Permalänk
Medlem

Vilket far cry?

Hej! Både Far Cry 4 och Far Cry primal är på rea nu på Xbox store, och tänkte kolla vilken ni skulle rekommendera av dessa två? FC 4 verkar ske i en väldigt "open world", vilket jag tycker låter lockande. Har aldrig spelat FC förut bara hört talas om det, vad säger ni?

Permalänk
Inaktiv

Beror på vad man gillar. Personligen Far Cry 4, men gillar man temat i Primal så är inte det ett dåligt spel heller.
Båda är lika open world.

Permalänk
Medlem

FarCry 4 alla dag i veckan!!! Tycker att den slår t.o.m FarCry 5

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Okej tack! Jag var faktiskt inne mera på fyran, den verkar cool. Sen har jag just köpt Ark: Survival Evolved, och det kanske är ganska likt Primal. Så FC 4 here i come!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Gillade Primal mest men bossarna är hemska bullet-sponges. FC4 är också att föredra framför 5an, som snabbt kändes enformigt och har en del löjliga koncept och verkar har ganska korta uppdrag till skillnad från 4an och Primal. 5an är också tråkigare eftersom man inte längre är en person utan mer av en kamera som bara svävar runt a la Half Life spelen.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på FC4!

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

@Razmion: <

Måste du välja mellan dem 2

Hade lagt min röst på Far Cry 3 och hoppat över resten som enligt mig är sämre kopior.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

@Razmion: <

Måste du välja mellan dem 2

Hade lagt min röst på Far Cry 3 och hoppat över resten som enligt mig är sämre kopior.

TACK!

Håller helt med. FC3 är lätt det bästa av samtliga (FC1 har dock sin charm men väldigt annorlunda).

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivmaskin

Jag tror inte att du kommer bli besviken på något av spelen. För tillfället lirar jag båda parallellt och min favorit, med knapp marginal, är Primal, med sina trevliga inslag av crafting och överlevnad. Det är något visst med att inte ha en AK-47:a i bakfickan när en hungrig vargflock dyker upp

Permalänk
Medlem

Jag har spelat alla.

FC3 > FC4 > FC5 > FC2 > FC1 > FC:Primal

FC1 var väl topp när den kom men som allt så åldras det. Finns också Blood Dragon som var rätt kul på sitt sätt. Hatar också hur storyn utvecklas mot slutet i FC4 men i övrigt är det ett kul spel. Slutet på FC5 suger balle.

Permalänk
Medlem

Far Cry 2 borde du satsa på. Grovt underskattat lir.

FC 3-5 är i grunden samma grej så FC 5 då pga smidigare animationer och hoppa resten. FC 3 är det enda av liren som hade en okay story men spelmekaniskt märktes det att de åldrats. Det roliga är att Far Cry 2 har överlägset bäst fysik och levande spelvärld fortfarande. Tragiskt att se.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

TACK!

Håller helt med. FC3 är lätt det bästa av samtliga (FC1 har dock sin charm men väldigt annorlunda).

FC1 är fortfarande kul och har en riktigt häftig mod, the delta sector. Men i övrigt är det inte riktigt den AAA upplevelse folk förväntar sig av uppföljarna.

Personligen var jag inte glad i FC2 när det kom men det är egentligen bra. Diamantletandet hade jag väl gärna sluppit.

De senare har jag inte provat men de verkar ju ge ett hyfsat helhetsintryck.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Jag har också spelat alla och tycker att 3an, 4an, Primal och 5an är såpass lika att de borde tillhöra en egen kategori inom serien.

1an - Ett linjärt spel som Crysis
2an - Öppen värld men med många störande moment som att fast travel nästan saknas, man måste köra väldigt långa avstånd hela tiden, vakttorn respawnar hela tiden osv. Spelet blir långt av dessa tidskrävande moment.
3an - Grymt spel med bra story och läskig antagonist. Enda är väl att du allt eftersom måste låsa upp världen genom att ta över vakttorn osv.
4an - Extremt likt 3an dock större värld som också är "låst" och måste låsas upp genom att ta över vakttorn.
Primal - Bra spel med finurlig story och annorlunda miljö.
5an - Teknisk bästa delen av alla där världen är öppen och man får quester allt eftersom man möter folk med endast några få waypoints på kartan. Hela spelet kan spelas exakt i vilken ordning man vill.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Finns ju ingen grymmare än Pagan Min i farcry 4 , inte ens handsome Jack i Borderlands 2 slår honom !

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem

Har en fråga om Far cry 5, om jag slår på HDR i spelet måste jag också slå på det i Windows 10?

Tycker att HDR inställningar är svårt pga av jag inte vet om man ska låta spelen som har HDR sköta detta, eller om man måste blanda in Windows 10 också.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

@XripperX: Nej det behöver du ej, utan i FC5 väljer du HDR : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Fc3 medans du väntar på att primal och 4 ligger i bundle för typ 149 eller vad det nu är, om det är som på psstore vilket jag antar så har ni väl haft den bunndlen på rea ca 1-2ggr per månad? Haha känns som jag sett det varenda gång jag sett reor nästan 👍 själv köpte jag dem för 2x99kr på cdon , så jäkla värt, spelade om båda efter 5an haha!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fc2 var en diamant

Skrivet av oqvist:

Far Cry 2 borde du satsa på. Grovt underskattat lir.

FC 3-5 är i grunden samma grej så FC 5 då pga smidigare animationer och hoppa resten. FC 3 är det enda av liren som hade en okay story men spelmekaniskt märktes det att de åldrats. Det roliga är att Far Cry 2 har överlägset bäst fysik och levande spelvärld fortfarande. Tragiskt att se.

Åh ja, fc2 är favoriten medans de flesta verkar ha glömt det underbara o bara tänker på malaria, visst var det drygt men oftast var man för upptagen att störa sig.. Hoppas en remaster kommer, de har väl alla ac spel när dlc kommer senare så då kan de gott göra på far cry också, 5an har dem ju ändå lagt ned allt utom arcade ändå! Eller dlc till 3, för visst saknades dem i re? Minns dem inte men kändes som ngt saknas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte nåt av de jag kört. Blir lockad av konceptet men ändå så funkar det aldrig för mig när jag väl är där och ska spela. Har kört 1an, 2an, 3an och 5an men tröttnat efter någon/några timmar. :/

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag gillar fortfarande 3’an mest.
Lite tekniskt handikappat idag i dagens mått mätt kanske, men fortfarande något med soldränkta stränder och löjligt blå hav som får mig att drömma bort till andra världsdelar.

Och Vaas, för att inte tala om Vaas.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •