Spotify Global HotKeys

Permalänk
Avstängd

Spotify Global HotKeys

Sitter och sliter hår när jag försöker hitta en bra lösning för att kunna ändra volymen i Spotify när jag inte har programmet uppe. (T ex när man sitter och spelar och har musik på i bakgrunden, jag har mediaknappar på tangentbordet men det finns ingen för att ändra ljudet specifikt för spotify.)
Förstår verkligen inte varför spotify inte har lagt till den här funktionen direkt i programmet, till och med Winamp har det!

Har försökt med olika lösningar med program som Voiceattack för att ändra ljudnivån i windows volume mixer, tyvärr så har smartskallarna på spotify gjort så att windows title ändras efter varje låtbyte så där träffade jag en vägg. Har försökt att den ska gå efter vad processen heter men det verkar inte fungera heller..

Någon som har tips?

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Har ingen lösning för just windows men du kan ju alltid använda mobilen

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd

@Zippeer:

Fungerar ju.. men är omständigt.

Hittade ett program som kallas för Toastify ( https://github.com/aleab/toastify ), till min stora glädje fungerar den! Lite omständigt att behöva ha ett extra program igång bara för att få tillgång till global hotkeys...

Programmet justerar volymen i Windows Volume Mixer.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk

Du kan ju alltid checka ut AutoHotKey.

Hittade den här lösningen lite snabbt bara. Men vet inte om det fungerar efter att Spotify stängt sin API.
https://autohotkey.com/board/topic/36239-spotify-global-hotke...

Googla omkring lite lösningar med AutoHotKey så hittar du nått säkert!

Lycka till

// Rasmus R.

Permalänk
Avstängd

@rasmusramen:

Tackar för tipset, AHK är antagligen ett bra program då man kan lägga in avancerade script i den.
Kommer dock att nöja mig med Toastify då den fungerar tillfredsställande.

För jäkla dåligt att ett så stort företag som Spotify inte tar tag i sin klient och gör den bra.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

För jäkla dåligt att ett så stort företag som Spotify inte tar tag i sin klient och gör den bra.

Verkligen. Med tanke på hur lite de till synes har gjort på flera år så kan man ju fråga sig om de bara har en enda utvecklare. Det finns massor med förbättringspotential, bara en så förhållandevis enkel sak som ett alternativt ljust färgtema, men inget händer.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

@backfeed:

Money talks antar jag. Så länge folk betalar så vill de inte lägga ner för mycket tid och pengar på sin klient.
Vet inte hur andras klienter står sig, finns global hotkeys t ex i tidalklienten? Deezer?

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)