Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Inaktiv

NVM ändrade mig kör på den och ser om ljudet är störande eller inte Coil Whine finns mer eller mindre i allt.
Om inte annat har man garanti i två år på en surface så man har lite tid på sig.

Permalänk
Medlem

@Komplett måste ge er lite kritik, tycker det är väldigt dåligt att ni inte accepterar att pausa fakturor hos er vid ångrad order, alla era konkurrenter erbjuder det. Inte så kul att ligga ute med 10 000 kronor för ingenting.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av muSashi:

@Komplett måste ge er lite kritik, tycker det är väldigt dåligt att ni inte accepterar att pausa fakturor hos er vid ångrad order, alla era konkurrenter erbjuder det. Inte så kul att ligga ute med 10 000 kronor för ingenting.

Helt med på detta. Vi håller på att se över våra rutiner gällande fakturor från Komplett Bank och detta är ett område där vi vill att det ska vara smidigare för dig som kund vid t.ex. returer. Tar med din åsikt som underlag för en förhoppningsvis snabb förändring.
/Jesper

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Helt med på detta. Vi håller på att se över våra rutiner gällande fakturor från Komplett Bank och detta är ett område där vi vill att det ska vara smidigare för dig som kund vid t.ex. returer. Tar med din åsikt som underlag för en förhoppningsvis snabb förändring.
/Jesper

Så bra :)! En annan fråga, kommer ni få in Seasonic Focus SFX Gold 650 till erat sortiment?

Modellnummer: SSR-650SGX

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4687243

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av muSashi:

Så bra :)! En annan fråga, kommer ni få in Seasonic Focus SFX Gold 650 till erat sortiment?

Modellnummer: SSR-650SGX

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4687243

Frågor om sortiment är alltid lite vanskligt att svara på då besluten ligger ganska långt ifrån vår påverkansmöjlighet, men vet att vi har Focus Gold-varianterna från Seasonic. Gällande SFX-formfaktor så är det Corsair som gäller i dagsläget.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Frågor om sortiment är alltid lite vanskligt att svara på då besluten ligger ganska långt ifrån vår påverkansmöjlighet, men vet att vi har Focus Gold-varianterna från Seasonic. Gällande SFX-formfaktor så är det Corsair som gäller i dagsläget.

Den finns ju hos era konkurrenter, därav att jag frågade. Trodde den här tråden handla om att komma med förslag om erat utbud, det är iallafall vad som står i första inlägget till tråden.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av muSashi:

Den finns ju hos era konkurrenter, därav att jag frågade. Trodde den här tråden handla om att komma med förslag om erat utbud, det är iallafall vad som står i första inlägget till tråden.

Självklart, menade inte att låta dryg. Ville bara inte ge en falsk förhoppning om att jag direkt kunde se till att vi fick in dem i sortimentet Självklart tar vi tacksamt emot dina önskningar och förslag dock!

/Jesper

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv

En ska som jag tycker är dåligt.
Jag har köpt en Surface Pro i7 som dessvärre kom defekt då fläkten ger ifrån sig ett väldigt högfrekvent ljud när den snurrar igång.

Jag ringer till er kundtjänst för att kunna byta ut den, och ni säger att jo det är inga problem du kan byta ut den - vi skickar en ny mot en 30 dagars faktura som krediteras när vi får in din gamla.
Detta är ju superbra!

Men nu kommer det som gör det mycket sämre, ni har ingen i7:a inne på lager så jag förslår att byta ner mig mot en i5:a och det fungerar inte, för ni kan inte kreditera mellanskillnaden för att jag har köpt den på avbetalning genom er.
Utom då vill ni att jag ska strula med att skicka tillbaka i7:an först för att sedan vänta tills ni har krediterat mitt kreditkonto hos er för att då lägga en ny order på en i5:a.

I min värld så ska det vara precis samma lösning som ni erbjöd mig när det kommer till att byta den mot en ny i7:a och inte komplicera till det bara för att jag vill byta ner mig mot en billigare i5:a.
Det är väll bara att skicka ut en i5:a precis lika som med i7:an mot 30 dagars faktura och sedan kreditera den när ni tar emot min i7:a och mellanskillnaden drar ni av från mitt komplettkonto så att jag får mindre kredit där bara.

Ja, detta är inom ångersrätten dvs inom 14 dagar.

Så nu sitter man med en i7a som inte är användbar och väntar på att ni ska få in resterande i7or för att kunna byta den på ett smidigt sett. Står att dom skulle kommit in den 10de november men ni har inte fått in dom än men antar att dom kommer snart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Självklart, menade inte att låta dryg. Ville bara inte ge en falsk förhoppning om att jag direkt kunde se till att vi fick in dem i sortimentet Självklart tar vi tacksamt emot dina önskningar och förslag dock!

/Jesper

Skippar ni Black Friday detta året och kör Black Week istället?
Blir det en Singles Day 0.5 fast i en vecka?

Permalänk
Komplett.se

@rjohansson:

Ja, det låter inte nödvändigtvis som den smidigaste lösningen. Maila mig på kundombud@komplett.se och ange ditt ordernummer så ska vi se om vi hittar en bättre lösning.

/Jesper

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av AdoringFan:

Skippar ni Black Friday detta året och kör Black Week istället?
Blir det en Singles Day 0.5 fast i en vecka?

Precis som förra året kör vi Black Week från och med imorgon, lördag 17/11. Det blir nya reapriser varje dag och avslutas med en final på Black Friday då merparten av reapriserna släpps.

/Jesper

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Precis som förra året kör vi Black Week från och med imorgon, lördag 17/11. Det blir nya reapriser varje dag och avslutas med en final på Black Friday då merparten av reapriserna släpps.

/Jesper

Vill det komma samma erbjudande flera gånger under veckan, eller till ett bættre pris på sjælvaste fredagen? Man vill ju inte riskera att køpa nåt på lørdag och så kommer samma/liknande produkt till ett bættre erbjudande på black friday.
Kanske man kan anvænda sig av 60 dagars øppet køp eller Prismatch i det tillfællet?

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Komplett.se

@raQblad:

Jag har faktiskt inte fått information om exakt vad som kommer och när, det är generellt en välbevarad hemlighet in i sista stund. Men det känns oerhört osannolikt att flera saker skulle dyka upp flera gånger, och helt uteslutet att samma vara skulle sänkas med en procentsats ena dagen och en högre andra dagen.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Komplett:

@rjohansson:

Ja, det låter inte nödvändigtvis som den smidigaste lösningen. Maila mig på kundombud@komplett.se och ange ditt ordernummer så ska vi se om vi hittar en bättre lösning.

/Jesper

Hej,
Har skickat ett epost till dig nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni borde se över er hantering av rabattkoder nu under Black Week.

Har man ett "studentkonto" så är det inte möjligt att använda rabattkoder såsom 25HYPERX eftersom samtliga minnen då redan är "prissänkta". Ta t.ex. HyperX Predator DDR4 3000MHz 32GB där jag får 10% studentrabatt och får betala 3.344,59 samtidigt som gemene man får 25% och betalar 2774.25 kr. På HyperX Fury DDR4 2666MHz 8GB får jag 9% studentrabatt och betalar 774 kr samtidigt som gemene man får 25% rabatt och betalar 636,75 kr.

Permalänk
Medlem

@Komplett - Hej!
Varför diskriminerar ni M-iTX så i era paketdeals.. Fanns jätte många superbra paket med M-ATX eller ATX (uppgraderingspaket), Men bara ett kasst för M-ITX

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Komplett

Hej Komplett

Varför är ni så anti-konsument under eran black week? Släppa nya deals varje dag är ju bra, för er som företag, men FRUKTANSVÄRT irriterande för oss konsumenter å blaska igenom samma deals dag in å dag ut. Speciellt när man inte kunde hitta en enda ny grej på Söndagen jämfört mot Lördagen. Nu på Måndag ser jag att några nya spel har lagts till.

Varför kan ni inte ta bort dom gamla dealsen och ha en egen "tab" för dom å enbart visa dom nya dealsen på respektive dags "tab"? Eller varför inte bara göra som tex Media Markt, att släppa alla deals på en gång. Det skall vara kul och shoppa, inte känna frustration och irritation!

Sedan en annan sak, varför har ni så otroligt dåliga fraktalternativ? 49kr i frakt för ett spel, kom igen! Finns en uppsjö andra butiker som erbjuder frifrakt på b.l.a. spel.

Årets Black week/Friday har bara varit en frustration och besvikelse på Komplett.se och kommer inte handla ifrån er så som det är nu. Hoppas fler väljer göra samma så ni kanske blir bättre tills nästa år.

