Permalänk
Medlem

Nya Datorn

Började bygga på denna i somras. Det är ett standard bygge, inget speciellt alls. Datorlådan är ett Phanteks Evolv X som jag har lite blandade känslor för. Mitt betyg på lådan idag skulle bli 3.5/5.

Permalänk
Medlem

kan du förklara utförligt vad du inte gillar med chassit?

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem
Skrivet av erieri02:

kan du förklara utförligt vad du inte gillar med chassit?

1. Monteringslösningen för SSD diskar i luckorna som ska dölja kablaget . Det är lätt att få kablarna i kläm och brytningar på anslutningsdonen när man ska stänga luckorna.
2. Utrymmet för nätaggregatet, Det är trångt om utrymme om man behöver koppla in ytterligare kablar i efterskott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

1. Monteringslösningen för SSD diskar i luckorna som ska dölja kablaget . Det är lätt att få kablarna i kläm och brytningar på anslutningsdonen när man ska stänga luckorna.
2. Utrymmet för nätaggregatet, Det är trångt om utrymme om man behöver koppla in ytterligare kablar i efterskott.

Jag hade vaggor över sen mitt p400 som jag satte min ssd i , men dom medgår ej orginal

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Jag hade vaggor över sen mitt p400 som jag satte min ssd i , men dom medgår ej orginal

Jag tror att jag har någon sådan liggande från mitt Enthoo Lux men det får bli senare om jag slänger in någon mer SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Jag tror att jag har någon sådan liggande från mitt Enthoo Lux men det får bli senare om jag slänger in någon mer SSD.

Hur många HDD kör du går att sätt avaggorna i botten i 3 st lägen , har mina i mitten så har jag god plats till kablar från agget och en tjock rad får plats fram till

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Hur många HDD kör du går att sätt avaggorna i botten i 3 st lägen , har mina i mitten så har jag god plats till kablar från agget och en tjock rad får plats fram till

Kör bara med en HDD så det räcker med en vagga.