Rösta fram bästa utstyrseln i Elgigantens grafikkortstävling

Permalänk
Medlem

Blev nummer 4 för min del, skulle den vinna får den dock lova att skaffa en lite piggare CPU till kortet XD
Den visar dessutom hur soffpotatisar har en chans

Skrivet av Vangen:

Ännu en tävling som var för dryg och försöka sig på, kalla mig soffpotatis.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av gambl3r:

Nummer sju var verkligen välgjord, likt många andra. Men vem gillar inte helkroppsdräkt med cape!

We're men, we're men in tights! 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sötast

Vad är det för material ni grabbar använt? vissa ser rejält välgjorda ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vad är det för material ni grabbar använt? vissa ser rejält välgjorda ut.

Jag gjorde hela rasket av kartong, förutom följande delar:

  • Rutan i skärmen (4mm tjock glasruta från ett gammalt fönster som jag bytt hemma)

  • Power-knappen i skärmen (svarvad aluminiumstång som råkade vara lagom lång och ha rätt diameter)

  • Övriga knappar under skärmen (En träbit som jag sågade lite spår i)

  • Datorns power-knapp (50cl Ramlösa-kapsyl inuti en bakvänd, lite större kapsyl)

  • Hörlursutgången i CD-ROM-enheten (en 8mm stödhylsa i koppar)

  • Volymratten i CD-ROM-enheten (en avklippt liten bit av en rulle lödtenn)

  • Knappen på min joystick (locket från en låsoljeburk)

  • Bälgen på min joystick (tre stycken kabelsnuttar där jag bytt ut ledarna mot grov ståltråd för att kunna forma dem lättare)

Det var nog allt, tror jag. Den vita färgen är sprayfärg från Byggmax. Blå färg hade jag inte, så alla blåa detaljer har jag helt enkelt skrivit ut på fraktsedelspapper och klistrat dit.

Permalänk
Medlem

Önskar jag kunde rösta på flera, men bsod kittlade min humor mest tror jag haha, ansiktsuttrycket säger allt 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt bra finalister, lycka till alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westelindh!:

Önskar jag kunde rösta på flera, men bsod kittlade min humor mest tror jag haha, ansiktsuttrycket säger allt 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, blev BSOD för mig också.

Permalänk
Medlem

Var det denna tävling där vinstskatten är sjukt hög?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Var det denna tävling där vinstskatten är sjukt hög?

Skickades från m.sweclockers.com

Vinstskatten är den samma procentuellt oavsett tävling.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har valt att diskvalificera bidrag nummer 3 "Optimus-Gaming Prime!" inskickat av "eldarhan" på grund av fusk med flera konton. Bidraget är inte längre med i omröstningen.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Vi har valt att diskvalificera bidrag nummer 3 "Optimus-Gaming Prime!" inskickat av "eldarhan" på grund av fusk med flera konton. Bidraget är inte längre med i omröstningen.

Tråkigt.
Det var ett snyggt bygge.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Vi har valt att diskvalificera bidrag nummer 3 "Optimus-Gaming Prime!" inskickat av "eldarhan" på grund av fusk med flera konton. Bidraget är inte längre med i omröstningen.

Tråkigt med fuskare... Får man en chans att rösta igen om man hade lagt sin röst där? Gjorde det då det var ett snyggt bygge men vet definitivt vem jag ska rösta på nu när min röst gick bort, om jag får göra om den dvs.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Deriveh:

Tråkigt med fuskare... Får man en chans att rösta igen om man hade lagt sin röst där? Gjorde det då det var ett snyggt bygge men vet definitivt vem jag ska rösta på nu när min röst gick bort, om jag får göra om den dvs.

Just nu nej, men vi kikar med vår kodmästare så han kan nollställa rösterna till just det bidraget. Återkommer när vi vet mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Hur menar du att den ser bekant ut? Det fanns inget krav på att kostymen skulle vara skapad just för den här tävlingen.

Vi funderade över flerval, men valde att begränsa det till ett då det blir mer spännande. Kräver lite mer eftertanke också när man verkligen måste välja den bästa!

Nävisst, det var en kostymtävling och inte en byggtävling trots allt. Kan vara värt att uttryckligen skriva ut i kriterier om så är fallet eller ej framöver dock kanske?

Melodifestivalmodellen kanske vore något. Så kan resultatpresentation dras ut i typ 10 artiklar också..

Skrivet av bliss:

Tjenare, bekant?
Gjorde den enbart för denna tävlingen, inte varje dag man knåpar ihop något sådant

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, dementin anländer påpassligare än ett tweet från MPs businessclass-plan. Misstänkt!

