Be någon i usa köpa + skicka 2080 TI?

Permalänk
Avstängd

Fast du undgår ju visst tullregler. Även om du åker dit och köper det själv och tar med hem ska du betala import/tull/moms/whatever för det, det är så det fungerar

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

@owns good: Det är posten som ersätter förlorad vara eller ?

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Alltså ärligt ge 11000 +deras moms du sparar 2000-3500 kr . Förlorar den enkla garantin . Har ett sämre andra hands värde … etc . Jag vill med ha 2080 ti men jag väntar nog eller så köper jag mig ett 2080 vanligt istället .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

2080ti sales price: 1199$+8.8% sales tax (NY) x 9.73 (växelkurs Forex) = 12692,90:-
Sen ska du få kortet till Sverige, jag rekommenderar att du köper hos en svensk ÅF istället.

Permalänk
Skrivet av keyser:

För mellanskillnaden (eller mindre) kan du fixa dig en liten semesterresa till staterna istället, om du har polare där kanske du kan bo hos dem. Så får du både en upplevelse och ett grafikkort.

Har fullt upp med studierna, det går nog inte. Tänkte ba ta de billigaste flyget till NY och sedan köpa kortet och återvända hem samma dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av owns good:

Men hur får man egentligen kortet utan att behöva betala 15,500kr ärligt talat asså min dator är + min xb271hu (6700kr) skärm tillsammans är värda ca 15,500kr. Det är oacceptabelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Smakar det så kostar det. Har man inte ekonomin till att köpa något så kanske man inte ska gnälla egentligen.
Ja, jag håller med om att priserna är helt uppåt väggarna just nu, men tyvärr blir det så utan konkurrens samt en marknad som har visat sig betala nästan vilka priser som helst för produkterna.

Det är ingen mänsklig rättighet att sitta på det senaste i teknikväg, men ibland får man helt enkelt överväga att skita i det om ekonomin inte tillåter. Annars ser jag fram emot att se dig i Lyxfällan inom en snar framtid

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av owns good:

Har fullt upp med studierna, det går nog inte. Tänkte ba ta de billigaste flyget till NY och sedan köpa kortet och återvända hem samma dag.

Haha, förlåt. Men orkar du verkligen lägga minimum 14-16h på en sitta och vantrivas på ett flygplan. Bara för att spara.. vadå? Två tusen? Spara ett tag till eller köp ett billigare kort?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av owns good:

Har fullt upp med studierna, det går nog inte. Tänkte ba ta de billigaste flyget till NY och sedan köpa kortet och återvända hem samma dag.

Du kan ju också köpa ett 1080Ti för halva priset mot ett 2080 (ungefär), få det levererat hem dagen efter och ha massor av tid och pengar över. Man behöver inte ha det senaste bara för att, ibland är det inte värt det.

Permalänk
Skrivet av 50Spaenn:

Smakar det så kostar det. Har man inte ekonomin till att köpa något så kanske man inte ska gnälla egentligen.
Ja, jag håller med om att priserna är helt uppåt väggarna just nu, men tyvärr blir det så utan konkurrens samt en marknad som har visat sig betala nästan vilka priser som helst för produkterna.

Det är ingen mänsklig rättighet att sitta på det senaste i teknikväg, men ibland får man helt enkelt överväga att skita i det om ekonomin inte tillåter. Annars ser jag fram emot att se dig i Lyxfällan inom en snar framtid

Ähh, gnäll och gnäll. Skapade inte tråden för att yttra mitt gnällande, det var för att söka råd vilket jag också har fått.
Blir en 2080 i värsta fall. Men om de inte har minst 30-40 fps + jämfört med 1080ti så tänker jag inte köpa något av dem.

Permalänk
Skrivet av WreXlaM:

Du kan ju också köpa ett 1080Ti för halva priset mot ett 2080 (ungefär), få det levererat hem dagen efter och ha massor av tid och pengar över. Man behöver inte ha det senaste bara för att, ibland är det inte värt det.

Nää, så är det inte. Jag vill inte ha det bara för att.

Jag behöver ha absolut minimum 165 fps på fortnite i high-epic grafik med 1440p. Det är målet.
1080 TI klarar inte av det.

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Haha, förlåt. Men orkar du verkligen lägga minimum 14-16h på en sitta och vantrivas på ett flygplan. Bara för att spara.. vadå? Två tusen? Spara ett tag till eller köp ett billigare kort?

Sparar ca 5 tusen om jag inte har räknat fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av owns good:

Har fullt upp med studierna, det går nog inte. Tänkte ba ta de billigaste flyget till NY och sedan köpa kortet och återvända hem samma dag.

Törs man fråga vad du pluggar? Förhoppningsvis är det inte något inom miljö eller ekonomi i alla fall

Skrivet av owns good:

Jag behöver ha absolut minimum 165 fps på fortnite i high-epic grafik med 1440p. Det är målet.
1080 TI klarar inte av det.

Det är en stor skillnad på "behöva" och "vilja". Menar du på allvar att du behöver köra högsta inställningarna med så hög fps?

