Halloween-rea på Steam och GOG – vad köper ni?

Permalänk
Hedersmedlem

Halloween-rea på Steam och GOG – vad köper ni?

Det är återigen dags för rea på Steam och GOG, denna gång med spooky Halloween-tema. Har ni tänkt köpa något eller har ni några bra tips på nedsatta spel? Själv funderar jag endast på Alien: Isolation än så länge, men kan rekommendera Firewatch och Night in the Woods för de som gillar mysiga indiespel.

Steams rea

GOG:s rea

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag Witcher 3 GOTY. Förhoppningsvis mycket underhållning för 19.99€

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Jag är sugen på Kingdom Come Deliverance någon som testat?

Visa signatur

Main: NZXT H440 | Asus ROG Hero VI | Intel i7 4790K | MSI 1080 Ti | EVGA Supernova 850w |
HTPC: Fractal Design: Node 605| Corsair CX500 | MSI A85 | i5 4440 | MSI GTX760 | Corsair Vengeance LP 16GB |

Permalänk
Medlem

Fick syn på how to survive 2 och kom och tänka på 1:an som jag tyckte var kul för ett indiespel. Skön känsla i zombiedödandet som jag aldrig tröttnade på trots att det var rätt repetetivt. Man levlar som i typ diablo 3 m.fl. 15:- fram till 1:a november är ett givet köp om ni frågar mig. Tror jag körde igenom hela kampanjen på två kvällar vilket det helt klart var värt. Skönt med ett lättsamt och enkelt spel när man tröttnat på förstapersonsäventyr av olika slag. Saknar den typen av top down view rent generellt.

Jag började köra 2:an men insåg rätt snabbt att det var bra mycket mer komplext än ettan och inte alls det jag gillade med ettan så jag gav upp på det efter en halvtimme. Undvik alltså tvåan!

Det är inte ofta jag INTE tröttnar på spel bör tilläggas. Jag är en sån där som provar, tröttnar redan vid tutorialsektionen och lägger åt sidan. Känner ni igen er i det kan how to survive vara ett alternativ.

Annars kan jag varmt rekommendera Quake Champions som är free to play. Nästan allt går att låsa upp utan att betala en krona. Har ni minsta lilla droppe quake i blodet så tycker jag att tiden kanske är bäst spenderad inne på deras servrar även om spelet inte kanske är i varken perfekt eller helt färdigt skick. Det utvecklas hela tiden och uppgraderas med nya maps och game modes.

När jag ändå är igång kan jag passa på att rekommendera Dragon Quest XI också även om spelet inte ingår i någon rea. Jag klarade det härom veckan och har 200+ timmar,vilket gör det rätt billigt om man ser till enormt mycket innehåll det ger för pengarna. Har aldrig tidigare lagt så många timmar på ett och samma j-rpg och då har jag spelat mååånga genom åren.

Värt att tillägga är att både Dragon Quest XI och how to survive spelas bäst på en TV med en handkontroll i soffan. Skulle inte lägga en minut på att försöka spela dessa med mus och tangentbord.

Skrivet av dennis_81:

Jag är sugen på Kingdom Come Deliverance någon som testat?

Det är faktiskt ett av få spel jag skulle lägga min tid på. Jag började spela det när det släpptes men kom av mig då jag pendlade mycket mellan min och tjejens bostad. Körde på projektorn hemma och det var rätt maffigt... och buggigt, men inget jag störde mig så mycket på och nu tror jag allt är fixat. Älskar hur storyn berättas och hur man känner med huvudkaraktären på ett sätt jag inte brukar göra i andra spel. Jag planerar att ta upp det igen faktiskt nu när jag klarat Dragon Quest XI. Vet inte hur många timmar jag lagt på Kingdom Come... Kanske 20 timmar? Men det känns verkligen som jag bara börjat skrapa på ytan.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Lite sugen på att köpa Planetary Annihilation Titans eller Surviving Mars (men -30% känns lite snålt).

-- A

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa Hollow Knight och 12 is Better Than 6. Båpda finns på min önskelista.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Lutar väl emot att man kommer köpa sig ett par spel när black friday väl sätter igång.
Och så får man ju oftast gott om tid på sig också och bestämma sig då den rean brukar fortsätta ända fram till Jul och Nyår.

Funderar lite på Shadow of War (90GB) och Far Cry 5, Crysis 2 Maximum edition bränner lite den också då man har trean från tidigare. Kanske man skaffar Dying light Bad Blood som det talats en del om på sistonne. GTA V ser ut och bli lite billigare. Just Cause 4 ser inte så dum ut den heller.

Kanske inte blir mer än ett par tre stycken denna gången och resten vid ett senare tillfälle.
Bra & vänta så sjunker priserna...

Permalänk
Medlem

Fick bli Resident Evil 4, aldrig lirat det och man hör ju ofta att det är det bästa i serien. Funderar även på mankind divided. Alltid älskat Deus Ex men hoppade Divided då det fick rätt dålig kritik. men 50 spänn är det kanske värt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Fick bli Resident Evil 4, aldrig lirat det och man hör ju ofta att det är det bästa i serien. Funderar även på mankind divided. Alltid älskat Deus Ex men hoppade Divided då det fick rätt dålig kritik. men 50 spänn är det kanske värt?

