Bäst mobilkamera på marknaden?

Permalänk

Bäst mobilkamera på marknaden?

Läste nyligen om test gjorda på Google pixel, samsungs senaste och Huaweis senaste som jämförde kamerorna. Huaweis skulle visstvara bäst. Stämmer det?

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har ägt en google pixel 2 xl och kan säga att denna tar hem priset för bästa kameran, iaf om du ska ta en bild med auto mode. Men ska du använda "pro" mode vilket Google pixel 2 xl inte har så skulle jag nog gissa på att Huawei 20 pro tar bäst bilder! Annars kolla runt på youtube efter tester! samt DXOMark har bra tester där de testar alla telefonerna lika och sen berättar vad de är bättre på!

https://www.dxomark.com/category/mobile-reviews/

Permalänk

@fatto: Jag kommer tyvärr inte med ett förslag men har själv en google pixel 2 xl och ja, kameran är mycket bra och jag gillar telefonen i övrigt. Men kameraappen är tyvärr under all kritik för hur pass bra kameran är. Få funktioner och den största nackdelen är nog kamerans ljushantering när man försöker filma i ett mörkare rum. Resultatet är en väldigt pixlig och lila bild (i just detta scenario) för att mobilen försöker höja ljusstyrkan så pass mycket att bilden bara blir ful.

Permalänk

Det finns bra kamera appar tex DSLR Camera. Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

@Pierre232:
Jo, men en app kan ju inte förbättra den faktiska optiken eller sensorn i kameran.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

@Pierre232:
Jo, men en app kan ju inte förbättra den faktiska optiken eller sensorn i kameran.

Det är sant men alla mobiler har för liten sensor, vilket märks direkt när det blir mörkt. Men du får iaf fler inställningar än orginalappen, även HDR läge. Jag kör den själv på min Moto G6 plus och bilderna blir betydligt bättre än med orginalappen på min telefon, som kör Googles egna app. Kan vara värt att testa iaf. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com