Ha de gött!
/Divion

Permalänk
Komplett.se

@ducedo:
Ja, det är inte helt optimalt. Vi håller på att se över detta. Mitt råd under tiden är att registrera ett separat konto för att kunna ta del av dessa erbjudanden. Kanske inte en optimal lösning, men åtminstone en sorts quick fix.

@Nima2001:
Tyvärr är utbudet av ITX ganska klent överlag, men jag tar ditt önskemål vidare

@Divion:
Många verkar uppskatta vår satsning på Black Week, men jag förstår om det inte faller alla i smaken. Vi tar med oss din kritik till nästa år.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Vad händer med priset på Samsung UE55NU6035? I natt kl.02.00 kostade den 4990kr vilket kändes okey. Skulle mäta väggen innan beställning och när jag gick in igen i morse var priset 5190kr och nu några timmar senare 5490kr?
Det är ju inte så att man blir mer sugen när man tagit sig en funderare och sen ser att priset stigit. Jag menar, det är ju ändå samma dag? Från 29% rabatt till 21% rabatt? Ser inte att priset förändrats timme för timme för de övriga kampanjprodukterna?
Dessutom framgår följande "Erbjudandet gäller t.o.m. 25 november eller så länge lagret räcker!". Det stod 20+ i lager nu i natt och det står fortfarande 20+ i lager så erbjudandet om 4990:- borde väl fortfarande gälla?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

@Divion:
Många verkar uppskatta vår satsning på Black Week, men jag förstår om det inte faller alla i smaken. Vi tar med oss din kritik till nästa år.

Det är nog ingen som har något emot "black week" i sig, däremot är det som sagt lite tråkigt hur det är upplagt. De flesta av oss önskar nog att ni antingen släpper alla erbjudanden på en gång eller att ni har olika tabbar för olika dagar (samt en för alla dagar).

Inte nog med att det är onödigt samt smått irriterande och tidskrävande, det ökar också risken för att jag missar något jag faktiskt är intresserad av.

(Sen var det lite klumpigt av er att inte släppa nya rabatterade varor på söndagen trots "nya erbjudanden varje dag", men men)

Permalänk
Medlem

Jag har nu varit i kontakt med komplett och fått följande svar efter om och men, med en ganska tråkig utgång.

"Hej! Mitt namn är Johan, vad kan jag hjälpa dig med?

16:10:18 - Du
Då provar vi igen. Varje gång jag skriver så svarar en ny person och meddelar att jag stänger chatten fast jag aldrig gjort det? Däremot går skärmen i vila på mobilen när jag inväntar svar. Skriver nu från datorn istället.

Hur som helst... Till min ursprungsfråga som jag började prata med Jonas om typ kl 14. Citerar nedan:

"Vad händer med priset på Samsung UE55NU6035? I natt kl.02.00 kostade den 4990kr vilket kändes okey. Skulle mäta väggen innan beställning och när jag gick in igen i morse var priset 5190kr och nu några timmar senare 5490kr?
Det är ju inte så att man blir mer sugen när man tagit sig en funderare och sen ser att priset stigit. Jag menar, det är ju ändå samma dag? Från 29% rabatt till 21% rabatt? Ser inte att priset förändrats timme för timme för de övriga kampanjprodukterna?
Dessutom framgår följande "Erbjudandet gäller t.o.m. 25 november eller så länge lagret räcker!". Det stod 20+ i lager nu i natt och det står fortfarande 20+ i lager så erbjudandet om 4990:- borde väl fortfarande gälla?"

16:14:31 - Kundservice
Se 5.4 gällande prisjusteringar mm: https://www.komplett.se/kundservice/om-komplett/foersaeljning...

16:15:49 - Kundservice
Det är flera som har hört av sig under dagen gällande prishöjningen på nämnd produkt. Vi har försäljningsmål och marginaler och gå efter, och då kanske det har gjorts någon miss vilket vi var tvunga att korrigera. Detta sker extremt sällan och vi beklagar prishöjningen.

16:28:06 - Du
Så det kommer ingen prissänkning? Tänkte mest eftersom det framgick att erbjudandet gäller så länge lagret räcker. Jag gick och mätte väggen för att kolla upp väggfäste, och vips var tvn först 200:- dyrare. Sen hann den bli 500:- dyrare. :s

16:28:58 - Kundservice
Beklagar."

Spontant känner jag smått avsky till butiker som hymlar med super-reor för att sedan inte stå sitt kast. Man kan hänvisa till prisjusteringar osv, men kanske inte är så lämpligt när man lovar något som man hypear över i form av black friday-rea? Inte minst när man räknar med all annonskontaminering av internet vi konsumenter tvingas stå ut med.

Det blir en etta på prisjakt från mig.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Arlo Pro 2

Köpte i helgen ett paket med Arlo Pro 2, 4 kameror till ett pris som jag tyckte var mycket bra.
Fick besked att dom kommit till utlämningsstället idag, så mycket nöjd med allt.

Permalänk
Komplett.se

@Chris_Kadaver:
Besvarade din recension på prisjakt. Maila gärna på kundombud@komplett.se så kikar vi på ditt ärende.

Med vänliga hälsningar
Jesper, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4879147

Jag har följt prisutvecklingen på denna TV sedan ett par veckor tillbaka. Den fanns i ert sortiment den 15:e november för 5990 kronor och den 16:e november så plockade ni bort artikeln helt från er sida.

Idag fann jag att ni hade återskapat samma produkt för 6990 kronor samt applicerade en rabatt på sagda pris med 21% vilket resulterade i ett totalt pris om 5490 kronor och ni hävdar då att den är nedsatt med 1500 kronor.

När ni har gjort på detta sätt så är det väldigt tydligt att ni försöker lura prisjakts index och det är ärligt talat ett ytterst fult, oärligt och icke-transparent förhållningssätt både till kund och marknad.

Vad har ni för kommentar på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retry:

Hej Komplett!

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4879147

Jag har följt prisutvecklingen på denna TV sedan ett par veckor tillbaka. Den fanns i ert sortiment den 15:e november för 5990 kronor och den 16:e november så plockade ni bort artikeln helt från er sida.

Idag fann jag att ni hade återskapat samma produkt för 6990 kronor samt applicerade en rabatt på sagda pris med 21% vilket resulterade i ett totalt pris om 5490 kronor och hävdar att den är nedsatt med 1500 kronor.

När ni har gjort på detta sätt så är det väldigt tydligt att ni försöker lura prisjakts index och det är ärligt talat ett ytterst fult, oärligt och icke-transparent förhållningssätt både till kund och marknad.

Vad har ni för kommentar på detta?

Jag och min plånbok är också intresserade av hur man försvarar ett sånt agerande..?

Permalänk
Komplett.se

@retry:
@traebit:

Har undersökt den här saken och funnit följande.

1) Vi fick in produkten i sortimentet 5/11 2018 och satte då priset 6990 kr. Tittar man på andra återförsäljare verkar de flesta ha börjat sälja den här modellen under hösten, kring oktober ungefär, med undantag för MediaMarkt. Sannolikt har den nordeuropeiska distributionen inte börjat förrän senhösten, medan MediaMarkt använt sina kopplingar till Tyskland för att saluföra den tidigare.

2) Vi sålde TVn för detta pris fram till och med 19/11 när vi sänkte priset med 1500 kr. Under den tiden har den inte varit bortplockad från sidan. Jag har bekräftat att vi sålt flera exemplar av den under dagarna innan, vilket inte hade varit möjligt om den var bortplockad. Specifikt hittar jag en order som placerades 18/11 där priset var 6990 kr.

3) Jag har kollat upp om det kan röra sig om en ändring av artikelnumret, men kan inte hitta något som tyder på detta. Vi hade samma modell under ett annat artikelnummer bundlat med en soundbar, men det är det enda jag kan hitta. Ser inga beställningar på detta artikelnummer, så kan inte säga om den någonsin var till salu ens.

Kan alltså inte riktigt se att det finns belägg för oavnstående. ÅTerkom jättegärna om du har länk till cachad sida eller liknande som visar att den var bortplockad alternativt hade ett pris på 5990 kr så kikar jag jättegärna vidare på det!

Med vänliga hälsningar
Jesper, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

@retry:
@traebit:

Har undersökt den här saken och funnit följande.

1) Vi fick in produkten i sortimentet 5/11 2018 och satte då priset 6990 kr. Tittar man på andra återförsäljare verkar de flesta ha börjat sälja den här modellen under hösten, kring oktober ungefär, med undantag för MediaMarkt. Sannolikt har den nordeuropeiska distributionen inte börjat förrän senhösten, medan MediaMarkt använt sina kopplingar till Tyskland för att saluföra den tidigare.

