Flashe Gaming Glove är "prestandahöjande spelhandske" på Kickstarter

Permalänk
Medlem

Då tråden spårat ur till Gunnars glasögon så kan jag rekommendera dessa om man vill spara 98%: https://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/skydd/ogon-ansik...

Finns hur många recensioner som helst på dem, de som inte fått betalt för det säger faktiskt att de inte gör någon som helst skillnad...

För övrigt finns det program och inställningar man kan justera för att få bort blått ljus, behövs inga tillbehör.

Istället för handsken så tar jag hellre bra stol med schyssta armstöd och bra sittposition över någon löjlig gaming sleeve, kan tänka mig att en vanlig "compression sleeve" ger samma resultat för mindre pengar och bättre utseende.

Permalänk
Medlem

Har man inte själv haft problem med detta är det nog svårt att förstå. Sakerna de tar upp i videon och kampanjen är ju dock väldigt logiska, lägre friktion - mindre påfrestning, bättre vinkel - mindre påfrestning, ökat blodflöde - mindre påfrestning. Ska bli spännande och se om "rotation support" ger mer precisa rörelser! Tror att många hoppar på "hattåget" utan att ens kolla in kampanjen.

Då jag haft problem en längre tid, och testat ALLA trötta apoteksprodukter som inte hjälper överhuvudtaget så lägger jag mer än gärna 500kr på detta, funkar det inte får det helt enkelt bli en cool pryl på skrivbordet

Permalänk
Medlem

Med en gaming toilet och en gaming riskokare behöver man ju aldrig röra sig för resten av livet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Smått larviga kommentarer kan jag tycka, som att skratta åt att folk använder käpp när de har ont i benen (men visst den ser ju ut som något futuristiskt och överdrivet), men det är många som har "mus"relaterade problem i handled, arm, nacke och även rygg. Något tyvärr flertalet av er förmodligen kommer att märka själva när ni kommer upp i ålder. Personligen har jag på senare år fått mega problem med handsvett när jag spelar något som kräver lite extra fokus, så hade gärna sett någon "vante" så musen inte klibbar fast, gärna med typ mouseskates vid handleden för att minska friktionen mot mattan. Har flertalet hemmasnickrade varianter men de håller inte så länge.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Avstängd

@backspace: Har du tips på var jag kan hitta? Det får inte vara föööör stort (som de till tangentbord).. Och gärna inte otympligt som någon jävla handske eller dyl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnzy:

Har man inte själv haft problem med detta är det nog svårt att förstå. Sakerna de tar upp i videon och kampanjen är ju dock väldigt logiska, lägre friktion - mindre påfrestning, bättre vinkel - mindre påfrestning, ökat blodflöde - mindre påfrestning. Ska bli spännande och se om "rotation support" ger mer precisa rörelser! Tror att många hoppar på "hattåget" utan att ens kolla in kampanjen.

Då jag haft problem en längre tid, och testat ALLA trötta apoteksprodukter som inte hjälper överhuvudtaget så lägger jag mer än gärna 500kr på detta, funkar det inte får det helt enkelt bli en cool pryl på skrivbordet

Skrivet av Fade:

Smått larviga kommentarer kan jag tycka, som att skratta åt att folk använder käpp när de har ont i benen (men visst den ser ju ut som något futuristiskt och överdrivet), men det är många som har "mus"relaterade problem i handled, arm, nacke och även rygg. Något tyvärr flertalet av er förmodligen kommer att märka själva när ni kommer upp i ålder. Personligen har jag på senare år fått mega problem med handsvett när jag spelar något som kräver lite extra fokus, så hade gärna sett någon "vante" så musen inte klibbar fast, gärna med typ mouseskates vid handleden för att minska friktionen mot mattan. Har flertalet hemmasnickrade varianter men de håller inte så länge.

Hur tycker ni att en kompressionsärm fungerar?
För jag utgår ifrån att ni har testat en sådan ifrån era uttalanden.

Skrivet av M1NT:

@backspace: Har du tips på var jag kan hitta? Det får inte vara föööör stort (som de till tangentbord).. Och gärna inte otympligt som någon jävla handske eller dyl.

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbeh...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Skandalöst reklaminlägg från redaktionen? Hela artikeln verkar vara baserad helt från kickstartersidan utan några kommentarer eller kritisk granskning av skribenten? Eller finns det någon ironi jag missar?

Lite högre nivå tycker jag ändå vi kan förvänta oss på Sweclockers.

Permalänk

Denna produkten påstår sig lösa följande:
* blood circulation
* body temperature
* reduce muscle stress
* faster recovery

Lite vanligt ergonomitänk plus en kompressionströja kanske? Då slipper man ju även ha en plastbit som jag lovar kommer borra in sig i underarmen och irritera.
En något bisarr produkt att highlighta här på sweclockers.

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Skrivet av makerspace:

@Macatonia:
Hen kanske bara är hövlig och inte vill sätta ord i andras öron. Du vet att det här med Politiskt Correkthet och att inte anta någons andemening. Jag ber om ursäkt på förhand om jag tolkat meningen fel. Såhär hade jag läst den meningen iallafall:

"Det var förbanne mig det dummaste jag har sett sedan jag konfirmerades."

Det var = det var någon som
förbanne mig = lade en förbannelse över mig
det dummaste = till att tappa all IQ
jag har sett = och synen, kan inte se längre
sedan = en bil
jag = och jag
konfirmerades = blev överkörd av bilen

Hoppas det inte blev några skador från bilen och att det gick bra i slutändan och att förbannelsen upphävdes... och det är ju lika bra att fråga liksom, man kan ju aldrig veta vad någon menar, för det är ju bara dom som vet, och rätt vad det är förolämpar man någon genom att anta deras andemening.

Vad hände egentligen på konfirmeringen? Vem lade förbannelsen över hen? Kommer den någonshen tas bort? Är fleshl.. flashe gaming glove enda utvägen till lösning trots alla klena intryck? Julkalhendern börjar den 1 Dechenber!

Orkade inte läsa allting du skrev men förmodar att du försöker skydda din stolthet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Hur tycker ni att en kompressionsärm fungerar?
För jag utgår ifrån att ni har testat en sådan ifrån era uttalanden.

Har haft två stycken, men var väldigt länge sedan. Har inte samma problem längre utan det handlar mest om handsvetten. Den ena av dem täckte en bit av handflatan, men materialet som man kanske skulle kunna tycka skulle glida bra mot en matta gör det inte.

Funderar dock på att testa en sådan här... https://www.maxgaming.se/finalmouse

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Så helt okej att slänga cash på en bungees, en 240hz skärm, speciella switchar till tangentbordet, eller 7.1 headset.. Ingen här som spelat Starcraft med kalla händer? När gunnars kom ut tyckte jag de var rätt löjliga, tills man insåg att de var funktionella.

Permalänk