Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

@Ugga: Samma här. "Orderstatus Ångrad" utan någon mer detaljerad information från dem. Alla tre fanns i lager enligt deras hemsida i alla fall i flera timmar efter min beställning.

Permalänk
Medlem

@kf Surt och dåligt hanterat av Gamespot.

Jag kastade in en order på alla 3kit (+custom kittet) kl 07 i fredags och såg i appen idag att paketet finns att hämta ut på postnords servicepoint.
Det skickades från tyskland så det tog nästan en vecka men för 25% av ordinariepriset går det inte att klaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Ultra wide skärm från Samsung. 34", 3440x1440. Va panel med 100hz och freesync

https://www.dustinhome.se/product/5011095381/c34j791wtu

om du är gamer: kolla kommentarerna
https://www.youtube.com/watch?v=lXZ_N-c-Xi4

Det var ju den som amazon UK sålde för lite drygt 6000:- under BF, jag köpte en, mycket nöjd - är dock ingen gamer.
Kör 100Hz mot en NUC, fantastisk bild.
Freesync avstängd via menyerna.

Youtube videon var väl mest ett ansikte....

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jag har båda idag, en shield i vardagsrummet och en mi box i mitt sovrum.
Båda avnänds för iptv och plex och visst är shield trevligare men så stor roll spelar det inte.
Shield har lite bättre flyt men i menyer men när det ska spela tv eller film så klarar båda jobbet galant, däremot har ju shield ethernet vilket inte mi box har vilket är en dealbreaker för vissa. Jag köpte en usb3 till ethernet till min mibox men det är inte lika smidigt samt att priset för denna skapelse är runt 300 vilket gör att skillnaden blir mindre.

Jag skulle nog säga att ska man köra wifi skaffa mi box ska man köra ethernet så köp shield eftersom det inte blir jättestor skillnad i pris efter usb-ethernet adapter till mi box.

Kör med dessa som mediaboxar i hela huset(5 st.) då jag gillar att ha stöd även för klassisk optisk media:
https://cdon.se/spel/xbox-one-s-1tb-forza-horizon-4-45264441

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Man kan nog allt beställa flera, men då blir det ordinarie pris. Två skärmar bli då alltså 1640 kr/skärm

Man behöver ju inte beställa alla i eget namn.

Permalänk
Medlem

@Murgatroyd:

Fruktansvärt bra deal att köpa den för 6000 kr. Är du säker att din modell har Thunderbolt 3? Min har inte det.

Tycker faktiskt att priset som är nu ( Cirka 8000 kr ) Är väldigt bra också.
Väldigt bra skärm. Har haft både Asus och Acer motsvarigheten. Blev mest nöjd med denna från Samsung i slutändan.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Okej, visst var det litet för att vara ATX. Men inte ens med vilja, våld och vaselin går det in i spöket

Ooooooh spöket <3 Det ville jag med ha, men insåg att det skulle bli för litet att bygga i. Nano är nästan för litet det med. Speciellt när alla kablar ska dras :/ Funderade på att köpa customkablage, men så fick jag i allt och då orkar jag inte fortsätta längre

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Inaktiv

Apple TVn på BuyersClub är slutsåld

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

@Murgatroyd:

Fruktansvärt bra deal att köpa den för 6000 kr. Är du säker att din modell har Thunderbolt 3? Min har inte det.

Tycker faktiskt att priset som är nu ( Cirka 8000 kr ) Är väldigt bra också.
Väldigt bra skärm. Har haft både Asus och Acer motsvarigheten. Blev mest nöjd med denna från Samsung i slutändan.

Lyckades själv knipa en från amazon.uk för 6000kr

Bästa köpet på länge. Och ja, den har Thunderbolt, och kan också strömförsörjningen min dell xps 15 😃. En enda kabel för allt, äntligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

@Murgatroyd:

Fruktansvärt bra deal att köpa den för 6000 kr. Är du säker att din modell har Thunderbolt 3? Min har inte det.

Tycker faktiskt att priset som är nu ( Cirka 8000 kr ) Är väldigt bra också.
Väldigt bra skärm. Har haft både Asus och Acer motsvarigheten. Blev mest nöjd med denna från Samsung i slutändan.

Jodå, visst har den Thunderbolt! Det är ju en LC34J791WTUXEN
Jag tipsade om den här dealen under BF också...
#17656056
Fick den veckan efter BF, kartongen är stor som en mindre lekstuga pga den böjda designen!
MYCKET bra skärm.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Jag har fortfarande inte fått tag på kundtjänst hos Gamestop då jag vill avbeställa en order jag beställde då det ”endast” var halva priset. Lagt en annan identisk order som jag vill ha istället då det blev mycket billigare. Båda ordrarna står som bekräftade och tre olika butiker har ringt mig angående ordern. Mailade dem i lördags och har även försökt ringa dit men enligt butikerna så är det en ensam stackare som hanterar all kundtjänst för Gamestop Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu står ALLA tre labokiten som i lager på webben och inte ett ljud på mitt meddelande till supporten. Så fruktansvärt jäkla bedrövligt hanterat.

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Apple TVn på BuyersClub är slutsåld

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken modell var det och till vilket pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Vilken modell var det och till vilket pris?

4K 32GB, 12xx:- nånting

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Skrivet av Estanjoni:

Xbox Live Guld 12mån för 359:- via konsolen. Engångserbjudande dock!

Hur går man till väga?

Permalänk
Skrivet av Dorados11:

Hur går man till väga?

Du loggar bara in på konsolen så ska de finnas på startsidan. Om de inte finns där gör det bara manuellt via konsolen. Vet dock inte om de funkar till Xbox 360.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jag har båda idag, en shield i vardagsrummet och en mi box i mitt sovrum.
Båda avnänds för iptv och plex och visst är shield trevligare men så stor roll spelar det inte.
Shield har lite bättre flyt men i menyer men när det ska spela tv eller film så klarar båda jobbet galant, däremot har ju shield ethernet vilket inte mi box har vilket är en dealbreaker för vissa. Jag köpte en usb3 till ethernet till min mibox men det är inte lika smidigt samt att priset för denna skapelse är runt 300 vilket gör att skillnaden blir mindre.

Jag skulle nog säga att ska man köra wifi skaffa mi box ska man köra ethernet så köp shield eftersom det inte blir jättestor skillnad i pris efter usb-ethernet adapter till mi box.

Har du möjlighet att köra bredbandskollen på mi box på wifi och trådat? Har flyttat min box och hade tänkt att köpa en router, men det kanske blir bättre med adapter? Kabel är redan dragen .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Har du möjlighet att köra bredbandskollen på mi box på wifi och trådat? Har flyttat min box och hade tänkt att köpa en router, men det kanske blir bättre med adapter? Kabel är redan dragen .

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte orkat sidoladda Chrome på min box men med 5ghz wifi på 2av4 staplar täckning får jag 75 mbit/s i Netflix nätverkstest. I samma test trådat får jag 180 med en tp-link usb 3 adapter.
Men Netflix verkar vara begränsande här för jag vet att jag varit uppe i runt 300mbit/s trådat innan och jag sitter på en 1000/1000 lina.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Hur hittar jag detta erbjudande i konsolen? Jag letade igår, men hittar bara 599kr erbjudande. Jag har inte använt erbjudandet tidigare.

"Xbox Live Guld 12mån för 359:- via konsolen. Engångserbjudande dock!"

Permalänk
Medlem

@xlr8: Kul för dig!

Jag har fått en återbetalning men jag inte se för vad. Jag gissar att det är labo kitet som såldes för 124.50kr + frakt. Här hade jag önskat ett kundmail om varför återbetalning sker. Men, de övriga två julklapparna jag köpte (Sega Mega Classic á 199kr) levererades utan problem så jag är väl ändå nöjd.

Permalänk
Skrivet av tuxxer:

Hur hittar jag detta erbjudande i konsolen? Jag letade igår, men hittar bara 599kr erbjudande. Jag har inte använt erbjudandet tidigare.

"Xbox Live Guld 12mån för 359:- via konsolen. Engångserbjudande dock!"

Testa om du hittar erbjudandet på denna sida: https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-live-gold/cfq7ttc0k5dj...
Glöm inte att vara inloggad!

Permalänk
Skrivet av Estanjoni:

Testa om du hittar erbjudandet på denna sida: https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-live-gold/cfq7ttc0k5dj...
Glöm inte att vara inloggad!

Står det vanliga priset 599

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jag har inte orkat sidoladda Chrome på min box men med 5ghz wifi på 2av4 staplar täckning får jag 75 mbit/s i Netflix nätverkstest. I samma test trådat får jag 180 med en tp-link usb 3 adapter.
Men Netflix verkar vara begränsande här för jag vet att jag varit uppe i runt 300mbit/s trådat innan och jag sitter på en 1000/1000 lina.

Tack för info!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

MSI Optix MAG241CR 144Hz Curved RGB
https://www.inet.se/produkt/2214246/msi-optix-mag241cr-144hz-...

Någon som har åsikter om denna skärm? Verkar vara en helt okej VA 144MHz 1ms skärm.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Jodå, visst har den Thunderbolt! Det är ju en LC34J791WTUXEN
Jag tipsade om den här dealen under BF också...
#17656056
Fick den veckan efter BF, kartongen är stor som en mindre lekstuga pga den böjda designen!
MYCKET bra skärm.

Hur ser vesa fästet ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Hur ser vesa fästet ut?

Klantig video, men här ser man hur fästet ser ut, använder det inte själv:
https://youtu.be/rF0ZrlQNTvY?t=283

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biermann:

Ganska säker på att de är min polares grafikkort han reklamerade pga fläkten. Han störde sig på ett ljud den hade för sig. Men bör fungera om man väljer och köra fläktarna helatiden.
https://www.youtube.com/watch?v=1jG2X3Agg7c&list=LL83teXY9TZr...

Han störde sig tillräckligt för att returnera de.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lodisen:

Nej, det blir 3 115 SEK i dagens växelkurs.

Då det är inom EU läggs det inte på någon moms.

(Mod får gärna editera hans inlägg och radera mitt så ingen diskussion förekommer i tråden)

Om man nu vill köpa kortet från Sverige så blir priset nästan 3400SEK inkl. frakt. Oavsett moms. Priset blir högre när man ändrar land till Sweden. Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Om man nu vill köpa kortet från Sverige så blir priset nästan 3400SEK inkl. frakt. Oavsett moms. De lägger väl på en swecuck-skatt.

Det har du rätt i. Dom stoppar väl mellanskillnaden i egen ficka.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lodisen:

Det har du rätt i. Dom stoppar väl mellanskillnaden i egen ficka.

Fortfarande ett bra pris för ett kort med bra kylning.

Permalänk

Vad anses om RX Vega 56 för 4.2k på komplett? Fiskade upp via tipstråden

https://www.komplett.se/product/975041/datorutrustning/datork...

Har börjat se mig om efter uppgradering..

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL