Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Kom ihåg att spela era t10 skepp för supercontainers, co-op funkar.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av DaydreamerVlad:

Kom ihåg att spela era t10 skepp för supercontainers, co-op funkar.

Gäller det bara ikväll eller längre tid?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ca 2 veckor sägs det men har inte kollat exact datum. Flesta kör dom i Co-op. Allt spellägen fungerar, vinst eller förluist.

Fick 100K free XP, 45K coal, deverse cammos och flaggor, dubloner så köpte mig ett skepp då dessa är rabbaterade nu.

Kör varje T10 en gång för en SC per skepp.

Permalänk
Medlem

En vecka var det väl. Tror jag 😜. Plockat hem 15 SC under fredagen, 75k coal och en Dunquerque var väl det mest nämnvärda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Här var det dött. Skriver ngt så kanske det blir liv igen!

Vad tror folket om Alaska? Jag är sjukt sugen och har väntat tålmodigt länge nu. Blir nice vid sidan av Kronstadt pga de är så olika när det gäller spelstil. Kommer försöka farma lite free XP under julen men blir nog att jag öppnar plånboken och konverterar efter ett tag pga jag tömde allt på Kronshtadt rätt nyligen xD. Får se.

Sen nya kampanjen som ger stål, och snöflingorna också. Gillar det. Vad tycker ni?

Spelar spelet intensivt men sporadiskt. Dvs inte ranked etc så stål är liksom inget jag orkar fixa pga det. Gillar att de ger oss som inte är det minsta intresserade av sånt en chans att få lite stål också

Inte för att jag vet vad jag vill ha det till men bra att ha. Stalingrad antar jag är det man siktar på men har bara 3k nu så även om jag köper kampanjen och gör annat är jag nog utom räckhåll utan lite RNGesus hjälp med superkontainrar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zelman Alaska är det ända jag väntar på, var ju ett bra tag sedan den utannonserades.

Jag har dom flesta skepp jag vill ha mm så finns inte sådär mycket att göra än att vänta på nått nytt som Alaska.
Mest spelar jag bara favoritbåtarna och gör nya 19 poängs kaptener.

Har Free XP så det räcker och blir över, WG har ju gjort sina egna valutor värdelösa mer eller mindre, många har CR och FXP så det räcker och blir över nu.

Därför vi fick skiten Stål och kol antar jag så dom kan reboota ekonomin, köpte Salem för ett tag sedan-
Antar att Stalingrad blir nåt man köper längre fram då det är ett av dom skepp jag inte har i arsenalet.
Borde ha 10K stål efter detta eventet tror jag så ett tag kvar men jag gillar inte rakned, däremot var ranked med divisoner jävligt roligt, hoppas dom behåller det.

Jag har spelat klan battles men har inte haft tid alls denna gången och oftast inte haft nog med tid för att få till stål osv.

Nya kampanjen krävde väl att man köpte T6 tyska BB'n vad jag såg. Så man får betala för stålet där antar jag.

Permalänk
Medlem

@Zemlan: Även jag slarvade bort free XP på Kronshtadt, och för att vara ärlig, det var en dålig deal. Alaska lär införskaffas men det är ingen brådska. Jag spelar bara för att det är kul numera så kampanjer och annat blir gjort om det råkar bli gjort, men grind har jag lagt ner helt. Tycker att WG har gått över gränsen för moneygrabbing lite väl hårt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

@Aldric T:

Alaska kommer vara sämre än Kronstadt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@Aldric T:

Alaska kommer vara sämre än Kronstadt.

Tycker det är lite väl förenklat att säga att en är bättre än den andra när deras roller/spelstil är så olika faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

@Zemlan: Även jag slarvade bort free XP på Kronshtadt, och för att vara ärlig, det var en dålig deal. Alaska lär införskaffas men det är ingen brådska. Jag spelar bara för att det är kul numera så kampanjer och annat blir gjort om det råkar bli gjort, men grind har jag lagt ner helt. Tycker att WG har gått över gränsen för moneygrabbing lite väl hårt.

