Philips Ambilight 65PUS7601 [problem med Ambilight, FALD-clouding, reparation/retur, osv.]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

@Maxizor: Jag har inga större förhoppningar. Hade du talat med den förvirrade personen så skulle du nog också acceptera att den maskinen nu står på McDonalds i Finland.

Men nu gick det ju bra för en gångs skull :), njut nu!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maxizor:

Men nu gick det ju bra för en gångs skull :), njut nu!

Ja om det vore så väl. Nya maskinen är under all kritik. De måste verkligen sakna kvalitetskontroller på Philips.. Funderar på om jag ska leva med jobbig clouding från FALD eller kräva pengarna tillbaks

De ljusa prickarna är väldigt irriterande. Speciellt när de blir en konstant i en rörlig bild. Ignorera de mörka delarna då de inte syns med ögat samt att mobilen är lite kass.
"Höjt kontrast"

Permalänk
Relik 📜

Lider med dig! Tycker min är på håret, och jag har ett ensamt lite ljusare fält. Det där.. Jadu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜

Hittade en bild på min jag tog. Den är rätt överdriven för effekt och de svarta horisontella linjerna finns inte på riktigt, osyncad frekvens. Man kan dock se den vita vertikala linjen i vissa scener. Inget som stör mig alls längre, så jag har väl haft tur.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Ok, jag tänker då aldrig köpa en Philips efter att ha läst den här tråden

Helt absurt hur någonting i den prisklassen kan vara så kasst i kvalité..

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Ja om det vore så väl. Nya maskinen är under all kritik. De måste verkligen sakna kvalitetskontroller på Philips.. Funderar på om jag ska leva med jobbig clouding från FALD eller kräva pengarna tillbaks

De ljusa prickarna är väldigt irriterande. Speciellt när de blir en konstant i en rörlig bild. Ignorera de mörka delarna då de inte syns med ögat samt att mobilen är lite kass.
"Höjt kontrast"
https://i.imgur.com/4V8I11w.jpg

förlåt nu för detta, men fy FAN vad jag har skrattat åt denna tråd

Missförstå mig inte, jag lider till 100% med dig, men det är bara något otroligt roligt i hur du har kommenterat och skött det hela. Plus att hela situationen har varit så bisarr att det inte ens går att göra något annat än att skratta. Jag läste genom hela tråden och noterade datum för varje inlägg, min arbetsdag blev lite bättre.

För att vara lite mer seriös; Jag har gått i banorna att köpa en Ambilight rätt seriöst senaste månaden då jag använder deras Hue-lampor och är nöjd, och tänkte att det hade varit kul att lägga till en Ambilight TV som för övrigt verkar ha fungerat rätt schysst. Men efter denna vackra berättelse, och tydligen verkar de inte ha någon bra QA eller kvalitetspaneler om man ser till Åkereds bilder, så är jag starkt tveksam inför att skaffa en Ambilight.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Mithras:

förlåt nu för detta, men fy FAN vad jag har skrattat åt denna tråd

Missförstå mig inte, jag lider till 100% med dig, men det är bara något otroligt roligt i hur du har kommenterat och skött det hela. Plus att hela situationen har varit så bisarr att det inte ens går att göra något annat än att skratta. Jag läste genom hela tråden och noterade datum för varje inlägg, min arbetsdag blev lite bättre.

För att vara lite mer seriös; Jag har gått i banorna att köpa en Ambilight rätt seriöst senaste månaden då jag använder deras Hue-lampor och är nöjd, och tänkte att det hade varit kul att lägga till en Ambilight TV som för övrigt verkar ha fungerat rätt schysst. Men efter denna vackra berättelse, och tydligen verkar de inte ha någon bra QA eller kvalitetspaneler om man ser till Åkereds bilder, så är jag starkt tveksam inför att skaffa en Ambilight.

Ska väl dock sägas, utan att försöka försvara Philips, att deras OLED generellt verkar hålla mer jämn kvalitet. Peppar, peppar.

Mitt exemplar är inte katastrof. Skulle spontant säga det inte är sämre än de flesta LCD:er. Ligger i tekniken i sig att det är svårt med helt jämn belysning, antingen blir det clouding eller någon annan defekt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ska väl dock sägas, utan att försöka försvara Philips, att deras OLED generellt verkar hålla mer jämn kvalitet. Peppar, peppar.

Mitt exemplar är inte katastrof. Skulle spontant säga det inte är sämre än de flesta LCD:er. Ligger i tekniken i sig att det är svårt med helt jämn belysning, antingen blir det clouding eller någon annan defekt.

Det har du nog helt rätt i, men vad jag vet kostar de också 20k+. 55POS9002 ligger väl på ca 24k?

Inga pengar jag vill satsa bara för att få en OLED med Ambilight, speciellt inte då LG's prisade OLED 4k (B7) ligger en bra bit under de priserna.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Hittade en bild på min jag tog. Den är rätt överdriven för effekt och de svarta horisontella linjerna finns inte på riktigt, osyncad frekvens. Man kan dock se den vita vertikala linjen i vissa scener. Inget som stör mig alls längre, så jag har väl haft tur.
https://i.imgur.com/AkV7mSn.jpg

Fy fasen det var inte så snyggt det heller. Fattar inte hur de kan ha så dålig kvalitetskontroll.
Så här ser det ut utan överdriven kontrast.. Fläcken till höger är damm på linsen.

Skrivet av Lagerlöf:

Ok, jag tänker då aldrig köpa en Philips efter att ha läst den här tråden

Helt absurt hur någonting i den prisklassen kan vara så kasst i kvalité..

Du glömde deras klena kundsupport ;). Alla andra företag jag varit i kontakt med har bytt direkt

Skrivet av Mithras:

förlåt nu för detta, men fy FAN vad jag har skrattat åt denna tråd

Missförstå mig inte, jag lider till 100% med dig, men det är bara något otroligt roligt i hur du har kommenterat och skött det hela. Plus att hela situationen har varit så bisarr att det inte ens går att göra något annat än att skratta. Jag läste genom hela tråden och noterade datum för varje inlägg, min arbetsdag blev lite bättre.

För att vara lite mer seriös; Jag har gått i banorna att köpa en Ambilight rätt seriöst senaste månaden då jag använder deras Hue-lampor och är nöjd, och tänkte att det hade varit kul att lägga till en Ambilight TV som för övrigt verkar ha fungerat rätt schysst. Men efter denna vackra berättelse, och tydligen verkar de inte ha någon bra QA eller kvalitetspaneler om man ser till Åkereds bilder, så är jag starkt tveksam inför att skaffa en Ambilight.

Haha det är totalt lugnt, blir bara glatt påmind att det är bara en pryl när någon skrattar åt skiten.
Jag var på väg att köpa Hue, men jag köper nog fasen IKEAs grejer. Lite sämre men de byter iaf direkt vid fel :P.
Har funderat över det där med Ambilight... Hade Philips ens funnits kvar inom TV marknaden utan deras patent?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Ja om det vore så väl. Nya maskinen är under all kritik. De måste verkligen sakna kvalitetskontroller på Philips.. Funderar på om jag ska leva med jobbig clouding från FALD eller kräva pengarna tillbaks

De ljusa prickarna är väldigt irriterande. Speciellt när de blir en konstant i en rörlig bild. Ignorera de mörka delarna då de inte syns med ögat samt att mobilen är lite kass.
"Höjt kontrast"
https://i.imgur.com/4V8I11w.jpg

Vad tråkigt... Kräv pengarna tillbaka skulle jag säga... Köp en Sony om du vill ha LCD eller spara o köp en OLED!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maxizor:

Vad tråkigt... Kräv pengarna tillbaka skulle jag säga... Köp en Sony om du vill ha LCD eller spara o köp en OLED!

Vi får se vad som görs.. Philips svarade på mitt mail med orden att så ska det inte se ut, no shit!.
Jag har sneglat på OLED men jag har ingen lust att oroa mig över burnin.. Sen är jag lite hooked på Ambilight, så jäkla mysigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Vi får se vad som görs.. Philips svarade på mitt mail med orden att så ska det inte se ut, no shit!.
Jag har sneglat på OLED men jag har ingen lust att oroa mig över burnin.. Sen är jag lite hooked på Ambilight, så jäkla mysigt!

Jag tror inte burn-in är superfarligt men men... skulle springa långt ifrån Philips iaf...

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maxizor:

Jag tror inte burn-in är superfarligt men men... skulle springa långt ifrån Philips iaf...

Verkar lite småsvårt att lyckas med burnin på OLED... Men jag med min tur så skulle nog TVn fysisk börja brinna haha :D.
Ja Philips har jag inte mycket övers för längre... Lär inte ens bli en brödrost från dom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Verkar lite småsvårt att lyckas med burnin på OLED... Men jag med min tur så skulle nog TVn fysisk börja brinna haha :D.
Ja Philips har jag inte mycket övers för längre... Lär inte ens bli en brödrost från dom

Skickades från m.sweclockers.com

Philips har släppt två apparater med OLED, pos9002 och pos901f. Köpte pos901f till päronen och måste säga att jag är rätt impad av den. Android-TV har börjat mogna så sakterliga och bildkvaliteten är helt suverän. Hoppas dom slevar ut en 65-tummare så småning om, annars blir det en samsung QLED då det hade matchat ljudlimpan hw-k960 bäst.

Kör idag en 65pft6520 i vardagsrummet sedan ett par år. Måste ha vunnit lotteriet för den har fungerat kanon och har inga av besvären som många philips råkat ut för. Förstår dock att folk är less på philips efter allt jag läst.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Sen är jag lite hooked på Ambilight, så jäkla mysigt!

