Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

Det handlar mer om att det blir mycket fler master med 5G tätare placeringar då loberna blir mindre. Högre koncentration

Men borde det inte minska exponeringen då varje mast kommer att stråla betydligt mindre = man utsätts för mindre total energi?

Permalänk
Avstängd

Strålningens mängd är oväsentlig när den inte är joniserande. Lär er fysik för bövelen. Maken till lättskrämt folk får man leta efter...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av joalin:

Du får fortsätta tvivla hur mycket du vill, men får nog räkna med att du blir ifrågasatt när du kommer med för mycket hittepå kvasivetenskap. Vi vill inte vara medberoende. Det är upp till den som påstår att något är farligt att bevisa det. Är du inte införstådd i detta så är det ingen idé att diskutera.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är det faktiskt lagstadgat att det är precis tvärtom, att det är företagen som är skyldiga att bevisa att det är säkert. Tyvärr tillämpas inte lagen fullt ut eftersom forskningen som hittills är gjord inte varit övertygande åt något håll.

Det som därför skett är att det lagts ett antal motioner i Riksdagen om att utöka säkerhetsmarginalerna men inga har gått igenom. Man kan ju fråga sig varför..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Strålningens mängd är oväsentlig när den inte är joniserande. Lär er fysik för bövelen. Maken till lättskrämt folk får man leta efter...

Det beror på hur du definierar mängd. Joniserande och icke-joniserande har olika effekter, så om ditt inlägg var menat att påstå att icke-joniserande är ofarligt har du fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Men vi som pratar om hälsoskador pratar inte om död, hade strålning tagit död på folk, så hade det inte varit tillåtet. Vi tar upp psykisk ohälsa främst, men även andra faktorer, som brain fog, huvudvärk, reproduktion, och skador på DNA.

Sen handlar det inte om att komma upp i den strålningsenergi du har kommit upp i jobbet, vi pratar om olika mikrovågor som inte bör blandas ihop med röntgen, eller strålande urberg :).

Nyligen har forskare kommit fram till att barn till rökande pappor har en mycket sämre spermproduktion, varför? Jo för att rökningen hade skadat DNA hos pappan under den tid han hade rökt, och barnet nu ärvt skadat DNA, som lett till detta men även andra missbildningar, om kanske inte allvarliga missbildningar.

Vad ska vi tänka händer med en överexponerad mamma, som inte har nått skydd under celldelningen, och där DNA kan skadas, kanske blir för sent att fråga oss om 50 år, vad som hände med mänskligheten, skadad DNA kan aldrig upprättas igen.

Jo, i och med epigenetiken så inser man att man kan få påverkan av arvsanlag utan att själva DNA ändrats eller skadats.

Sen så har poliser problem med rakel också:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/mc-poliser-en-av-utp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

De heter fortfarande Strålsäkerhetsmyndigheten och inget annat. Här har du hela rapporten från SCENIHR som du bekvämt nog missade i inlägget jag länkade till, komplett med referenser. Läs dig trött.

http://ec.europa.eu/health/scientific_committees/emerging/doc...
Skickades från m.sweclockers.com

Ber om ursäkt att jag missade den. Var inte min mening!

288 sidor?!!? Får bli lite kvällsläsning framöver..

Skummade dock igenom den lite och det jag märkte från början till slut var att det inte gick att utesluta att det är farligt utan att det behövdes mer forskning på vissa områden... men tillsvidare säger vi att det är okej. Typ...

Något som gjorde mig lite fundersam var att de säger i ena meningen att det finns studier som visar på en sak och därefter konfirmerats att det är så, för att i nästa mening bortförklara det... och mena att det inte finns tillräcklig forskning i området.

Ska bli intressant läsning framöver.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Nu är det faktiskt lagstadgat att det är precis tvärtom, att det är företagen som är skyldiga att bevisa att det är säkert. Tyvärr tillämpas inte lagen fullt ut eftersom forskningen som hittills är gjord inte varit övertygande åt något håll.

Det som därför skett är att det lagts ett antal motioner i Riksdagen om att utöka säkerhetsmarginalerna men inga har gått igenom. Man kan ju fråga sig varför..