Bästa i serien är att ta i men bästa med OTS kameran är det i alla fall.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Blir kanske Hunt Showdown, men det känns lite segt att köpa spel, både eftersom jag borde spela mindre varje kväll, och eftersom jag har redan massor av spel som jag har inte ens installerat...

Permalänk
Medlem

GTA V blev det på steam för 200Kr. Vägrat betala 600Kr för det en gång till då jag redan har det till xbox 360.

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen: hollow knight finns i humble monthly....
Skaffa en referral av en kompis (pm )

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Derix:

Själv köpte jag Witcher 3 GOTY. Förhoppningsvis mycket underhållning för 19.99€

Ja, det var bra pris! Jag köpte spelet + expansioner för det dubbla och lade cirka 160 timmar på det, så det är väl värt pengarna.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Själv köpte jag Witcher 3 GOTY. Förhoppningsvis mycket underhållning för 19.99€

Bra köp, mer underhållning är omöjligt att få under 20€!

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem

Kanske slår till på Dead Cells och Swords of Ditto

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennis_81:

Jag är sugen på Kingdom Come Deliverance någon som testat?

Själv varit sugen flera gånger men aldrig nappat. Läst att det är ett bra spel som patchas flitigt men som tydligen fortfarande har en del buggar. Det är dessutom rätt så svårt så det får man vara beredd på. Sägs vara väldigt realistiskt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag köpte Left 4 dead 2 och Eurotruck 2(mest för ungarnas skull).

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Ingenting, blev en Switch istället:D

Permalänk
Medlem

Den här gången håller jag mina fingrar i styr.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Slog till på Dark Souls III Season Pass så jag kan spela igenom de sista expansionerna

Skrivet av Epic:

Själv funderar jag endast på Alien: Isolation än så länge, men kan rekommendera Firewatch och Night in the Woods för de som gillar mysiga indiespel.

Väldigt mysiga spel. +1 för de rekommendationerna

Skrivet av Derix:

Själv köpte jag Witcher 3 GOTY. Förhoppningsvis mycket underhållning för 19.99€

Väldigt mycket underhållning för pengarna.

Skrivet av dennis_81:

Jag är sugen på Kingdom Come Deliverance någon som testat?

Spelade det vid release. Tyckte det verkade intressant till en början men tappade intresset efter att ha spelat 2/3 av spelet och har inte rört det sedan dess. Många störande buggar, ganska tråkig spelmekanik och varken handlingen eller dess karaktärer lyckades hålla intresset vid liv.

Skrivet av fantomsmurfen:

Funderar på att köpa Hollow Knight och 12 is Better Than 6. Båpda finns på min önskelista.

Hollow Knight är ett riktigt mästerverk!

Skrivet av Baxtex:

Funderar även på mankind divided. Alltid älskat Deus Ex men hoppade Divided då det fick rätt dålig kritik. men 50 spänn är det kanske värt?

50kr är det klart värt! Det är inget dåligt spel även om det kanske inte riktigt levde upp till den stora hypen som hade byggts upp inför dess release.

Permalänk
Medlem

Fullt upp med Read Dead 2, så ingenting denna gång

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Inte så mycket för min del denna gång. DLC till Starpoint Gemeni Warlords, DLC till Stardrive II samt en ny Visual novel (Song of memories). Har en rejäl backlogg redan och väntar på X4 Foundation.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk

Passade på att köpa Shadow of the Tomb Raider nu under rean.
Får hoppas på att det är bättre än vad många säger.

Permalänk

Helt ok spel

Tycker det är ett bra spel👍 finns en hel del att göra och utforska. nu har dom släppt några fler dlc också🙂 var väldigt buggigt i början.men har blivit bättre nu🙂

Skrivet av dennis_81:

Jag är sugen på Kingdom Come Deliverance någon som testat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Lego Master

Lutar åt Shadow of the Tomb Raider. Men är inte klar med AC:Od än, och det lär ta ett tag. Kan lika gärna vänta tills julrean.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Alien Isolation, tänkte tvinga tjejen att lira det.

Permalänk
Hedersmedlem

Ohh. Man hinner ju inte med. Har precis börjat med rise of the tomb raider som jag köpte på sommarrean. Senua's sacrifice har jag inte börjat med ännu (också från sommarrean).

Kanske blir det deep rock galactic ändå. Men gillar inte riktigt att köpa early acess-grejer.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Än så länge har det blivit "Friday the 13th:The Game" att lira ihop med kompisar, men funderar på att köpa Metro:Redux bundlen också

EDIT: Nu har jag införskaffat Metro bundlen. Ser fram emot att lira dessa två spel!

Permalänk
Medlem

Blev en del faktiskt.

Outlast II
Prey
Left 4 Dead 2
Zombi (Uplay)

Nu är ju bara frågan när man ska hinna spela i och med att man bara är en bråkdel in i AC:OD och precis har påbörjat RDR2. Blir en intensiv spelhöst och vinter i år.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Lego Master

@Louwsy Shroom:
Prey är riktigt bra, jag skulle börja med det när det väl är dags. Myyysigt spel.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield