Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk
Skrivet av Hicksmarine:

Efter nästan 3 månader (beställde 20/9) kunde jag äntligen hämta ut mitt 2080ti gaming X trio idag.
Hoppas nu det inte strular och dör efter några veckor som några rapporterat.

Vart köpte du ifrån? Finns det flera? 🙂 Vet att du förbokat/beställt sedan länge, tänkte bara om det var så att dom fått ett gäng extra..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Fick mitt asus rtx 2080 ti 11gb från compuersale. Dock så levererade dom till fel adress samt att när jag öppna packetet så var kortet inplastat i bubblewrap. Alltså ingen kartong medföljde som jag tycker är skumt men men.

fUNGERAr hur bra som helst (Y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon155191:

Fick mitt asus rtx 2080 ti 11gb från compuersale. Dock så levererade dom till fel adress samt att när jag öppna packetet så var kortet inplastat i bubblewrap. Alltså ingen kartong medföljde som jag tycker är skumt men men.

fUNGERAr hur bra som helst (Y)

Tycker du ska kontakta dom. Det är ju skumt som tusan om dom inte levererar en ny produkt i orginalkartongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon155191:

Fick mitt asus rtx 2080 ti 11gb från compuersale. Dock så levererade dom till fel adress samt att när jag öppna packetet så var kortet inplastat i bubblewrap. Alltså ingen kartong medföljde som jag tycker är skumt men men.

fUNGERAr hur bra som helst (Y)

Ja det låter suspekt, lär vara mycket falska 2080ti kort nu eftersom efterfrågan är så stor, underskatta inte hur bra kinserna kan fejka ett grafikkort, de flashar om biosen och sätter dit en kylare som ser ut som rog kylaren men själa kretsen är en 1070 eller något sådant..

Gör prestanda tester och se att det verkligen är ett genuint 2080ti kort.

Permalänk
Medlem

Då testar vi med ett MSI Gaming X Trio istället för mitt Palit. Haft något konstigt där Palit kortet gav svart skärm med rosa fläckar varannan gång som den bootade Windows. Detta verkade funka bättre dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Då testar vi med ett MSI Gaming X Trio istället för mitt Palit. Haft något konstigt där Palit kortet gav svart skärm med rosa fläckar varannan gång som den bootade Windows. Detta verkade funka bättre dock.

Hur fick du tag på det?

Jag har först väntat på ett från Mrpc sedan releasedatum och sen när dom avslöja att dom inte hade fått in det så avboka jag och beställde det istället från Cdon den 11/11 med tanke på bättre pris och pålitlig lagerstatus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoWErA:

Hur fick du tag på det?

Jag har först väntat på ett från Mrpc sedan releasedatum och sen när dom avslöja att dom inte hade fått in det så avboka jag och beställde det istället från Cdon den 11/11 med tanke på bättre pris och pålitlig lagerstatus.

Hittade ett som var en fyndvara som jag köpte till bra pris, skyddsplasten satt fortfarande kvar så det verkade inte direkt använt men lådan var väl öpnnad så de kunde inte sälja den som ny.

Permalänk
Medlem

Fick idag mitt EVGA RTX2080Ti FTW3 Ultra från BH Photo NY USA efter 5 dagars leveranstid.
Omöjligt att ens vänta på kort i Europa som läget är just nu när EVGA blir av med att dom får fram via sina egna kanaler.

Permalänk
Skrivet av LyrurusTetrix:

Vart köpte du ifrån? Finns det flera? 🙂 Vet att du förbokat/beställt sedan länge, tänkte bara om det var så att dom fått ett gäng extra..

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde från Webhallen. Har kört kortet nu i 2 dagar och än så länge fungerar allt perfekt.

Visa signatur

Thermaltake P5 TGE, MB:MSI MEG Z390 ACE, CPU:i9 9900K @5Ghz
GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio, Custom loop:EKRevoD5, EK-RAD 480
EK-Supremacy EVO, EK-Vardar EVO 120ER, PSU:AX1200i, Vengeance Pro 32GB DDR4 3200Mhz, M2 970 1000 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Riktiga entusiaster har ju alltid köpt titan för att spela på. Inget undantag denna gången heller. Många väljer nog ett RTX Titan istället för 2 st 2080ti eftersom sli inte är något vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Hicksmarine:

Beställde från Webhallen. Har kört kortet nu i 2 dagar och än så länge fungerar allt perfekt.

Härligt, hoppas det fortsätter på samma spår! 👍

Jag väntar på ett från komplett. Men får se, suget efter ett titan gör kanske att jag avbeställer och väntar in det istället.

Min dator står nybyggd nu och bara väntar på ett kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Riktiga entusiaster har ju alltid köpt titan för att spela på. Inget undantag denna gången heller. Många väljer nog ett RTX Titan istället för 2 st 2080ti eftersom sli inte är något vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle bli förvånad om Titan RTX är mer än 10-15% snabbare än 2080Ti. Där Sli funkar lär 2x2080Ti bli överlägset för samma pris, men det är inget jag skulle rekommendera för spel (varken 2x2080Ti eller Rtx Titan).

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Mitt MSI Gaming X Trio var lite trist att klocka faktiskt, antar den slår i en power limit. Ligger runt 1920 Mhz boost stock och jag lyckas bara trycka upp den i 2030 eller så vid OC innan det instabilt, ger väl 5% i Time Spy så knappt lönt att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Riktiga entusiaster har ju alltid köpt titan för att spela på. Inget undantag denna gången heller. Många väljer nog ett RTX Titan istället för 2 st 2080ti eftersom sli inte är något vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror man kan vara en riktig entusiast även om man inte köper det dyraste som finns. En snubbe som köper ett Titan behöver inte vara mer av en entusiast än en snubbe som köper ett Vega 56. I mina ögon är en entusiast en som har ett brinnande intresse för datorer. Det betyder nödvändigtvis inte att han har det absolut värsta som finns på marknaden.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag ett mail från netonnet att mitt aorus 2080ti ska vara påväg att skickas, trots att det fortfarande står som förhandsbokning i lagersaldot, spännande tider!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgbg:

Nu fick jag ett mail från netonnet att mitt aorus 2080ti ska vara påväg att skickas, trots att det fortfarande står som förhandsbokning i lagersaldot, spännande tider!

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här Taggad!

Permalänk
Skrivet av Xeality:

Samma här Taggad!

Betalade ni i förskott för kortet trots att det står förhandsbokning?

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på vad ni som köper detta kort har för datorskärm och vilken upplösning ni spelar i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon_Azzaro:

Betalade ni i förskott för kortet trots att det står förhandsbokning?

Yes, betalade i förskott då netonnet inte tillät mig som student att ta faktura ^^. Dock kan jag informera att kortet tagit sig hem till chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag är nyfiken på vad ni som köper detta kort har för datorskärm och vilken upplösning ni spelar i.

Har en AOC AG352UCG6 skärm, spelar vissa spel i 2560x1440 (som CS:GO och PUBG) andra i 3440x1440. Tyvärr spelar jag inte alls mycket just nu och lär gå upp till 3440x1440 i PUBG sen när jag kan börja spela mer.

Permalänk
Medlem

Fick ett Palit 2080 Ti dual, dock en fläkt som ger missljud och tickar som en galning, testade dock kylningen i mitt Corsair Crystal 280x chassi och fick faktiskt inte de resultaten jag hoppats på.. runt 83 grader i full load efter 5-7 minuter och väsnas en del med så biffig kylare (hade högre förhoppningar än så). Mitt ASUS 1070 Strix kommer upp i 71 grader max (efter längre sessioner) och har definitivt inte så stora kylflänsar. Kanske tur man fick ett kasst exemplar så man kan byta upp sig till något bättre.. Gigabyte gaming OC modellen är väl nästa att testa min lycka på, gör onekligen väldigt ont i plånboken dessa kort hehe. Spelar förövrigt i 3440x1440.

Roligt att veta för en del kanske, skillnaden mellan Palit dual och GamingPro verkar vara att dual saknar backplate och något lägre klockfrekvens. Är 99% säker på att kylaren är exakt samma.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Skrivet av Xeality:

Yes, betalade i förskott då netonnet inte tillät mig som student att ta faktura ^^. Dock kan jag informera att kortet tagit sig hem till chassit

Är du nöjd med kortet?

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Jag tror man kan vara en riktig entusiast även om man inte köper det dyraste som finns. En snubbe som köper ett Titan behöver inte vara mer av en entusiast än en snubbe som köper ett Vega 56. I mina ögon är en entusiast en som har ett brinnande intresse för datorer. Det betyder nödvändigtvis inte att han har det absolut värsta som finns på marknaden.

Riktiga entusiaster kör fortfarande Amiga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Efter helgens benchmark av Asus Strix kortet, så vägrade datorn helt att starta efter en omstart. Man hoppas inte det var kortet, alternativt vad det nu var som orsakade det hela skadat grafikkortet.

20k senare och en dags ned/uppmontering så är man igång igen. Den gamla processorn var (bisarrt nog) helt sönder bränd och svart i kanterna. Inte konstigt att den dog. Man undrar vad som egentligen hände... Benchmarkade ju endast gpun, och det var först vid omstart jag märkte att datorn inte längre fungerade. Hur som helst så verkar mitt Strix helt opåverkad av vad som skett och tuffar nu på i min nya rig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Xeality:

Yes, betalade i förskott då netonnet inte tillät mig som student att ta faktura ^^. Dock kan jag informera att kortet tagit sig hem till chassit

Beställde också det kortet samma dag som det släpptes på netonnet men har inte fått den än undrar också av ren nyfikenhet om du är nöjd med kortet? Hoppas jag hinner få den innan jul.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon_Azzaro:

Är du nöjd med kortet?

Skrivet av carlosxbox82:

Beställde också det kortet samma dag som det släpptes på netonnet men har inte fått den än undrar också av ren nyfikenhet om du är nöjd med kortet? Hoppas jag hinner få den innan jul.

Har inte haft tid att testa allt för mycket än, men lirade lite Monster Hunter: World och är nöjd med prestanda uppgraderingen(Keep in mind att jag uppgradera från en gtx 780). Kortet stänger av fläktarna under idle och är knäpptyst men under load så var kortet rätt högljutt, dock vet jag inte hur de andra modellerna låter som jämförelse.

Permalänk

@Xeality: tack för info😊 har varit nån review som sagt att den var högljudd men ännu fler som tyckte den var tyst. Ska bli spännande o höra har du bra luftflöde i burken?

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlosxbox82:

@Xeality: tack för info😊 har varit nån review som sagt att den var högljudd men ännu fler som tyckte den var tyst. Ska bli spännande o höra har du bra luftflöde i burken?

Luftflödet är rätt dålig i min burk ^^ Kör lian li dynamic o-11 som bara har en glasruta framtill och har lite dåligt med intags-fläktar.

Permalänk
Skrivet av Xeality:

Luftflödet är rätt dålig i min burk ^^ Kör lian li dynamic o-11 som bara har en glasruta framtill och har lite dåligt med intags-fläktar.

Tack för info då kan jag vara lite lugn

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk

Nu har inet inne kort från EVGA
https://www.inet.se/produkt/5406728/evga-geforce-rtx-2080-ti-... så snart får jag nog mitt kort levererat.