Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

Vet vi om de skickar ut nya sido paneler? En av mina är lite för böjd, så det blir en glipa på någon mm. Något jag kan leva med, kan ju också försöka böja tilbaka den kanske (men kanske skadligt för glas behandlingen?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av d_m_r:

Kan tänka mig att det inte tog många minuter för katten att claima den nya platsen

Blir lite lagom ljummet på grillen. Jag hade också lagt mig där om jag hade tassar.

Permalänk
Medlem

Jag har två alternativ på grafikkort nu.
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
och
https://www.komplett.se/product/1112077#

Den ena har 3 mindre fläktar och den andra har 2 större fläktar. Båda verkar passa enligt dimensionerna men man vet ju aldrig beroende på PCI strömkablar osv.. Vad tror ni, lämpar sig den ena bättre än den andra?
Jag sitte roch försöker kolla nu vilket av dom (eller om båda) har semi-passiv drift på fläktarna. Men vet inte det kanske är standard numera?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag har två alternativ på grafikkort nu.
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
och
https://www.komplett.se/product/1112077#

Den ena har 3 mindre fläktar och den andra har 2 större fläktar. Båda verkar passa enligt dimensionerna men man vet ju aldrig beroende på PCI strömkablar osv.. Vad tror ni, lämpar sig den ena bättre än den andra?
Jag sitte roch försöker kolla nu vilket av dom (eller om båda) har semi-passiv drift på fläktarna. Men vet inte det kanske är standard numera?

Storleksmässigt funkar båda. Vågar nästan hävda att kablage är ett ickeproblem. Korten bygger drygt 3cm lägre än mitt i ghosten och jag får nästan på min topp trots kablage.
Läs lite recensioner avseende temperaturer och ljudnivå och välj det som du verkar tycka är bäst. Eller gå på pris!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallot:

Vet vi om de skickar ut nya sido paneler? En av mina är lite för böjd, så det blir en glipa på någon mm. Något jag kan leva med, kan ju också försöka böja tilbaka den kanske (men kanske skadligt för glas behandlingen?).

Sånt ska kunna bytas såg jag nånstans...kommer inte ihåg var men förmodligen på nånstans i denna tråden

Permalänk
Administrativ avgift

@mallot: https://myghost.louqe.com/login.php tror jag det var , regga o gör ett support ärende Jag fick express leverans av ny riser till dreamhack ,)

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Jag har två alternativ på grafikkort nu.
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
och
https://www.komplett.se/product/1112077#

Den ena har 3 mindre fläktar och den andra har 2 större fläktar. Båda verkar passa enligt dimensionerna men man vet ju aldrig beroende på PCI strömkablar osv.. Vad tror ni, lämpar sig den ena bättre än den andra?
Jag sitte roch försöker kolla nu vilket av dom (eller om båda) har semi-passiv drift på fläktarna. Men vet inte det kanske är standard numera?

Kan bekräfta att Palit 2080 Dual passar utan modifikationer, low-profile-strömkontakter eller tophats. Jag har detta kort. Vet dock ej ljudnivå då jag fortfarande väntar på mitt nätagg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,01V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE

Permalänk
Medlem

Varför har det inte kommit ut fler reviews?
Har ni hittat några fler än Opt.Tech å Jayz?

Permalänk
Medlem

Från SFF Forum med M Tophatt och 2 fläktar.

"Today I went to the hardware store and bought 4x M3x8 screws for the Medium tophat installation. The case came with plenty of m3x6 but they aren't long enough to thread into the chassis (this oversight will be fixed in shipment 2 -due January)

Under the medium tophat, I installed 2x 120mm Noctua Sterrox fans (NF-A12x2) as exhaust and it made a huge difference.
[​IMG]
Cooler: NH-L12 w/ 92mm fan
Results collected under synthetic stress (100% CPU + 100% GPU)

Before:
CPU MAX - 82c
GPU MAX - 79c (fan speed set to 70% in EVGA X1)

After:
CPU MAX - 62c
GPU MAX - 78c (fan speed set to AUTO in EVGA X1 -much quieter)"

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Från SFF Forum med M Tophatt och 2 fläktar.

"Today I went to the hardware store and bought 4x M3x8 screws for the Medium tophat installation. The case came with plenty of m3x6 but they aren't long enough to thread into the chassis (this oversight will be fixed in shipment 2 -due January)

Under the medium tophat, I installed 2x 120mm Noctua Sterrox fans (NF-A12x2) as exhaust and it made a huge difference.
[​IMG]
Cooler: NH-L12 w/ 92mm fan
Results collected under synthetic stress (100% CPU + 100% GPU)

Before:
CPU MAX - 82c
GPU MAX - 79c (fan speed set to 70% in EVGA X1)

After:
CPU MAX - 62c
GPU MAX - 78c (fan speed set to AUTO in EVGA X1 -much quieter)"

Trevligt! Jag har precis gett upp hoppet om mitt ftw3 och bestämt mig för att köra med min M tophat och två fläktar som utsug. Tack för den rapporten!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Den här tråden handlar om allt mellan Captechs enorma framgångar och postens lokalsinne till något skeva sidopaneler.
Därför har jag (som inte har fått mitt chassi än) skapat en Owners club-tråd med mer fokus på chassit och komponenter som passar i lådan. Hoppa in där och dela med er av era tips/idéer/kunskaper!

Permalänk
Medlem

Nån som fått ngt mail idag om att något skickats?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Nån som fått ngt mail idag om att något skickats?

Nope, inget mail idag heller

Permalänk
Medlem

@Matezon: Därför dom kanske inte skickat ut det till några andra reviews i förväg. Resten får väl sina chassin tillsammans med alla andra och folk i USA är fortfarande inte leveranserna klara så. Makes total sense

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Nån som fått ngt mail idag om att något skickats?

Inga mail, min gissning är att det är full prioritet på leverans av Black Friday saker just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Nån som fått ngt mail idag om att något skickats?

Inget för mig och inte heller någon paketavi i brevlådan.

Permalänk
Medlem

@Gambit_2K: Inget nytt här i varje fall, inte sedan jag hämtade ut (endast) tophat...

Permalänk
Medlem

Ingen uppdatering från Patrik idag, så Fredagens 465 trackings vet vi inte när dom skickas ut ännu.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Med hänsyn till @Jonas79 inlägg från någon som hade sänkt sin CPU-temp med 20 grader testade jag att smacka dit två Noctua S12A ovanpå mitt chassi för att suga ut varmluft.

Gick från 82-83 grader på varmaste kärnan till 76-77 grader på varmaste. Prime 95 Small FFTs. Moderkortets standardkurva för "Quiet" vid båda tillfällena.
Undrar om killen du länkade från Jonas körde med snökanoner?
Kan inte påstå att ljudet störde direkt. Och då har jag inte fått min tophat ännu så kan tänka mig att den skärmar av lite mer ljud.

Släpper nog tanken på att köra 1080ti ftw3 utan tophat och nöjer mig med lite svalare cpu och förmodligen en hel del sparad huvudvärk med PCI-E specialkabalge etc..

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

@kribol01: Snökanoner *inspo*

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite ledsamt att sitta ett par km från chassit och vänta... jag hade kunnat lära mig system och på egen hand skicka samtliga paket från CapTechs lager snabbare än detta.

Permalänk
Medlem

@Ignostic: Håller helt med. Hade varit bättre att erbjuda en form av drive by pick up tjänst xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Med hänsyn till @Jonas79 inlägg från någon som hade sänkt sin CPU-temp med 20 grader testade jag att smacka dit två Noctua S12A ovanpå mitt chassi för att suga ut varmluft.

Gick från 82-83 grader på varmaste kärnan till 76-77 grader på varmaste. Prime 95 Small FFTs. Moderkortets standardkurva för "Quiet" vid båda tillfällena.
Undrar om killen du länkade från Jonas körde med snökanoner?
Kan inte påstå att ljudet störde direkt. Och då har jag inte fått min tophat ännu så kan tänka mig att den skärmar av lite mer ljud.

Släpper nog tanken på att köra 1080ti ftw3 utan tophat och nöjer mig med lite svalare cpu och förmodligen en hel del sparad huvudvärk med PCI-E specialkabalge etc..

45,7 Db i ljudnivå så misstänker att han kört dom på 100% för att få ner tempen så mycket.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Om du ändrar till standardkurvan på fläktarna eller performance vad är skillnaden på dom 3 lägena i temperatur.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Dhw17 stod man och höll en beta historia av detta chassi och sade då att man skulle ha ett spöke till dhw18... Det är nu tre dagar kvar till dh drar igång och har fortfarande inget chassi... Komponenterna bara ligger och dammar just nu i väntan, Riktigt trist.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@PaChalski: Jag vet att du läser den här tråden. Jag tror det hade gynnat Louqe om du droppade in på Slack 5 minuter varje dag fram tills alla har fått sitt case bara för att ge senaste angående EU/US/Direct, även i det fall det inte finns något nytt att rapportera. I det här läget är avsaknaden av info dåliga nyheter.

Hoppas att se mer av er i framtiden!

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@Ignostic: Håller helt med. Hade varit bättre att erbjuda en form av drive by pick up tjänst xD

Inte för att strö salt i såren, men Captech erbjuder faktiskt hämtorder. Dock är det ju endast för deras egna order och jag vet inte om de har kommit igång med hämtningar i det nya lagret. Varit och hämtat flera gånger när de låg i Sisjön.

Ganska sjukt hur illa den här flytten verkar ha gått. Inet hade ju massiva problem också och de är förmodligen en av Captechs största volymkunder. Förstår att de går i storleksordning, men funkar det inte får man väl rekrytera extra personal... och är det robotarna som strular får man betala för fler konsulttimmar. Kvittar hur mycket custom-skit de har gjort, i slutändan är det bara en kostnadsfråga att lösa problem i tid.

Måste kännas surt för Louqe, som sannolikt valde just Captech för att de låg i Sverige och hade gott rykte.

(Hade.)

Permalänk
Medlem

@serdyllon: Det som är märkligt i detta scenario är ju att man inte vet om paketet har skickats eller om man bara inte har någon tillhörande kod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@serdyllon: Det som är märkligt i detta scenario är ju att man inte vet om paketet har skickats eller om man bara inte har någon tillhörande kod.

Jeg tror at chassiet fremdeles ligger hos Craptech, og at de har hendene fulle med Black Friday. Derfor har heller ikke Louqe fått tracking IDs. Det er forståelig, men Patrik burde ikke løse det med total radio silence.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadline:

Jeg tror at chassiet fremdeles ligger hos Craptech, og at de har hendene fulle med Black Friday. Derfor har heller ikke Louqe fått tracking IDs. Det er forståelig, men Patrik burde ikke løse det med total radio silence.

Inet har 6000 order som de väntar på att Captech ska skicka ut, så ja de kommer ta några dagar innan de får ut alla order.

Mio på Slack berättade precis att Patriks son har varit sjuk och att han har varit hemma och vabbat. Anledning till radio silence.