Jag är supernöjd med min, kul att citadela BB's
Har alla Fremiums just nu och typ samma W/R på dom mer eller minre så lite skit samma tycker jag, välj den som är roligast.

Skrivet av DaydreamerVlad:

@Aldric T:

Alaska kommer vara sämre än Kronstadt.

Vad det ser ut som så är Alaska bättre på att citadela och döda kryssare då den i princip har DM shells på steorider med störda normaliserings vinklar, däremot gör den låga utgångshastigheten att Kronshtadt är bättre på att citadela BB's så ja lite beroende på vad man vill plåga så fyller dom olika roller.
Jag ska ha båda och Alaska ser dörolig ut, men det var min Kron också

Permalänk
Medlem

https://steel.in.fkn.space/

För dom som missat att man kan grinda steel/coal beroende på skepp man har i porten(du kan göra det i co-op).
Port slot för 75 samt 12 månader för 12k doubloons är inte dumt hellre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@Aldric T:

Alaska kommer vara sämre än Kronstadt.

Tur att du var här och bestämde det åt oss så behöver vi inte bry oss...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Många här som spelar warships?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony86:

Många här som spelar warships?

Skickades från m.sweclockers.com

Att kalla det många är nog att ta i lite, men några stycken bör det finnas.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Att kalla det många är nog att ta i lite, men några stycken bör det finnas.

Ja nån borde de finnas.
Spelat de i 3 års tid nu jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om någon önskar spela i en svensk klan så välkomna att besöka oss på:

http://www.swedishviking.nu/

Vi har olika klandelar som satsar olika mycket i clan wars. Skönt häng på TS.

Välkomna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony86:

Ja nån borde de finnas.
Spelat de i 3 års tid nu jag

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har spelat sedan beta. I morse satte jag 5 vinster i rad på Tier 10. Blev så överraskad så jag loggade av 😂🤪

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Jag har spelat sedan beta. I morse satte jag 5 vinster i rad på Tier 10. Blev så överraskad så jag loggade av 😂🤪

Haha förstår dig 😆
Beror aldeles på vilka man hamnar med.
Inte så kul när flera går yolo på en gång å dör 😆

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-Lone:

Om någon önskar spela i en svensk klan så välkomna att besöka oss på:

http://www.swedishviking.nu/

Vi har olika klandelar som satsar olika mycket i clan wars. Skönt häng på TS.

Välkomna

Kanske får ens intresse att vakna igen, jag spelade sedan stängd beta men slutade för 1-1½år sen när jag tyckte det fördummade och nerfade några skepp alldeles för mycket.

Men såg nu att de har åter igen släppt graf zeppelin som man har suktat efter sedan man missade att köpa den första gången 🤣

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony86:

Många här som spelar warships?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag lirar till och från. Blir väl till att hoppa in igen nu till nya säsongen för att tjäna ihop lite stål. Bara ca 1k kvar till Stalingrad

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jag lirar till och från. Blir väl till att hoppa in igen nu till nya säsongen för att tjäna ihop lite stål. Bara ca 1k kvar till Stalingrad

Ja då är de bara in å spela
Kör bara bb jag i princip så skjuter mest på stalingrad jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande mest av alla, men börjar också tröttna på alla matcher med CV.
Tyvärr så har spelet blivit sämre(fler campar o många bra slutar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Jag spelar fortfarande mest av alla, men börjar också tröttna på alla matcher med CV.
Tyvärr så har spelet blivit sämre(fler campar o många bra slutar).

Äsch, nu tycker jag du är negativ. Har inte domedagssnack som det där alltid funnits? Tex när de ändrade stealth-fire osv.

Är bara en inställningsfråga tror jag, väljer man att bara fokusera på det negativa blir det inte bättre än så liksom. Plus att inget spel är ju kul för evigt. Fullt förståeligt att vissa vill ta en paus till slut.

Fokus på det nya roliga istället! Sovietiska BBs tex. Ser fram emot att testa dem! Verkar ju matcha iaf min rätt aggressiva spelstil väl

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Visst ser jag fram emot ryska BB, men själva spelet har blivit för passivt. Ingen mening att cappa eller tanka alla sitter bakom öar.
CV spottar allt o alla o många bra har slutat spela dvs så många average/dåliga spelare som förstör för laget.
Jag har också spelat sen 1/9-2015 och har över 120 kaptener alla skepp/mycket credits+ samt freexp.

Permalänk
Medlem

Har också lirat sedan 2015 och alfa/beta innan det. Tycker fortfarande spelet har en hel del att erbjuda, men det börjar tyvärr märkas att många av de ursprungliga skeppen blivit powercreepade en del.
Matcher med två CV är inget kul för DDs och andra som förlitat sig på concealment, man är alltid spottad ändå känns det som. Saknar också att CV knappt spelar mot varandra längre, tidigare kunde man iaf ha dueller med sina fighters. Nu trycker man T och hoppas på att AI:n lyckas låsa på motståndarens plan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Har också lirat sedan 2015 och alfa/beta innan det. Tycker fortfarande spelet har en hel del att erbjuda, men det börjar tyvärr märkas att många av de ursprungliga skeppen blivit powercreepade en del.
Matcher med två CV är inget kul för DDs och andra som förlitat sig på concealment, man är alltid spottad ändå känns det som. Saknar också att CV knappt spelar mot varandra längre, tidigare kunde man iaf ha dueller med sina fighters. Nu trycker man T och hoppas på att AI:n lyckas låsa på motståndarens plan.

Jag började spela CV med reworken.

Att DD's förblir spottade beror främst på att majoriteten som spelar DD's slutar tänka när flygplan dyker upp.

Hade två korkade DD's i mitt lag häromdagen, motståndaren hade 2st smarta DD's.
Jag var CV, Enterprise.

Mina två DD's trots att jag sa till dom att vända tillbaks till flottan och få AA skydd från andra skepp så fortsatte dom pusha upp mot fiender spottade och beskjutna av CV'n. Motståndarens kryssare behöver bara invänta dom på deras sida av kartan och avsluta deras lidande.

Vad gör fiender DD's tror du? Dom håller sig nära Montanas, Des Moines, Salem's, ja dom vet att allt dom behöver göra är att vara nära nog att när CV'n dyker upp så behöver dom bara göra en 180 usväng mot en AA bubbla från en AA specad BB/CC så är dom säkra annars förlorar man alla sina plan på 2 sek eller mindre i bland.

Deras DD's levde i princip hela matchen, våra dog trots att jag förgäves bad dom vända och samtidigt ge dom AA figthers men åter igen uppvisar dom samma mönster, dom lämnar AA bubblan och fortsätter pusha upp mot fiender beskjutna och nere på 25% HP innan deras kryssare avslutar deras lidande.

Testa spela CV så ska du se att majoriteten av DD spelare TOTALT SUGER på att kontra CV's, inte för att det inte går, det går som jag skrev.

Det sämsta man kan göra är att försöka köra ifrån flygplan men tyvärr gör 90% av alla DD spelare det.
Med begränsade spoting range en CV har på DD's så är det enklaste sättet att träffa en DD.

En smart DD vänder mot flygplanen, då är chansen att en CV hinner armera sina plan minimal sedan åker man enbart ifrån när planen passerat för att bli oupptäckt snarast.

Då jag spelar alla klasser sedan CV rework kan jag säga att det i allra högsta grad rör sig om ett Skill Gap snarare än en klass är bättre än en annan.

CV's är inte alls kapabla att bära en match, för det tar jag en Kryssare alla dagar i veckan tex eller en DD.
Det är inte heller svårt att spela DD's nu efter reworken, jag har haft väldigt lite problem med CV's i mina DD's men som sagt jag spelar alla klasser så jag vet vad en CV kan och inte kan göra mot min DD.
Faktum är att jag specar fortfarande inte AA på majoriteten av mina skepp då det inte behövs om man bara håller ihop.

Det vi ser klagemål på just nu är att folk inte har lärt sig eller vill lära sig leva med CV's.

Jag nu som då anser jag att CV's inte ska vara i spelet men nu är dom här och med reworken så spelar det mig igen roll, jag kan kontra CV i det mesta och jag kan kontra det mesta i en CV.

Det folk inte verkar ha insett är att flygplan är inte olikt fartygen i hur man kontrar dom.
Dom har en hastighet, vapentyp, manöverförmåga, concelement och spotting ranges, dom har kort och gott alla egenskaper fartyg har men balanserat helt annorlunda tex hög fart, låg spoting range på DD's etc.

När man inser att fartyg har en typ av vapen för att hantera flygplan, AA guns och dessa har räckvidder och olika förmåga att göra skada på flygplan så inser man snart att kontra flygplan kräver egentligen samma tänk som att kontra fartyg.

Precis som du utvärderar motståndarens fartygs förmågor gentemot ditt så gör du samma sak med flygplan gentemot dit fartyg och sedan avgör du ju om du kan hantera flygplanen själv eller om du behöver hjälp av en eller flera spelar i dit lag.
Med andra ord, lär dig dom olika CV' skeppens egenskaper precis som andra skepp, lär dig taktiker att hantera dessa och utvärdera matchen och agera där efter.
Enklaste är att spela CV några hundra matcher så blir det snar lite aha upplevelse över det hela, man ser verkligen hur kassa många är på att kontra flygplan, inte att det ena skeppet är "enklare" än det andra eller bättre.

Vad alla men då främst DD's måste göra att att sluta gå in i panik läge där dom stänger av hjärnan och istället precis som med ett fartyg träna och agera korrekt utifrån situationen.
Kör du inte en Kidd så kanske dit bästa svar på en CV är att vara 8-10km inom ett vettigt AA skepp med ens DD, en eller två BB's eller en AA Kryssare och då falla tillbaks till denna. Alltså behöver man som DD ha koll på var ens AA tunga skepp är så man vet vart man ska vända sig i fall man blir upptäckt av en CV.

Möter du på en duktig DD så är deras första reaktion att svänga direkt mot ett skepp med tungt AA, en usel DD spelare fortsätter iväg från sitt lag i någon ogrundad tro att CV'n ska tappa bort honom, dessa spelare är free frags just nu, inte pga att skeppen dom kör är kassa eller okapabla men om man frivilligt kör emot faran upptäckt så slutar det med att alla skjuter ihjäl DD'n i fråga.

Det är också mycket enklare för din egna CV spelare att skydda en DD som inte pushar upptäckt utan vänder tillbaks.
Allt för många DD spelare ignorerar AA fighers man släpper över dom, dom stannar inom den bubblar och kan inte flyttas.
Vänder en DD tillbaks så kan dessa strategis placeras över DD'n medans denna rör sig tillbaks mot ett AA skepp i laget som sedan kan ta över att skydda DD'n mot motståndar CV'n.

DD's ska vara lägst fram men man kan inte vara så långt fram att man kan solo sänka halva motståndarlaget utan reprimander.
Man vinner inte som DD spelare på att ränna runt skitlångt före sitt lag, man vinner genom att överleva och vara lagom lågt framför laget som då följer med en.
Det blir otroligt mycket svårare för en CV att skydda den DD samtidigt som denna ska sänka och skada skepp om man ska behöva flyga ut till en DD som inte fattar vett och taktik och sedan tillbaks till det skepp man vill sänka.

Ett lag vars AA skepp håller samman med flottan och vars DD's vet var dess AA skepp är och håller sig inom räckvidd att falla tillbaks vid fara ett sådant lag är jävligt svårt för en CV att röra samtidigt som deras CV får ett mycket enklare jobb och ett sådant lag vinner matchen.
Så ja usla DD spelare inte bara dör men gör livet svårt för deras egna CV och det väldigt enkelt för motståndar CV'n att bidra till sitt lag.

Men vist vill DD's fortsätta krama kartgrännsen och CV snipa och sedan klaga i forum så ja då får dom fan skylla sig själva.

En DD som får panik och fortsätter pusha mot fiender går inte att rädda, det slutar bara på ett vis.
Tyvärr suger majoriteten av DD spelare i dag när det gäller att kontra flygplan och det blir extremt uppenbart när man spelar CV för dom flesta har igen erfarenhet av att kontra CV's och beter sig som totala nybörjare även om dom kanske är fullt kapabla i matcher utan CV's.