Så då kommer alltså skador börja visa sig snart? Det har ju du och dina gelikar hävdat sedan 50 talet och fortfarande händer ingenting. Men det kommer väl vid 6g eller 7g då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joalin:

Så då kommer alltså skador börja visa sig snart? Det har ju du och dina gelikar hävdat sedan 50 talet och fortfarande händer ingenting. Men det kommer väl vid 6g eller 7g då?

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror på vad du menar med skador, det finns folk redan idag som mår dåligt av strålning. Det finns även flera större rapporter om hälsoproblem för personer som bor nära mobilmaster, de mest spridda gjordes i Tyskland och USA. Så för många är problemen redan här, sen är frågan vad man tycker är acceptabelt.

För att svara på ditt påhopp, så är det uppenbarligen personer som du som envist bet sig fast vid att jorden var platt och hånade de som påstod annat, trots att allt mer pekade på att den var rund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Sen är det mycket komiskt att radiofobikerna tror att strålningen ökar för varje ny generation mobiltelefoni, när det i själva verket varit tvärtom. Att du överhuvud taget kan få ner en telefon i fickan idag är till stor del tack vare att energiförbrukningen för att sända samma mängd data minskat enormt i takt med att vi hittat effektivare sätt att utnyttja spektrumet.

https://www.dustin.se/solutions/kunskapsbanken/archive/5g-saa...

Om något skulle jag känna större obehag inför att ha en 2G eller NMT-mast utanför sovrummet.

Att strålningen har minskat över tid håller iallafall inte BEMI med om:

Permalänk
Medlem

För tvivlarna kan det även vara intressant att läsa Ericssons egen rapport om 5G och strålning. Den slår fast att det kommer bli extremt svårt att implementera 5G i länder som har lägre referensvärden än vad ICNIRP rekommenderar. Just p.g.a. den sammanlagda högre strålningsdosen jämfört med dagens värde.

https://www.ericsson.com/en/conference-papers/rf-emf-exposure...

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Det beror på vad du menar med skador, det finns folk redan idag som mår dåligt av strålning. Det finns även flera större rapporter om hälsoproblem för personer som bor nära mobilmaster, de mest spridda gjordes i Tyskland och USA. Så för många är problemen redan här, sen är frågan vad man tycker är acceptabelt.

För att svara på ditt påhopp, så är det uppenbarligen personer som du som envist bet sig fast vid att jorden var platt och hånade de som påstod annat, trots att allt mer pekade på att den var rund.

Nej, du missförstår vad vetenskap är. Du kan inte bita dig fast vid att man har rätt för att man kommer med något nytt. Dom som blev brända på bål skulle bli väldigt besvikna på att bli jämföra med foliehattarna av idag. För övrigt är vi helt överens om att folk mår dåligt. Det är orsaken som vi tvistar om. Naturvetare hävdar troligen vanligast psykosomatiska besvär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

5G verkar lovande... om det nu är det som påverkat det hela.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av joalin:

Nej, du missförstår vad vetenskap är. Du kan inte bita dig fast vid att man har rätt för att man kommer med något nytt. Dom som blev brända på bål skulle bli väldigt besvikna på att bli jämföra med foliehattarna av idag. För övrigt är vi helt överens om att folk mår dåligt. Det är orsaken som vi tvistar om. Naturvetare hävdar troligen vanligast psykosomatiska besvär.

Skickades från m.sweclockers.com

För att få reda på vad som gäller behövs forskning. Att hävda att något är ofarligt tills motsatsen bevisats är inte en särskilt övertygande inställning. Framförallt inte när allt fler rapporter om hälsoproblem kopplat till EMF publieras.

Problemet är att ingen genomför några studier, jag har själv varit i direktkontakt med Strålsäkerhetsmyndigheten och de har ingen som helst ambition att ta reda på hur det står till i Sverige. Trots att de är mycket väl medvetna om andra länders allt mer restriktiva regler.

Permalänk
Medlem

@Frispel: Nej. För att uppnå den effekt man vill med 5g behöver man naturligtvis öka styrkan på signalen också. Annars får du aldrig den outputen. Jag var på möte med Telia angående kommande standarder i torsdags. Det är precis som att du kan trimma din accesspunkt hemma genom att öka signalstyrkan. Olika länder har olika riktvärden.

