivet av Wirje:

Var detta för P20an?

Var inne i butiken idag och enligt dom gäller inbytesrabatten på 1200kr bara om du köper med AB du tänkt behålla. (Dvs rabatten kan bara dras på AB kostnaden och inte på telefonkostnaden.)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Var inne i butiken idag och enligt dom gäller inbytesrabatten på 1200kr bara om du köper med AB du tänkt behålla. (Dvs rabatten kan bara dras på AB kostnaden och inte på telefonkostnaden.)

Skickades från m.sweclockers.com

Vi får se hur det går med det, står trots allt klart och tydligt "lägsta totalbelopp" med rabatten inräknad, kan bli klurigt för dem att ta sig ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Vi får se hur det går med det, står trots allt klart och tydligt "lägsta totalbelopp" med rabatten inräknad, kan bli klurigt för dem att ta sig ur.

Uppdatera gärna hur det går för dig, kommer väl behöva snacka med dom jag med. Men eftersom det står "lägsta totalbelopp" så lär dom ju gå på det.

Visa signatur

PC ASUS ROG STRIX Z390-F | i9 9900K | Gigabyte 1080 8Gb | Corsair 8GB x 2 | Corsair 650w | Fractal Design Define R3 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Vi får se hur det går med det, står trots allt klart och tydligt "lägsta totalbelopp" med rabatten inräknad, kan bli klurigt för dem att ta sig ur.

Ja precis, här är skärmbild när jag beställde.
https://ufile.io/5v2xo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur fort kan man avbeställa Abonnemanget ? hade en horibel första kontakt med Telenor.

snackade med kundservice och frågade om man kan teckna abonnemanget på telefon och sedan hämta ut mobil i en av deras butiker,
det var inga problem, så fixade det. när jag kom till butiken så sa expediten att så här får våra säljare inte göra. och jag var tvungen att teckna ett nytt i butik (vilket tog 40min) och blev tillsagd att ringa kundservice och avbeställa det första jag tecknade. Eftersom hen hade fått göra om allt så vill hen ha 250kr i uppläggnings avgift. när jag kom hem så ringde jag kundservice 22 min kö, när jag väl kom fram så kunde hen inte hjälpa mig utan skulle koppla mig till en kollega och fick stå i samma kö igen fast 25 minuter denna gången ><

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Hur fort kan man avbeställa Abonnemanget ? hade en horibel första kontakt med Telenor.

snackade med kundservice och frågade om man kan teckna abonnemanget på telefon och sedan hämta ut mobil i en av deras butiker,
det var inga problem, så fixade det. när jag kom till butiken så sa expediten att så här får våra säljare inte göra. och jag var tvungen att teckna ett nytt i butik (vilket tog 40min) och blev tillsagd att ringa kundservice och avbeställa det första jag tecknade. Eftersom hen hade fått göra om allt så vill hen ha 250kr i uppläggnings avgift. när jag kom hem så ringde jag kundservice 22 min kö, när jag väl kom fram så kunde hen inte hjälpa mig utan skulle koppla mig till en kollega och fick stå i samma kö igen fast 25 minuter denna gången ><

Låter jättedumt.
Ännu dummare med tanke på att de bokstavligt talat har fraktalternativet "hämta i butik" när man köper en mobil på hemsidan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Låter jättedumt.
Ännu dummare med tanke på att de bokstavligt talat har fraktalternativet "hämta i butik" när man köper en mobil på hemsidan..

Yes. Men tydligen så skickas en mobil ut till det stället man vill hämta på från deras lager vilket tar 1-2 vardagar. spelar ingen roll om butiken har den i lager ><

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

P20 pro från Telenor 3800kr

Jag sade upp mitt abb så fort telefonen var levererad. Minsta totalkostnad på hemsidan stämmer. Värt att veta är att jag får en slutfaktura i Jan på hela beloppet enl. kundtjänst. Det gick inte att delbetala telefonen eller att nyttja ångerrätt till bara abbonemangsdelen (vilket det gör hos Tele 2, men orkar inte driva det med Telenor). Jag frågade specifikt om detta. Nåväl, 3800kr för denna mobil är en deal!

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Jag sade upp mitt abb så fort telefonen var levererad. Minsta totalkostnad på hemsidan stämmer. Värt att veta är att jag får en slutfaktura i Jan på hela beloppet enl. kundtjänst. Det gick inte att delbetala telefonen eller att nyttja ångerrätt till bara abbonemangsdelen (vilket det gör hos Tele 2, men orkar inte driva det med Telenor). Jag frågade specifikt om detta. Nåväl, 3800kr för denna mobil är en deal!

Sådär. Då har även jag sagt upp mitt abonnemang och fick det bekräftat idag att det kommer skickas ut en slutfaktura nu i slutet av januari. Det här här nog den överlägset bästa mobildeal jag gjort, och allt detta tack vare Sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Jag sade upp mitt abb så fort telefonen var levererad. Minsta totalkostnad på hemsidan stämmer. Värt att veta är att jag får en slutfaktura i Jan på hela beloppet enl. kundtjänst. Det gick inte att delbetala telefonen eller att nyttja ångerrätt till bara abbonemangsdelen (vilket det gör hos Tele 2, men orkar inte driva det med Telenor). Jag frågade specifikt om detta. Nåväl, 3800kr för denna mobil är en deal!

Även jag har sagt upp mitt abonnemang via mail. Toppenkap! Tack Sweclockrare!

Skickades från m.sweclockers.com