Jag har sett massa DD's dö som bara hade behövt vända om och köra tillbaks i 30 sek och sedan varit säkra, istället förlorar dom all HP över 2-3 minuter och dör lågt från laget i panik vid någon kartgräns.

Själv har jag inga större problem i mina DD's att kontra CV's, jag vet hur jag ska göra för att minimera tiden dom har på sig att göra sitt drop på mig så det leder ofta till att dom missa alla sina raketer med alla försök, jag vet att jag kan köra till ett fredligt skepp så kan inte CV'n röra mig utan att förlora alla sina plan om han väljer att stanna.
Och ja visst är det irriterande att behöva vända tillbaks och förlora en minut, men jag förlorar hellre en minut än att dö, bättre motståndarens DD's gör misstagen och dör för lever jag hela matchen kan jag göra massa skada.

I bland tror jag DD spelare tror att dom aldrig ska behöva retirera lite, men att spela DD mot CV betyder att man få ge upp lite mark för att ta tillbaks det senare och mer därtill och smarta DD's vinner i längden genom att dominera kartan, döda DD's som får panik när flygplan dyker upp gör det inte.

Just nu anser jag inte att CV's kan bära en match, det är inte alls någon dans på rosor utan du är extremt beroende av antigen en bra div eller ett lag som inte är korkat, det går inte att göra upp för korkade medspelare som sänker sina skepp både höger och vänster.

Något jag märker tydligt är att om man stödjer sitt lag med flyg så börjar dom göra dumma sker, tex att rusha ett skepp in i en kapp mot 3st när man kanske var 4 st mot 3 och dessutom hade kappen där man bara hade behövt vänta på motståndaren att pusha och gör bort sig.
Folk får ett extremt öveförtroende för hur mycket en CV kan bidra till deras framgång vilket leder till att folk gör dumma saker om CV'n visar aktivt stöd.
Så som CV spelare får man i bland vara försiktig med sin närvaro för folk gör ofta dumma saker har jag märkt då dom tror att en CV will fix all there fuckups.

Kryssare är bland den mest kraftfulla typen av skepp just nu, DD's med om man spelar dom rätt.
CV och BB för mig är mer filler än nåt annat och inte idealiska om man vill buffa sin W/R.

Det finns mycket att balansera i spelet men skeppsklasserna i sig är det egentligen inget större fel på när det gäller balans just nu, däremot är problemet att majoriteten spelar en eller två klasser och saknar kunskaperna och det taktiska kunnandet att kontra alla andra skeppsklasser med sin favoritklass.

WG kan inte fixa det faktum att dom flesta inte är bra på spelet.
Enda sättet att fixa det från ett tekniskt perspektiv är att ha EN skeppsklass för då vet alla lika väl hur dessa fungerar, tex World of Battleships...

Permalänk
Medlem

@pa1983

Det var ett tag sedan jag läste en avhandling i vilken det gång på gång tydliggjordes hur skribenten så totalt hade missat poängen. Bra jobbat...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

@pa1983

Det var ett tag sedan jag läste en avhandling i vilken det gång på gång tydliggjordes hur skribenten så totalt hade missat poängen. Bra jobbat...

Skickades från m.sweclockers.com

Är det bara nåt fel på dig eller kan du utveckla det hela lite?

En eller två CV's spelar igen roll för en halvt kompetent DD spelare.

Permalänk
Medlem

Kul läsning fattar dock noll. Hur är liret enbart för mp eller finns de någon otroligt dum ai som höjer ens självkänsla och gör det skoj att lira?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kul läsning fattar dock noll. Hur är liret enbart för mp eller finns de någon otroligt dum ai som höjer ens självkänsla och gör det skoj att lira?

Co-op mot bottar ger dig 99% W/R, randoms är mot vanliga spelare.

Det är mycket RNG i spelet men övar man lite är 60% W/R fullt möjligt. Mesta kommer ner till att känna till styrkor och svagheter mellan klasserna och ha koll på kartan mer än att skjuta perfekt, inget FPS spel.