Rockstar utesluter inte Red Dead Redemption 2 för PC/Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Känns så jävla dåligt att de kommer undan med att släppa på PC senare. Jag kan inte tänka mig en annan anledning än det handlar om pengar..

Skrivet av anon159643:

Självklart är det just en pengafråga. Gta och red dead redemption 2 är två givna köp till konsoler, när den marknaden börjar bli mättad ja då börjar de med pc. Flera som har köpt konsol kommer då även köpa pc versionen.

Har för mig jag läste en gång i tiden att PC versionen till GTAV står för några få procent av totala antalet spelare vilket jag tycker låter osannolikt lågt. Trots allt pratar alla om PC versionen och mer sällan om konsol?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Fast går inte gränsen vid spelbart 8k i 144 fps?
Sklart konsonägare vet om att deras konsol presterar sämre än en dator som kostar 5 gånger så mycket. Men försäljningen talar tydligt om vad folk i allmänhet mest föredrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstod att jag skulle få skit för att jag förväntar mig bättre prestanda än 30fps år 2018. Trist ändå.

Förhoppningarna lever dock kvar att en PC-port blir av där begränsningarna pga spelkonsolernas bristande prestanda är som bortblåsta! Den som lever får se...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Vem fan vill sitta på 30 fps och spela på? :/ sjukt att de kan sätta den spärren på en modern konsol. Håller mina 4 tummar hårt om att de släpper PC-version senare.

Enligt mina ögon är det ingen märkbar skillnad på 30FPS och över 100FPS, bilden rör sig ändå konstigt nog. Är det något fel på mina ögon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cybrus:

Enligt mina ögon är det ingen märkbar skillnad på 30FPS och över 100FPS, bilden rör sig ändå konstigt nog. Är det något fel på mina ögon?

Ja

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Cybrus: Troligtvis. Den största skillnaden ska du märka i responstid och det ska allmänt se och kännas mer smooth. Om du kör men en kontroll så är det ju riktigt svårt att bedöma responstiden, men om du går över till k+m kommer det vara som natt och dag.

Permalänk
Medlem

@Cybrus @AppleMuffin

Märker mycket stor skillnad i responsiviteten i "twitch-spel" mellan 30-40 fps och 70+fps. Blev överraskad faktiskt, hur mycket roligare t.ex. Grim Dawn blev när jag äntligen uppgraderade grafikkort i somras.

Ser inte skillnad lika mycket, men jag är ju fokuserad på vad som händer, inte hur spelet att ut. Tittar jag på Youtube-klipp som är i 60fps är det ju stor skillnad mot om man sänker till 30. Fast det kanske är pga Youtube?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@ipac: lika seriöst som att du inte förstår varför det är ett problem att släppa en 4k version av samma konsol.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

du inte förstår varför det är ett problem att släppa en 4k version av samma konsol.

Nej jag förstår inte problemet med det, men upplys mig gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Själv så spelar man GTA5 Online på både PS4 och Xbox one samt PC och har själv inga problem att spela i 30fps, köper ingen Console för att få bäst fps eller grafik.

Inte jag heller egentligen, jag menar jag har haft konsoler sen jag var två år gammal och jag spelar fortfarande konsolspel
Men för mig är det mer kontrollkänslan det handlar om, specifikt för exempelvis GTA-spelen. Exempelvis skillnaden att aima med en mus jämfört med en spak

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Avstängd

Självklart kommer de att släppa det till PC, men deras taktik är ju som vanligt att låtsas som om det inte är fallet för att sälja mer på konsoll. Vet inte om det är så nödvändigt egentligen, jag har köpt typ alla deras spel på konsoll först och på PC sen men jag hade nog gjort det ändå även om jag vetat helt säkert att en PC release var att vänta 9-18 månader senare liksom.

