Permalänk
Medlem

PS4 fråga!

Tja, införskaffade mig nyligen ett PS4 men har en fråga.

Är det möjligt att köra ljudet från PS4an så jag hör det i mitt headset till datorn samtidigt som jag hör ljudet från datorn?
Tänkte om man vill sitta och tjöta med folk i TS eller lyssna på musik medan man free roamar i red dead.
Läste lite och det finns ju Playstation remote play, men jag vill behålla original kvalitén på skärmen. Så det vill jag nog inte köra pga förlorad kvalité

Mvh

Permalänk
Skrivet av psyksjuk:

Tja, införskaffade mig nyligen ett PS4 men har en fråga.

Är det möjligt att köra ljudet från PS4an så jag hör det i mitt headset till datorn samtidigt som jag hör ljudet från datorn?
Tänkte om man vill sitta och tjöta med folk i TS eller lyssna på musik medan man free roamar i red dead.
Läste lite och det finns ju Playstation remote play, men jag vill behålla original kvalitén på skärmen. Så det vill jag nog inte köra pga förlorad kvalité

Mvh

Finns några alternativ att välja. Den billigaste varianten är den här:

https://www.komplett.se/product/805251/datorutrustning/datork...

Körde på den i några år, funkar smidigt och inte svårt att koppla ihop heller. Lätt att ställa in ljudnivåer från olika källor också. Användarvänlig och tacksam liten sak att ha att göra med.

Kopplas till datorn via USB och PS4an kopplas till enheten via optisk. Sen väljer man audio output på PS4 till optisk.

Nästa steg är riktiga mixerbord, för studio bruk. Då blir det genast ganska mycket dyrare, och det ganska fort. :b
Mestadels pga av att optisk inte direkt är en standard input för musiker direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För musik så finns redan Spotify integrerat i menyn om du håller nere PS knappen på kontrollen Dock måste du ju först ladda ner appen från PS store och skapa et konto om du inte har

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.