2) Vi sålde TVn för detta pris fram till och med 19/11 när vi sänkte priset med 1500 kr. Under den tiden har den inte varit bortplockad från sidan. Jag har bekräftat att vi sålt flera exemplar av den under dagarna innan, vilket inte hade varit möjligt om den var bortplockad. Specifikt hittar jag en order som placerades 18/11 där priset var 6990 kr.

3) Jag har kollat upp om det kan röra sig om en ändring av artikelnumret, men kan inte hitta något som tyder på detta. Vi hade samma modell under ett annat artikelnummer bundlat med en soundbar, men det är det enda jag kan hitta. Ser inga beställningar på detta artikelnummer, så kan inte säga om den någonsin var till salu ens.

Kan alltså inte riktigt se att det finns belägg för oavnstående. ÅTerkom jättegärna om du har länk till cachad sida eller liknande som visar att den var bortplockad alternativt hade ett pris på 5990 kr så kikar jag jättegärna vidare på det!

Med vänliga hälsningar
Jesper, Komplett.se

Hej Jesper och tack för ditt svar!

Fram till och med den 16:e november så länkade https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4879147 till er (numera utgångna) produkt https://www.komplett.se/product/1078089 som ni då listade för 5990 kronor.

Onekligen så bär eran utgångna produkt namnet "Samsung UE55NU6025", alltså densamma som ovan länkade index-sida på prisjakt.

Jag har tyvärr inte någon skärmdump på när dessa var länkade, men jag har köpt ovan utgångna TV till mina föräldrar från er, därav jag har stenkoll på prissättningen som rådde vid denna tidpunkt. Anledningen till att jag har fortsatt följa prisutvecklingen på prisjakt var att jag själv övervägde att köpa samma TV efter att ha installerat den hos mina föräldrar.

Mvh

Permalänk
Medlem

Hej!

Försöker slänga in en slant från mitt snabba googlande.

Enligt pricerunner så sålde komplett TV'n "Samsung UE55NU6025" för 5990kr fram till iaf 15 november. Bifogar länk där ni själva får gå till prisgraf och titta.
"https://www.pricerunner.se/pl/2-4697473/TV/Samsung-UE55NU6025-priser"

TV'n som komplett nu säljer är dock inte samma utan har artikelnummer "UE55NU6035" istället för "UE55NU6025". Jag vet inte vad skillnaden är om det finns någon. Det är samma information dock är teknisk specifikation borttagen från 6025 versionen.

Men "UE55NU6025" såldes för 5990kr åtminstone fram till 15 november där billigaste priset byts till annat företag och jag inte kan följa prissättningen från komplett längre.

Väl mött!

*EDIT*

Prisjakt länken i inlägget ovan och prisuppgiften från komplett hänvisar till "6035" versionen också istället för "6025" som är TV'n som är förvald.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marothka:

Hej!

Försöker slänga in en slant från mitt snabba googlande.

Enligt pricerunner så sålde komplett TV'n "Samsung UE55NU6025" för 5990kr fram till iaf 15 november. Bifogar länk där ni själva får gå till prisgraf och titta.
"https://www.pricerunner.se/pl/2-4697473/TV/Samsung-UE55NU6025-priser"

TV'n som komplett nu säljer är dock inte samma utan har artikelnummer "UE55NU6035" istället för "UE55NU6025". Jag vet inte vad skillnaden är om det finns någon. Det är samma information dock är teknisk specifikation borttagen från 6025 versionen.

Men "UE55NU6025" såldes för 5990kr åtminstone fram till 15 november där billigaste priset byts till annat företag och jag inte kan följa prissättningen från komplett längre.

Väl mött!

*EDIT*

Prisjakt länken i inlägget ovan och prisuppgiften från komplett hänvisar till "6035" versionen också istället för "6025" som är TV'n som är förvald.

Vi kan alltså dra slutsatsen att prisjakts indexsida för UE55NU6025 inte längre länkar till samma TV hos komplett. Länkningen har alltså blivit ersatt av en annan "ny" produkt (som är tekniskt identisk med den förstnämnda?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av retry:

Vi kan alltså dra slutsatsen att prisjakts indexsida för UE55NU6025 inte längre länkar till samma TV hos komplett. Länkningen har alltså blivit ersatt av en annan "ny" produkt (som är tekniskt identisk med den förstnämnda?).

Precis. Klickar du på "Till butiken" på TV'n med "UE55NU6025" så hamnar du på "UE55N6035".