Ganska sugen på detta spel för övrigt men jag tycker att det första är ganska överreklamerat ändå. Säkert till stor del på grund just av att det aldrig kom till PC. Det var lite för långsamt för min smak och lite otympliga kontroller, spelade nästan klart storyn första gången och gjorde ett nytt försök för några år sedan men då kom jag kanske 10% av den innan jag tröttnade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Inte jag heller egentligen, jag menar jag har haft konsoler sen jag var två år gammal och jag spelar fortfarande konsolspel
Men för mig är det mer kontrollkänslan det handlar om, specifikt för exempelvis GTA-spelen. Exempelvis skillnaden att aima med en mus jämfört med en spak

Jo det är ju skillnad på det viset men jag spelar t.e.x gta4 på min ps3fat 40gb och det är inte lätt men det är kul även om det laggar hehe..
Jag kör ju min ps4 kontroll på pc. Lättare att köra fordon med det. 😋
Men jag kan hålla med dig att det är lättare att styra och att känslan blir bättre,testade ju sig siege och bf1 på ps4/pro och fick bättre k/d på console än på pc hehe..😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Jodå. Men då behöver man inte köpa en helt ny burk

Man måste inte köpa något, helt frivilligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Den som påstår att det inte är akillnad på 30fps och 60fps har inte spelat nog mycket

Det är nog helt enkelt ungefär som med 3D för vissa.

https://www.twitch.tv/videos/308469423

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Fast går inte gränsen vid spelbart 8k i 144 fps?
Sklart konsonägare vet om att deras konsol presterar sämre än en dator som kostar 5 gånger så mycket. Men försäljningen talar tydligt om vad folk i allmänhet mest föredrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja PC i så fall.
Det är idag fler som spelar på PC jämfört med konsol. Och trots att PC ofta har bättre priser så står man för 28% av försäljningsmarknaden medans konsol har 29% (totalt, alla inräknade). Men det var 2017, snart är det 2019 och jag skulle inte bli förvånad om PC har gått om och förbi redan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk

“Video games are complex systems composed of rules that interact.
Gamers must think like a designer and form hypotheses about how
the rules interact so they can accomplish goals and even bring about
emergent results. Thinking like a designer in order to understand
systems is a core 21st-century skill.”
— Dr. James Paul Gee, Mary Lou Fulton Presidential Professor
of Literacy Studies at Arizona State University

spela roll vad vi spelar på! gamermasterrace!
Red dead2 kommer säkert bli fantastiskt för den som har spellust
Ha en strålande fortsättning på veckan

Visa signatur

Jag har sällan rätt, men bevisa mig gärna inte motsatsen :) Sinnesro bivras. Gömmer mig bakom Thinkpad L580 & PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ness:

Ja PC i så fall.
Det är idag fler som spelar på PC jämfört med konsol. Och trots att PC ofta har bättre priser så står man för 28% av försäljningsmarknaden medans konsol har 29% (totalt, alla inräknade). Men det var 2017, snart är det 2019 och jag skulle inte bli förvånad om PC har gått om och förbi redan.

28% respektive 29% av vad exakt?

Det är ju en aning intressant vektor om det är 28% av 3000 titlar jämfört med 29% av 300 tex.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

28% respektive 29% av vad exakt?

Det är ju en aning intressant vektor om det är 28% av 3000 titlar jämfört med 29% av 300 tex.

Nej, alltså den totala spelmarknaden 2017 (globalt). Varför skulle man bara jämföra några få titlar?
PC - 28%
Konsol - 29%
Mobil - 43%

Källa: https://www.gamesindustry.biz/articles/2017-12-20-gamesindust...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

RDR multiplayer var rätt skoj och körde det ett tag. Provade sen några år senare utan någon helst känsla med ps3 kontroller och blev alltid direlt överkörd. Ett spel som jag gärna skulle vilka köra på pc i multiplayer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Demografiskt borde pc användandet öka iom att 80-90talister som växt upp med nintendo/playstation får allt högre inkomst och där med dyrare prylar (gameingdator). Sen att alla kända streamers om möjlighet finns spelar de på pc vilket den yngre generationen ser.
E-sport som också är en bidragande faktor.
Vet inte riktigt själv om man ska vänta på pc versionen(den kommer frågan är bara när) eller köpa en ps4, lite trött på playstation anti crossplatform och bakåtsträvande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:
Skrivet av AppleMuffin:

@Cybrus: Troligtvis. Den största skillnaden ska du märka i responstid och det ska allmänt se och kännas mer smooth. Om du kör men en kontroll så är det ju riktigt svårt att bedöma responstiden, men om du går över till k+m kommer det vara som natt och dag.

Skrivet av Klarspråkarn:

@Cybrus @AppleMuffin

Märker mycket stor skillnad i responsiviteten i "twitch-spel" mellan 30-40 fps och 70+fps. Blev överraskad faktiskt, hur mycket roligare t.ex. Grim Dawn blev när jag äntligen uppgraderade grafikkort i somras.

Ser inte skillnad lika mycket, men jag är ju fokuserad på vad som händer, inte hur spelet att ut. Tittar jag på Youtube-klipp som är i 60fps är det ju stor skillnad mot om man sänker till 30. Fast det kanske är pga Youtube?

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt inlägg var skrivet med en stor del sarkasm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Har för mig jag läste en gång i tiden att PC versionen till GTAV står för några få procent av totala antalet spelare vilket jag tycker låter osannolikt lågt. Trots allt pratar alla om PC versionen och mer sällan om konsol?

Steam publicerar ju inte sina siffror.

Permalänk

PC är ett måste för denna spel. Hoppas verkligen att dem gör det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ness:

Nej, alltså den totala spelmarknaden 2017 (globalt). Varför skulle man bara jämföra några få titlar?
PC - 28%
Konsol - 29%
Mobil - 43%

Källa: https://www.gamesindustry.biz/articles/2017-12-20-gamesindust...

För att det är det enda rimligen minsta relevanta för en utgivare av ett (1) spel naturligtvis...

Varför skulle det vara intressant för tex R* inför det här spelet bry sig om att genrelikt "spel X" på tre plattformar inte säljer riktigt lika många ex som den disparata högen av "spelen A-Ö" på två plattformar?

Inget stabilt underlag minst sagt. I varje fall inte som ett argument för att överväga släpp isf, utan tvärtom.

Uppenbart en formidabelt trång marknadslucka där dessutom en hel hop försöker tränga sig in samtidigt redan, förmodligen knappt ens värd besväret.

Skrivet av crooxn:

Demografiskt borde pc användandet öka iom att 80-90talister som växt upp med nintendo/playstation får allt högre inkomst och där med dyrare prylar (gameingdator). Sen att alla kända streamers om möjlighet finns spelar de på pc vilket den yngre generationen ser. E-sport som också är en bidragande faktor.

Vet inte riktigt själv om man ska vänta på pc versionen(den kommer frågan är bara när) eller köpa en ps4, lite trött på playstation anti crossplatform och bakåtsträvande.

Merparten av folket som växte upp med på trimmad moppe åker inte Ferrari när de växt upp. De köpte en otrimmad Volvo kombi istället. Merparten som ser på streams verkar ju fö knappt veta vilken plattform det spelas på. Den frekventa: "Är det här på PC?" I varenda Bloodborne-stream någonsin säger väl det mesta om den saken.

Goda nyheter då. Playstation har stött crossplay sen PS2. (2001) För det är ändå med PC mest som är relevant för din del rimligen va?

I annat fall gäller det nu även mot den tidigare stenhårda crossplay-motståndaren Microsoft, som inte ens ville ha det mellan sina egna plattformar förrän rätt nyligen..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

För att det är det enda rimligen minsta relevanta för en utgivare av ett (1) spel naturligtvis...

Varför skulle det vara intressant för tex R* inför det här spelet bry sig om att genrelikt "spel X" på tre plattformar inte säljer riktigt lika många ex som den disparata högen av "spelen A-Ö" på två plattformar?

Inget stabilt underlag minst sagt. I varje fall inte som ett argument för att överväga släpp isf, utan tvärtom.

Uppenbart en formidabelt trång marknadslucka där dessutom en hel hop försöker tränga sig in samtidigt redan, förmodligen knappt ens värd besväret.

Vad har det med saken att göra? Vi diskuterar inte vad en eventuell utgivare kan vara intresserad av här. Gå tillbaka och läs historiken så du vet vad du svarar på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ness:

Vad har det med saken att göra? Vi diskuterar inte vad en eventuell utgivare kan vara intresserad av här. Gå tillbaka och läs historiken så du vet vad du svarar på.

Bara allt..

Det har att göra med att du drar upp glädjesiffror för vad en utgivare skulle vara intresserad av för användare. För man får anta att du försökte göra någon någon slags poäng (?) relevant för den här tråden med att posta sådana som ser bra ut utan att delge vad de faktiskt gäller.

Så tack, men var väl medveten om vad du skrev redan från början.

Du kanske skulle gå tillbaka och läsa trådtiteln så du vet vad du diskuterar.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Bara allt..

Det har att göra med att du drar upp glädjesiffror för vad en utgivare skulle vara intresserad av för användare. För man får anta att du försökte göra någon någon slags poäng (?) relevant för den här tråden med att posta sådana som ser bra ut utan att delge vad de faktiskt gäller.

Så tack, men var väl medveten om vad du skrev redan från början.

Du kanske skulle gå tillbaka och läsa trådtiteln så du vet vad du diskuterar.

Wow...
Uppenbarligen vet du inte hur man läser historik eller så är textförståelse något du inte bemästrat än?
Oavsett så skämmer ut dig själv. Du behöver inte svara mer här tack.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

Mitt inlägg var skrivet med en stor del sarkasm.

Hehe, där ser man hur svårt det är med kommunikation i skrift ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ness:

Wow...
Uppenbarligen vet du inte hur man läser historik eller så är textförståelse något du inte bemästrat än?
Oavsett så skämmer ut dig själv. Du behöver inte svara mer här tack.

Wow.. och ditt tokdryga fjortissvar på ifrågasättande av ditt uppenbart osakliga underlag är även ett paradexempel på usel retorisk förmåga.

Jag avgör själv om jag skriver eller ej tack.

Alla med någon som helst form av sans och balans begriper att det är hyfsat avgörande baserat på vad och hur man får fram en siffra som låter bra. 3000 årliga webbspel av snake.io typ innebär inte att PC har en nästan like stor marknad för spel RDR som konsoller. Det säger uppenbart också en del om hur många potentiella plattformar som rent kapacitetsmässigt ens kan köra spelet ifråga på respektive. Passar in perfekt i argumentationsstilen dock. Så konsekvent bra jobbat iaf.

Men att saklig invändning är meningslöst är däremot skrämmande tydligt nu.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

@Palme_570:
Och får huvudvärk av 48fps på en 50hz kamera med artificiell motion blure. Hobbit host. Fast jag tillhör dem som gillar att inte få huvudvärk av 12 18hz. Eller nästan 15hz ggr2 på ntsc.

Edit:
@Orfi
Tur det, då kan vi räkna bort. Steam, Origin, GOG, Sega, Nintendo, MS, Google och några fler. Samt alla crowd fouding. Så Risk2? Aj da Hasbro, svårt igen.

Vart sugen på 2an då jag inte spelat ettan men om det bli ps4 xbone så får det vara.

Edit2:
@Orfi
Du kör ju iofs på en cromebook så lite svårt att köpa något av spelen till den. Även om du betalade för vad google sa de skulle leverera.

En nyfiken fråga, hur mycket droger hade du tagit innan du skrev det där inlägget?
Citera också gärna vart du finner att jag "kör på en cromebook" (antar du menade en chromebook).

Permalänk
Medlem

@Orfi:
I fallet med cromebook, nej jag tänker inte lära mig stava det då det inte är värt det. Men i det fallet faktiskt Johan86c som den biten skulle till så ja, jag failade hårt. Kommer det ett klagomål på svengelska nu?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.