Har inte testat det själv men det finns ju lösningar som LightBerry (Har för mig att det finns några andra märken också men kan inga namn) som borde fungera så kan du köra något annat än Philips och fortfarande få någon form av Ambilight.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Garvey:

Philips har släppt två apparater med OLED, pos9002 och pos901f. Köpte pos901f till päronen och måste säga att jag är rätt impad av den. Android-TV har börjat mogna så sakterliga och bildkvaliteten är helt suverän. Hoppas dom slevar ut en 65-tummare så småning om, annars blir det en samsung QLED då det hade matchat ljudlimpan hw-k960 bäst.

Kör idag en 65pft6520 i vardagsrummet sedan ett par år. Måste ha vunnit lotteriet för den har fungerat kanon och har inga av besvären som många philips råkat ut för. Förstår dock att folk är less på philips efter allt jag läst.

De kom ut igår med deras nya toppmodeller. 873 och 973. Fast de lär ha samma kassa kvalitetskontroller på dom.

Skrivet av cjal:

Har inte testat det själv men det finns ju lösningar som LightBerry (Har för mig att det finns några andra märken också men kan inga namn) som borde fungera så kan du köra något annat än Philips och fortfarande få någon form av Ambilight.

Jag kollade på den lösningen. Var på tok för hög latency

Permalänk
Inaktiv

170914-180302, så lång tid tog det innan jag fick hem en fungerande och felfri tv från Philips. Men jag tvivlade starkt på att maskinen skulle fungera när Brings stjärnskott kom med sin lastbil.

Efter denna syn vart jag självfallet förbannad från 0-100 på en fjärt. Försökte förgäves förklara för transportören att det är riktigt illa att lägga ned tv apparater då de går sönder och att jag redan fått en trasig pga dom. Men självfallet kunde han knappt Svenska, Engelska eller teckenspråk. Så jag ringde Bring för att få tag på en tolk men fick under tiden bevittna en till bravad *facepalm*

Denna bravad... När jag fick se det där så tog jag tvn ifrån han och pekade på ikonerna vad man inte för göra med detta paket. "inga problem" klämde han ur sig med ett leende. När vi fick upp maskinen för trappan så ville jag såklart att han skulle skriva under för emballageskadorna och feltransport. Men han log bara när jag ville ha underskrift, sa "inga problem" och gick sin väg.
Jag ringde upp Bring och förklarade situationen. De suckade bara och beklagade situationen samt att de ska ta tag i problemet. Yeah right haha.

Men ett jäkla under, maskinen fungerar och har en perfekt bild, än så länge!

ÄNTLIGEN får jag spela fortsättningen på Horizon

Permalänk
Medlem

För dom som är oroliga om FALD så titta på 8602. Verkar vara rätt bra. Sen sitter det ju LG-paneler i Philips OLED-apparater så där ska det inte vara dåligt. Är man Ambilightfast så är man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

För dom som är oroliga om FALD så titta på 8602. Verkar vara rätt bra. Sen sitter det ju LG-paneler i Philips OLED-apparater så där ska det inte vara dåligt. Är man Ambilightfast så är man.

Det är ju inte riktigt TVn i sig som har varit problemet utan Philips hantering av det hela. (Ja absolut det är TVn som varit trasig men det är hanteringen som har varit det stora problemet)

Hade Philips hanterat det bra/rätt så hade det inte tagit 6 månader att lösa kunden

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreas89:

För dom som är oroliga om FALD så titta på 8602. Verkar vara rätt bra. Sen sitter det ju LG-paneler i Philips OLED-apparater så där ska det inte vara dåligt. Är man Ambilightfast så är man.

FALD är en helt ok teknik. Det är snarare kass kvalitetskontroll och extremt dålig kundsupport, som Zippeer skrev.

Det är grava problem med Philips nya firmware för alla sent 2017 tidigt 2018 modeller.. Så jag skulle verkligen inte rekommendera att köpa någon Philips alls förens de bevisat att de kan adressera dessa grava problem:
WiFi dropouts.
Disconnects från soundbars och recievers.
DTS och DTS-MA blir bara stereo hur du än gör.
Audio dropouts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det är ju inte riktigt TVn i sig som har varit problemet utan Philips hantering av det hela. (Ja absolut det är TVn som varit trasig men det är hanteringen som har varit det stora problemet)

Hade Philips hanterat det bra/rätt så hade det inte tagit 6 månader att lösa kunden

Ja, ärendehanteringen får mig att önska att min aldrig krånglar. Tyvärr gillar jag Ambilight för mycket

Skrivet av anon246659:

FALD är en helt ok teknik. Det är snarare kass kvalitetskontroll och extremt dålig kundsupport, som Zippeer skrev.

Det är grava problem med Philips nya firmware för alla sent 2017 tidigt 2018 modeller.. Så jag skulle verkligen inte rekommendera att köpa någon Philips alls förens de bevisat att de kan adressera dessa grava problem:
WiFi dropouts.
Disconnects från soundbars och recievers.
DTS och DTS-MA blir bara stereo hur du än gör.
Audio dropouts.

Ja, det som är dåligt finns det inte mycket att orda om.

Jag har bara märkt av wifi-strul när tv-apparaten varit avslagen en längre tid och bara ibland. Annars inget. Iofs är jag väl idealkunden just nu då jag inte har förstärkare, soundbar eller kör något lull lull utan bara tv + inbyggda appar samt lite casting.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreas89:

Ja, ärendehanteringen får mig att önska att min aldrig krånglar. Tyvärr gillar jag Ambilight för mycket

Ja, det som är dåligt finns det inte mycket att orda om.

Jag har bara märkt av wifi-strul när tv-apparaten varit avslagen en längre tid och bara ibland. Annars inget. Iofs är jag väl idealkunden just nu då jag inte har förstärkare, soundbar eller kör något lull lull utan bara tv + inbyggda appar samt lite casting.

Ja då är du verkligen en idealkund. Har du ingen konsol? Visserligen är det bars multichannel från mitt ps4 som tappar ljudet helt. Philips gillar stereo helt enkelt hahaha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Ja då är du verkligen en idealkund. Har du ingen konsol? Visserligen är det bars multichannel från mitt ps4 som tappar ljudet helt. Philips gillar stereo helt enkelt hahaha

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör PS4 Pro men mest med hörlurar. Annars inbyggda högtalarna via HDMI

Permalänk
Medlem

Det blir ingen Philips för min del efter att ha läst den här tråden, och många andra liknande på nätet. Det som om Philips kundtjänst är rent sagt usel i Sverige. Synd, för jag gillar ambilight.

Permalänk
Medlem

@Voltaire63: Du kommer kunna hitta liknande negativa erfarenheter om alla större tillverkare. Volymerna gör att det alltid kommer finnas enstaka fall där kunden behandlas dåligt och det är de som gör väsen av sig. Den stora massan som är nöjda hör du aldrig av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Det blir ingen Philips för min del efter att ha läst den här tråden, och många andra liknande på nätet. Det som om Philips kundtjänst är rent sagt usel i Sverige. Synd, för jag gillar ambilight.

Inte för att förminska någon annans erfarenhet, det är inte alls min mening, men jag har bra erfarenhet av deras kundservice.
Hade problem med en TV för något år sedan som direkt efter köpet visade problem med Ambilight. Tekniker skickades ut på någon dag, bytte delar, felet kvarstod, TV:n skickades iväg (hämtades hemma hos mig), men de hittade inget fel. Fick kreditering av Philips som jag uppvisade i butiken jag köpt TV:n (Elgiganten) så jag kunde byta till en annan. Tog kanske 2-3 veckor sammanlagt.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johanruda:

Inte för att förminska någon annans erfarenhet, det är inte alls min mening, men jag har bra erfarenhet av deras kundservice.
Hade problem med en TV för något år sedan som direkt efter köpet visade problem med Ambilight. Tekniker skickades ut på någon dag, bytte delar, felet kvarstod, TV:n skickades iväg (hämtades hemma hos mig), men de hittade inget fel. Fick kreditering av Philips som jag uppvisade i butiken jag köpt TV:n (Elgiganten) så jag kunde byta till en annan. Tog kanske 2-3 veckor sammanlagt.

Efter 12 månader av problem fick jag tillbaka mina pengar. Sen tog det en månad innan webhallen kunde betala ut pengarna. Philips strulade såklart.
Köpte mig en LG C8 65" istället.. Lite läskigt när allt bara funkar och är perfekt. VAD ÄR FELET? Sitter man och säger för sig själv.

Permalänk
Inaktiv

Lagom dålig publicitet denna tråd måste ha givit. 12K views har denna tråd fått xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Efter 12 månader av problem fick jag tillbaka mina pengar. Sen tog det en månad innan webhallen kunde betala ut pengarna. Philips strulade såklart.
Köpte mig en LG C8 65" istället.. Lite läskigt när allt bara funkar och är perfekt. VAD ÄR FELET? Sitter man och säger för sig själv.

Jadu, bra fråga, men åt helvete är det i alla fall!

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon246659:

Lagom dålig publicitet denna tråd måste ha givit. 12K views har denna tråd fått xD

Njae, hindrade inte mig ifrån att köpa en 8602a för ett halvår sedan, klart bästa TVn hittils, ingen fan av ambilight vid vanligt Tv tittande dok, men när man lirar konsoll tycker jag det livar upp lite extra.

Alla märken har sina missnöjda kunder