Halloween-rea på Steam och GOG – vad köper ni?

Permalänk
Avstängd

how to survive 2 sen är jag sugen på vampire the masquerade bloodlines men vet inte om man orkar spela det idag så har inte köpt det än men får ett kanske för det var bra när det kom

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Alien Isolation, tänkte tvinga tjejen att lira det.

Är det det spelet som ska vara så jävla läskigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Enkla små spel

Har redan alltför många spel både på steam och Gog. Hinner inte spela så mycket.
Lade ändå till 2 små spel. Sky Force Reloaded-klassisk shoot-em up. Hard West-eftersom Red Dead Redemption 2 into kommer till PC på flera månader och jag vill spela lite vilda western.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifer1978:

Är det det spelet som ska vara så jävla läskigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Rätt tamt spel i dagsläget kan jag tycka. Men dras man med i stämningen så kan det bli hög puls

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifer1978:

Är det det spelet som ska vara så jävla läskigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Ett utav dom bättre skräckspelen enligt mig, mest för att jag gillar sci-fi och skräck i allmänhet, musiken är spot on från filmerna, i recommend!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@BurningMan:
Prey är riktigt bra, jag skulle börja med det när det väl är dags. Myyysigt spel.

Jag har faktiskt provspelet hos en polare, men det var bara någon halvtimma, och håller med. Spelet verkar ha stora möjligheter att vara riktigt bra. Ska lira det efter AC:OD och RDR2

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Härligt med steam Rea!! ska genast kolla om man hittar nåt kul

Visa signatur

Spel dator: |Intel Core i5 4770K @4,4GHz 1,25V |Zalman CNPS 9900 |Asus Maximus VI hero |Corsair Vengence 4x4GB 1600 mHz |Gigabyte GTX 970 G1 |Samsung 850 evo SSD|Corsair RMX 750W |Razer Deathadder chroma | Bose QC35| Corsair K65|

Allt annat datorn: Macbook Pro 13" late 2017 i5 @ 3,1GHz

Min YouTube Kanal: https://www.youtube.com/user/maxxsorensen

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag har faktiskt provspelet hos en polare, men det var bara någon halvtimma, och håller med. Spelet verkar ha stora möjligheter att vara riktigt bra. Ska lira det efter AC:OD och RDR2

Måste ha en släng av dyslexi — läser det som R2D2 varje gång jag ser någon skriva det.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Blev upplyst av @Epic att det är halva priset på Yoku's Island Express, ett av mina absoluta favoritspel detta år! Gillar man metroidvania och flipper är det ett säkert kort!

Finns även ett demo tillgängligt om man känner sig osäker på konceptet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JonasT:

Blev upplyst av @André att det är halva priset på Yoku's Island Express, ett av mina absoluta favoritspel detta år! Gillar man metroidvania och flipper är det ett säkert kort!

Finns även ett demo tillgängligt om man känner sig osäker på konceptet.

Tackar för tipset. Det där såg kul ut!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Blir nog Phantom Doctrine.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Avstängd

Saknar två stora expansioner till EU4, kanske blir de.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Söderbäck:

Tackar för tipset. Det där såg kul ut!

Jonas har talat varmt om spelet länge. Själv var jag lite skeptisk till konceptet, flipper och metroidvania liksom. Men blev sugen nu när det är så billigt.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

Kan rekommendera the forest! Väldigt kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag slog precis till på Mortal Kombat X för 6,79€.
Har inte spelat fightingspel sedan Street Fighter II släpptes på Super Nintendo.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Funderar på att köpa Hollow Knight och 12 is Better Than 6. Båpda finns på min önskelista.

Kan rekommendera Ori and the blind forest om du gillar metroidvania. Mkt mer platformande än combat men ett av spelen som man på senare tid faktiskt spelat klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köper inget då jag bojkottar Halloween sedan det kom, finns gott om rabatter resten av året.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrrik123:

Passade på att köpa Shadow of the Tomb Raider nu under rean.
Får hoppas på att det är bättre än vad många säger.

Planerar göra det samma. Tänker du skaffa/ skaffade du de tillhörande dlc också dvs de 12(?) "monthly dlc packen" med extra material?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte perception

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk

Ser ut att bli:
GTA 5
Deus Ex: manking dividied
Starpoint gemini

Får ser om det blir nå mer.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk

Blev lite från LucasArts:

Grim Fandango
Full Throttle
Day of the Tentacle

Permalänk
Medlem

Ingenting. Jag har spel på både PS4 och Steam så det räcker och blir över.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Köpte Vermintide 2 för 13.99.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Serious sam 3 för 3.69. På tok för billigt för att kunna motstå.
även Worms WMD

bra rea!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Inaktiv

Önskar att jag kunde gå tillbaka till Witcher 3 (spela expansionerna, utforska mer osv) men det går inte. Storyn gjorde ett så djupt avtryck på mig så utan mina gamla sparfiler känns det meningslöst att börja om.

Been there once, was amazing, but not going back.

Permalänk
Medlem

Spenderade HELA 1,98€ på två kopior av Plants VS Zombies En till mig och en till farsgubben.

Skrivet av dennis_81:

Jag är sugen på Kingdom Come Deliverance någon som testat?

Jag har varit med sedan Alpha build och finner det fortfarande tråkigt. Å andra sidan är jag mer av en Survival/FPS-shooter person, kanske inte min grej helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om kings bounty spelen.

Darks Side
Armored Princess
Warriors of the north
The Legend
Crossworlds

RPG och strategi spel, turnbaserade strider. Många timmars nöje för lite peng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bver4ever:

Kan rekommendera the forest! Väldigt kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Speciellt i VR, har inte lagt så mycket tid som i The Forrest under de år jag haft Oculus/Touch.
De har lagt in en smart lösning för att inte bli illamående när man rör sig heller, första spelet som jag sett detta i. Kortfattat får man "tunnelseende", som blir mer eller mindre ju snabbare man rör sig och jag tycker inte det inverkar på inlevelsen i spelet alls. Fattar inte att inte fler spel har detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langevi:

Har redan alltför många spel både på steam och Gog. Hinner inte spela så mycket.
Lade ändå till 2 små spel. Sky Force Reloaded-klassisk shoot-em up. Hard West-eftersom Red Dead Redemption 2 into kommer till PC på flera månader och jag vill spela lite vilda western.

Call of Juarez, Gunslinger är bra western, om du inte kört det. 50% på steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxon:

Kan tipsa om kings bounty spelen.

Darks Side
Armored Princess
Warriors of the north
The Legend
Crossworlds

RPG och strategi spel, turnbaserade strider. Många timmars nöje för lite peng.

Tackar för tipset, i vilken ordning ska man lira dom i?

Visa signatur

Serenity now