Sen hur stora skadeverkningarna är, ja vem vet. Marie Curie trodde inte radioaktivitet var farlig och Wilhelm Röntgen trodde inte att röntgenstrålning gjorde skada. Inget man upptäcker över en natt.

Dessutom, innan nån börjar härja om att det funnits strålning förr, utbyggnaden idag är enorm. Det finns Wifi överallt, master överallt var du än går, 24/7, så var det inte för 10 år sen. Hell inte ens för 5-6 år sen...

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Norge är ganska duktiga, här kan man klicka på en karta för att se vad den uppskattade sammanlagda strålningen är just där:
https://finnsenderen.no/

Sverige å andra sidan lade ned all central dokumentation av var mobilmaster finns redan 2010 eftersom man ”inte hann med”. Så seriösa är svenska myndigheter..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av legis:

Det beror på hur du definierar mängd. Joniserande och icke-joniserande har olika effekter, så om ditt inlägg var menat att påstå att icke-joniserande är ofarligt har du fel.

Förklara hur jag har fel tack. Icke-joniserande strålning kan på sin höjd värma vävnad...du lär hoppa undan när det blir för mycket...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IuZ:

@Frispel: Nej. För att uppnå den effekt man vill med 5g behöver man naturligtvis öka styrkan på signalen också. Annars får du aldrig den outputen. Jag var på möte med Telia angående kommande standarder i torsdags. Det är precis som att du kan trimma din accesspunkt hemma genom att öka signalstyrkan. Olika länder har olika riktvärden.

Sen hur stora skadeverkningarna är, ja vem vet. Marie Curie trodde inte radioaktivitet var farlig och Wilhelm Röntgen trodde inte att röntgenstrålning gjorde skada. Inget man upptäcker över en natt.

Dessutom, innan nån börjar härja om att det funnits strålning förr, utbyggnaden idag är enorm. Det finns Wifi överallt, master överallt var du än går, 24/7, så var det inte för 10 år sen. Hell inte ens för 5-6 år sen...

Marie Curie höll på med de mest radioaktiva ämnena och Röntgen höll på med den mest joniserande strålningen människan kan skapa...du gräver din egen grop med dina bristande fysik-kunskaper!

Är du också rädd för vaccin? Tror du jorden är platt? Du låter som en sån. Kanske myndigheterna är efter dig?

Lätt skrämt folk säger vad som helst. De fungerar inte enligt logik.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

https://www.youtube.com/watch?v=ah8Bpg6ep1k

5G verkar lovande... om det nu är det som påverkat det hela.

Ren bevisat att det är fake news...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

För tvivlarna kan det även vara intressant att läsa Ericssons egen rapport om 5G och strålning. Den slår fast att det kommer bli extremt svårt att implementera 5G i länder som har lägre referensvärden än vad ICNIRP rekommenderar. Just p.g.a. den sammanlagda högre strålningsdosen jämfört med dagens värde.

https://www.ericsson.com/en/conference-papers/rf-emf-exposure...

Intressant läsning tack för länken

/Atener

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SAFA:

Att strålningen har minskat över tid håller iallafall inte BEMI med om:

https://imgur.com/MBKFKCl.png

Coolt att de hade så avancerade mätinstrument på 1930-talet. Konstigt att det printat 2003 bredvid nästan varje graf bara. Man kan tycka att så gamla instrument borde fått problem vid y2k?

Om du ska ljuga kan du väl åtminstone göra det ordentligt.

Här har du "BEMI" för övrigt: https://www.allabolag.se/650810GILI/bemi-elmiljo
Ett enmansföretag i Östergötland som tjänar mellan noll och intet på att sälja sin expertis om foliehatteri.

Man får medge att du väljer dina källor med omsorg.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Lagom förvånad jag blev när jag såg att en tråd om Wifi-strålning är farligt eller inte är 13-sidor lång på ett forum som det här.

Alla som påstår att dagens sömnproblem är pga Wifi, 3G, 4G osv:
Missade ni möjligtvis att problematiken till 99% beror på att folk sitter med en skärm upp i ansiktet till en minut innan det är dags att försöka sova ? Där finns det iaf belägg för att det kan påverka möjligheten att somna negativt.

Ditt öra blir varmt när du pratar i en mobiltelefon pga 2 orsaker: 1. telefonen i sig är varm, och 2. du håller något mot örat som minskar örats egen avkylning. Eller möjligtvis för att du dragit ner foliehatten lite för långt

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Endast TVn som har inbyggt Bluetooth, som krävs lite kodande med fjärrkontrollen för att stänga av. De andra har inte mikrovågsstrålning. De strålar men den typen av strålning är inte alls nått som jag tar skada av. Vissa gör det dock, de som är elöverkänsliga reagerar på EMF strålning.

Nej, så kallade "elöverkänsliga" reagerar på sin egen förväntan att de ska reagera när de utsätts för EMF-strålning. Det är kort och gott ett psykiskt tillstånd.

https://insights.ovid.com/pubmed?pmid=15784787

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

@Esseboy: Jag föreslår att du läser hela inlägget. Jag jämför inte strålningen från radioaktiva ämnen och röntgen med 5G. Andemeningen är att Curie och Röntgen inte visste vid tidpunkten för sina experiment att det var farligt. Det bevisades senare.

Jag säger också att man inte vet något om skadeverkningen, men att förutsätta att det är helt ofarligt är bara korkat, det finns inte tillräckligt med belägg för att avfärda varken den ena eller den andra teorin.

Det jag dock vet: Masterna kommer att sitta mycket tätare än förr (loberna är mindre), effekten kommer att skruvas upp för ökad output. Det finns ett svagt samband mellan elektromagnetiska fält och barnleukemi.

Jag vaccinerar mina barn, jorden är rund och jag är inte konspirationsteoretiker.

Gå in i Max IV:s accelerator när den är igång om du tror att magnetfält är ofarliga.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Jag tänker fortsätta utsätta mig för denna strålning 24/7, 365 dagar om året.

Samtidigt kan kanske ni som är oroade skydda er på alla sätt ni ser lämpliga, se resten av oss som era försökskaniner och invänta resultat. Jag ställer gärna upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L0_ek:

Jag tänker fortsätta utsätta mig för denna strålning 24/7, 365 dagar om året.

Samtidigt kan kanske ni som är oroade skydda er på alla sätt ni ser lämpliga, se resten av oss som era försökskaniner och invänta resultat. Jag ställer gärna upp.

Ja jag med. Men man kanske inte ska ha baby monitor och kamera med wifi i sovrummet, ge barnet en platta eller en mobil för tidigt, eller vad det nu kan vara. Jag tror de största riskerna är inte för oss som är vuxna utan för barn som växer och utvecklas.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Förklara hur jag har fel tack. Icke-joniserande strålning kan på sin höjd värma vävnad...du lär hoppa undan när det blir för mycket...

Det är precis detta det handlar om, ingen forskning är gjord över effekterna av långtida exponering. De undersökningar som är gjorda har däremot inte kunnat utesluta hälsoeffekter kopplat till EMF (icke-joniserande).

Nu kan man tycka vad man vill om olika lobbyorganisationer men både WHO och American Cancer Organization har klassat EMF som cancer-framkallande. Även forskare i Sverige har kommit fram till samma sak. Sen handlar det återigen om risk vs nytta. Vad är vi villiga att acceptera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Lagom förvånad jag blev när jag såg att en tråd om Wifi-strålning är farligt eller inte är 13-sidor lång på ett forum som det här.

Alla som påstår att dagens sömnproblem är pga Wifi, 3G, 4G osv:
Missade ni möjligtvis att problematiken till 99% beror på att folk sitter med en skärm upp i ansiktet till en minut innan det är dags att försöka sova ? Där finns det iaf belägg för att det kan påverka möjligheten att somna negativt.

Ditt öra blir varmt när du pratar i en mobiltelefon pga 2 orsaker: 1. telefonen i sig är varm, och 2. du håller något mot örat som minskar örats egen avkylning. Eller möjligtvis för att du dragit ner foliehatten lite för långt

Myndigheter och tillverkare av mobiltelefoner ger rekommendationer om att telefoner inte ska hållas direkt mot kroppen p.g.a. strålning. Ericsson egna rapporter säger också att tillverkare av enheter med 5G-stöd måste säkerställa att signalen blir riktad bort från kroppen, återigen p.g.a. strålningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L0_ek:

Jag tänker fortsätta utsätta mig för denna strålning 24/7, 365 dagar om året.

Samtidigt kan kanske ni som är oroade skydda er på alla sätt ni ser lämpliga, se resten av oss som era försökskaniner och invänta resultat. Jag ställer gärna upp.

Vi sitter alla här och gör inlägg på ett teknikforum, klart att vi kommer fortsätta utsätta oss för strålning. Det finns noll möjlighet att undvika om du på något sätt vill kunna arbeta med teknik. Bara vägguttagen har ju strålning så fort du kopplar in något, inget konstigt. Däremot tror jag personligen det är bra om vi får en ökad kunskap om de långtida effekterna. Teknikutbyggandet är ofrånkomligt, men det ska göras på ett säkert sätt. Den drivs trots allt av vinstdrivande företag och är till enorm nytta för vår tekniska utveckling.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IuZ:

@Esseboy: Jag föreslår att du läser hela inlägget. Jag jämför inte strålningen från radioaktiva ämnen och röntgen med 5G. Andemeningen är att Curie och Röntgen inte visste vid tidpunkten för sina experiment att det var farligt. Det bevisades senare.

Jag säger också att man inte vet något om skadeverkningen, men att förutsätta att det är helt ofarligt är bara korkat, det finns inte tillräckligt med belägg för att avfärda varken den ena eller den andra teorin.

Det jag dock vet: Masterna kommer att sitta mycket tätare än förr (loberna är mindre), effekten kommer att skruvas upp för ökad output. Det finns ett svagt samband mellan elektromagnetiska fält och barnleukemi.

Jag vaccinerar mina barn, jorden är rund och jag är inte konspirationsteoretiker.

Gå in i Max IV:s accelerator när den är igång om du tror att magnetfält är ofarliga.

Har du några som helst teorier eller belägg för att det skulle vara farligt? Annat än folk med nocebo som säger att de blir sjuka av strålning? Starka magnetfält är inte farliga, Magnetisk resonanstomografi skulle annars skada fler än det hjälper.

Läs på om joniserande strålning...då kommer du att inse att EMF har allt för lång våglängd för att göra annat än att värma upp vävnad.

Skrivet av legis:

Det är precis detta det handlar om, ingen forskning är gjord över effekterna av långtida exponering. De undersökningar som är gjorda har däremot inte kunnat utesluta hälsoeffekter kopplat till EMF (icke-joniserande).

Nu kan man tycka vad man vill om olika lobbyorganisationer men både WHO och American Cancer Organization har klassat EMF som cancer-framkallande. Även forskare i Sverige har kommit fram till samma sak. Sen handlar det återigen om risk vs nytta. Vad är vi villiga att acceptera.

Kött, avgaser, smuts, trädamm, vanligt damm, solljus, friterad mat, plast, gummi, brandvarnare, touche, ost, metall partiklar, o.s.v o.s.v

WHO klassar allt och inget som cancerframkallande. Allt för att de inte ska kunna stämmas om nån blir sjuk.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IuZ:

Ja jag med. Men man kanske inte ska ha baby monitor och kamera med wifi i sovrummet, ge barnet en platta eller en mobil för tidigt, eller vad det nu kan vara. Jag tror de största riskerna är inte för oss som är vuxna utan för barn som växer och utvecklas.

Barn är mindre till storleken än vuxna så de lär träffas mindre av EMF, eftersom EMF har våglängder om runt 5-100 cm.

Du bara visar hur lite du förstår gällande EMF.

Men alla ska ju vara experter för att dom läst 1 minut om nått på nätet. Tips från coachen, alla på forum har inte rätt. Bara för att dom har en stark åsikt betyder det inte att de kan ett skvatt! Bevis och logik är därför kung!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...