Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Ett par hörlurar från OnePlus

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@Paddanx: Blir förmodligen detta för min del i framtiden med :). Presterar det bra hittills?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Har legat lågt med inköpen sedan början av sommaren då jag brände lite väl mycket pengar på samma dag. Men några inköp har det blivit nu på sista tiden.

Efter att ha snusat Ettan i snart ett år kände jag att det var dags att prova något nytt och Grov smakade riktigt gott!

Trots att jag har ägt min Switch i lite över ett år så har jag inte tagit med den när jag pendlat, när jag väl gjorde det märkte jag att glasskyddet jag hade var lite väl glansigt, jag såg i princip inte vad jag gjorde. Efter lite efterforskningen så beställde jag ett skärmskydd via Amazon som fungerar riktigt bra. Skärmen blev lite grynigare dock kan jag nu se vad jag pysslar med på skärmen. Ber om ursäkt för den suddiga bilden, såg mycket skarpare ut på min Oneplus 3.

På Klocksnack finns en intressant tråd om terroristklockan och nu när min 6-åring vill lära sig läsa digitala klockor så kändes det rätt att köpa denna, sen att man kan köpa in dessa för 120 kr + den intressanta historien kring klockan gör ju självklart inte saken sämre

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

@Paddanx: Blir förmodligen detta för min del i framtiden med :). Presterar det bra hittills?

Får återkomma i helgen, då div problem på andra ställen (IRL) gjorde att jag inte hade tid att byta. Har långhelg denna helg dock, så du ska det in

Det jag dock sett var att priset, inte är nådigt. Butiken jag handlade det från tar idag 800kr mer för det vs vad jag betala, vilket är sjuk höjning.

Om du inte behöver ett kort idag, och du kan vänta till 2019, hade jag nog gjort det, iaf tills AMD nya beräkningskort visat sitt, som Navi ska bygga på i 2019. Jag kommer inte ha möjlighet att göra detta förrän 2020, det var en anledning till att jag valde detta kort.

Återkommer med hur det gått

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Har legat lågt med inköpen sedan början av sommaren då jag brände lite väl mycket pengar på samma dag. Men några inköp har det blivit nu på sista tiden.

Efter att ha snusat Ettan i snart ett år kände jag att det var dags att prova något nytt och Grov smakade riktigt gott!

https://i.imgur.com/dosMWLw.jpg

Trots att jag har ägt min Switch i lite över ett år så har jag inte tagit med den när jag pendlat, när jag väl gjorde det märkte jag att glasskyddet jag hade var lite väl glansigt, jag såg i princip inte vad jag gjorde. Efter lite efterforskningen så beställde jag ett skärmskydd via Amazon som fungerar riktigt bra. Skärmen blev lite grynigare dock kan jag nu se vad jag pysslar med på skärmen. Ber om ursäkt för den suddiga bilden, såg mycket skarpare ut på min Oneplus 3.

https://i.imgur.com/WxndBCd.jpg

På Klocksnack finns en intressant tråd om terroristklockan och nu när min 6-åring vill lära sig läsa digitala klockor så kändes det rätt att köpa denna, sen att man kan köpa in dessa för 120 kr + den intressanta historien kring klockan gör ju självklart inte saken sämre

https://i.imgur.com/1UHDAPS.jpg

Intressant klock-läsning. Jag får nog beställa mig en jag med, även om jag är lite sugen på den i silver.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Intressant klock-läsning. Jag får nog beställa mig en jag med, även om jag är lite sugen på den i silver.

Gör det! Det är en rolig liten klocka

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

250 kg kärlek, eller åtminstone 776 lövtunna sidor facklitteratur <3

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem

Senaste var en ny mc, en bmw k1200s! Grymt nöjd

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Har skaffat ett iq-spel. Riktigt skoj, det tränar den spatiala förmågan, problemlösning, och koncentration

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

Som kontrast till terrorklockan tidigare, detta kom på posten* idag
(* alltså inte PostNord)

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Lite läsning inskaffad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

Som kontrast till terrorklockan tidigare, detta kom på posten* idag
(* alltså inte PostNord)

https://i.imgur.com/DQQhMp2.jpg

En av få klockan som visats här som jag själv skulle kunna ha på mig!

Vad är den översta snurran för något?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lemon3:

https://i.imgur.com/B5eBkvf.jpg
Har skaffat ett iq-spel. Riktigt skoj, det tränar den spatiala förmågan, problemlösning, och koncentration

Vad heter det? Skulle vara kul att kolla upp spelreglerna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kirayatail

Det var en riktigt snygg klocka! Är intresserad av månfaskomplikationer men snålhjärnan tycker än så länge att det är lite onödigt

Skrivet av Trunk:

En av få klockan som visats här som jag själv skulle kunna ha på mig!

Vad är den översta snurran för något?

Gissar på kraftreserven i automatverket?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

En av få klockan som visats här som jag själv skulle kunna ha på mig!

Vad är den översta snurran för något?

Översta visaren visar hur mycket "laddning" det är kvar i fjädern, alltså hur lång tid klockan kommer gå innan den stannar. Klockan var kanske inte billig, men inte heller snordyr, strax över 6000 kr med läderrem och stålarmband (milanese loop)

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

Som kontrast till terrorklockan tidigare, detta kom på posten* idag
(* alltså inte PostNord)

https://i.imgur.com/DQQhMp2.jpg

Otroligt snygg, har en av deras klockor och är sjukt nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

@kirayatail

Det var en riktigt snygg klocka! Är intresserad av månfaskomplikationer men snålhjärnan tycker än så länge att det är lite onödigt

Tyvärr är det inte en månfaskomplikation, utan illustrerar bara dygnscykeln (med en måne och en sol på motsatta sidor av den blå skivan) Lite tråkigt kanske, men en riktig månfasindikator hade nog kostat en slant till är jag rädd.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Dyrt släpp på SB idag tyvärr, och riktigt mycket folk redan strax efter 10 på SB i Nordstan.

Ölen är:
Firestone Walker SLOambic
Firestone Walker Feral One
Firestone Walker Krieky bones
Firestone Walker Agrestic
Mikkeller Spontan Doubleraspberry
Hanssens Cassis
Brekeriet Vild Lilac
Brekeriet Vild Maschusch

Permalänk
Medlem

En Xiaomi Mi A2

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Vad heter det? Skulle vara kul att kolla upp spelreglerna

Skickades från m.sweclockers.com

Det heter iq puzzler pro!
Det är lite som tetris att man ska vrida och vända på figurerna till dom passar.
Det är 120 utmaningar totalt med 2d och 3d pussel med varierande svårighetsgrad.
Jag har just kommit igenom beginner utmaningarna för 2d pusslet och är på junior nu, sen finns det expert och
master.

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

Vad har du använt för att fotografera den? Jag måste verkligen skaffa en ny telefon, om det är fotograferat med en mobiltelefon.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad har du använt för att fotografera den? Jag måste verkligen skaffa en ny telefon, om det är fotograferat med en mobiltelefon.

En iPhone 7 Plus

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Efter 2 månaders väntetid så fick jag äntligen min Vero 4k+

Permalänk
Medlem

Investerade i ett par nya pedaler för mer intensiv nörd-racing

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Winter is coming. Jag är redo!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Winter is coming. Jag är redo! https://i.imgur.com/fAVzqO2.jpg

Snygga!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@fetakniven:
Snygga! Får man fråga vad är det för modell och märke?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Snygga!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Damponmyboard:

@fetakniven:
Snygga! Får man fråga vad är det för modell och märke?

Tack så mycket! Kul att jag inte är ensam om att gilla dem. Tillverkaren är Loake, linjen är 1880 och modellen är wharfdale. Till den som är intresserad av att handla prisvärda kvalitetsskor rekommenderar jag att man använder någon engelsk webshop. Priset skorna betingar i Sverige är lite i överkant enligt mig.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Senaste investeringen var ett steg in i ett helt nytt ekosystem.

Det började med en Huawei P20 Pro, självklart i twilight:

Och till denna var jag såklart tvungen att köpa till en smartwatch, och det valet landade till slut på Fossil Q Explorist:

Allt som allt är jag faktiskt relativt nöjd med steget bort från iPhone, även om en telefon såklart är en telefon.

Smartklockan, däremot, är ljusår bättre än min Apple Watch 3, det går nästan inte att jämföra dem. Men framför allt är den betydligt roligare att titta på, detta känns mer som en accessoar än ett verktyg och det är helt okej med mig.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluesky1:

Efter 2 månaders väntetid så fick jag äntligen min Vero 4k+

https://i.imgur.com/mk5iuhU.jpg

Nice! Har själv kikat på den, du får gärna skriva några rader om hur den fungerar

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]