Men precis, just därför kan det ju vara praktiskt att återvinna lite. Kappa!

Skämt åsido. Det var la bara den iögonfallande neonfärgade manteln ihop med mimdräkten och glasögonen som jag sett förut i en tävling här som gjorde intrycket. Hursom spelar det ju detta ingen roll.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

7 och 8 slogs om guldet medan 10 och 12 käbblade över silverpokalen. Det var riktigt svår men pose och kameravinkel avgjorde till 7:ans favör. Riktigt bra jobb

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Röstar på nummer 3, men i allvar så blev det BSOD, mest för iden. Att klä på sig ett grafikkort är rätt meh oavsett kvaliten. Det var cosplay som hårdvara!, inte mode-design tävling.

Permalänk
Medlem

8an, Surfdatorn blev jag gladast av att se iaf. Fyndigt och lite charmigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alltså surfdatorn är helt klart snyggast. Fyndig och en helhet i bilden. Helt klart där min röst hamnade.

Permalänk
Medlem

Surfdatorn är helt klart min favorit!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kenneth:

Just nu nej, men vi kikar med vår kodmästare så han kan nollställa rösterna till just det bidraget. Återkommer när vi vet mer

La min röst på nr 3.
Tycker för de övrigas skull att vi ska få rösta igen så inga röster går förlorade

Permalänk
Medlem

Tack alla fina!

Tack alla superfina som har röstat på mitt bidrag! Tycker det redan syns rätt tydligt vilka som har störst chans att vinna, men jag ville ändå dela med mig av en gif som ett speciellt tack för alla som röstat på 9an.
Min dotter (snart 4 år) fick hjälpa mig mycket med detta projekt, och inte allra minst när vi skulle fota. Jag var livrädd att något skulle gå sönder, så hon fick skutta runt mig och ge mig allting Hon förtjänar lite cred, så delar en ytterst liten del av det stora jobbet hon bidrog med ^_^
Tack alla fina än en gång och lycka till, ledande bidrag Det har varit en superkul tävling och jag hoppas på fler framöver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaJoe:

Tack alla superfina som har röstat på mitt bidrag! Tycker det redan syns rätt tydligt vilka som har störst chans att vinna, men jag ville ändå dela med mig av en gif som ett speciellt tack för alla som röstat på 9an.
Min dotter (snart 4 år) fick hjälpa mig mycket med detta projekt, och inte allra minst när vi skulle fota. Jag var livrädd att något skulle gå sönder, så hon fick skutta runt mig och ge mig allting Hon förtjänar lite cred, så delar en ytterst liten del av det stora jobbet hon bidrog med ^_^
Tack alla fina än en gång och lycka till, ledande bidrag Det har varit en superkul tävling och jag hoppas på fler framöver!

https://i.imgur.com/U9bCSqf.gif

Gött att se lite barnarbete.
Exemplariskt utfört dessutom.

OBS!!!!!! ------->

Dold text
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

@xfade: Haha, right? Hon var så glad att få hjälpa till med "klännings-jobboten". Efter vi var klar med min utstyrsel, gjorde vi en åt henne också

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaJoe:

@xfade: Haha, right? Hon var så glad att få hjälpa till med "klännings-jobboten". Efter vi var klar med min utstyrsel, gjorde vi en åt henne också

Och jag blev glad att se henne hjälpa dig.
Tackar för Gifen.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Avstängd

Jag hade också velat dela ut flera priser...
Jag diskar dock de som återanvänder samma utstyrsel, oavsett hur bra den är.
2, 8 och 10 får litet extra stilpoäng av mig dock, ha ha.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag diskar dock de som återanvänder samma utstyrsel, oavsett hur bra den är.
2, 8 och 10 får litet extra stilpoäng av mig dock, ha ha.

Tackar för stilpoängen

Är det någon utstyrsel som använts förut alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Tackar för stilpoängen

Är det någon utstyrsel som använts förut alltså?

Nä, var bara nån som skrev att han tyckte kände igen nåt men det var inget att bry sig om

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Avstängd

Nej, det var skämtsamt menat, Ingenting som påverkar tävlingen.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Tror tidigare nämnda kommentar var menat till mig. Någon tjomme som trott jag använt den tidigare, men så är inte fallet bygd endast för detta ändamålet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bliss:

Tror tidigare nämnda kommentar var menat till mig. Någon tjomme som trott jag använt den tidigare, men så är inte fallet bygd endast för detta ändamålet!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, vinner du så är det en välförtjänt seger, Tyvärr kan jag inte säga det jag vill säga just nu...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number