Skrivet av owns good:

Sparar ca 5 tusen om jag inte har räknat fel.

Som flera har sagt så räknar du fel.

Eftersom jag inte har koll googlade jag vad en 2080 Ti kostar i staterna. Första träffen säger 1.000 USD, om det stämmer eller inte vet jag ej men lägre lär det knappast bli.

Utöver det har NY en skatt på ≈ 9 % så det svenska priset blir i runda slängar 10.000 kr.

Kollade jättesnabbt på momondo och de billigaste flygen från Stockholm verkar kosta 3.500 kr t/r. Då är vi uppe i 13.500 kr. Sen kan jag personligen tycka att minst ett dygns resande på ett trångt flygplan är helt jävla galet för att spara ett par hundralappar (eller ens en tusenlapp eller två).

Sen är det transport till och från flygplatser och mat m.m. Räknar vi snålt är vi nu uppe i 14.000 kr. Ska du följa reglerna eller ha oturen att bli kontrollerad tillkommer förstås svensk moms (25 %?) och tullavgift. Jämför det med ett 2080 Ti från Komplett för 14.130 kr med fri frakt. Handlar du från Komplett slipper du dessutom trånga flygplan samt får en bättre/enklare garanti.

Sidnotis:
Du beter dig väldigt mycket som min kusin som fick sin första lön för någon måna sedan. Så fort pengarna hamnade på kontot fick han tunnelseende och gjorde en fullkomligt orimlig lista på saker han skulle köpa. Efter han insåg att det blev för dyrt började han göra precis som du, leta genvägar som inte finns. Allt för att köpa saker han behöver (läs: helt jävla onödiga prylar). Ska bli spännande nästa år då han planerar att ta körkort och köpa bil, undra om han insett att hans pengar nu är slut

Permalänk
Medlem

Kollar man verkligen sånt där då? Folk smugglar ju in saker från shoppingresor hela tiden

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waup:

Kollar man verkligen sånt där då? Folk smugglar ju in saker från shoppingresor hela tiden

Nej, med >99 % säkerhet slipper man betala moms och tull om man reser med flyg men man kan förstås ha en riktig jävla otur. Man har ju sett ett par gånger hur de står vid tullbåset och plockar in folk. Men som sagt, även om man slipper tull så blir det inte (märkbart) billigare att ta flyget till USA för att köpa ett grafikkort.

Ska man däremot spendera semester i USA eller köpa en hel drös med grafikkort så är det förstås en helt annan femma.

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Törs man fråga vad du pluggar? Förhoppningsvis är det inte något inom miljö eller ekonomi i alla fall

Det är en stor skillnad på "behöva" och "vilja". Menar du på allvar att du behöver köra högsta inställningarna med så hög fps?

Som flera har sagt så räknar du fel.

Eftersom jag inte har koll googlade jag vad en 2080 Ti kostar i staterna. Första träffen säger 1.000 USD, om det stämmer eller inte vet jag ej men lägre lär det knappast bli.

Utöver det har NY en skatt på ≈ 9 % så det svenska priset blir i runda slängar 10.000 kr.

Kollade jättesnabbt på momondo och de billigaste flygen från Stockholm verkar kosta 3.500 kr t/r. Då är vi uppe i 13.500 kr. Sen kan jag personligen tycka att minst ett dygns resande på ett trångt flygplan är helt jävla galet för att spara ett par hundralappar (eller ens en tusenlapp eller två).

Sen är det transport till och från flygplatser och mat m.m. Räknar vi snålt är vi nu uppe i 14.000 kr. Ska du följa reglerna eller ha oturen att bli kontrollerad tillkommer förstås svensk moms (25 %?) och tullavgift. Jämför det med ett 2080 Ti från Komplett för 14.130 kr med fri frakt. Handlar du från Komplett slipper du dessutom trånga flygplan samt får en bättre/enklare garanti.

Sidnotis:
Du beter dig väldigt mycket som min kusin som fick sin första lön för någon måna sedan. Så fort pengarna hamnade på kontot fick han tunnelseende och gjorde en fullkomligt orimlig lista på saker han skulle köpa. Efter han insåg att det blev för dyrt började han göra precis som du, leta genvägar som inte finns. Allt för att köpa saker han behöver (läs: helt jävla onödiga prylar). Ska bli spännande nästa år då han planerar att ta körkort och köpa bil, undra om han insett att hans pengar nu är slut

Mjukvaruteknik

Det är definitivt en skillnad på "behöva" och "vilja" Om jag ska kunna sluta störas av extremt irriterande fps drops (märker skillnad såfort den går under 165) så BEHÖVER jag faktiskt uppnå den fpsen som jag angav tidigare.
När jag spelar fortnite med dåligare grafik så blir saker och ting liksom suddiga och otydliga på långt avstånd vilket gör det extremt svårt att precisera siktet och skotten och allting.

Absolut högsta är inte ett krav men iallafall så behöver jag epic på textures. Shadows stänger jag av.

För att inte få drop under 165fps med en 1080ti så måste jag ha shadows off och resten på medium typ. 1080ti är ett skitigt kort och det är inte tillräckligt när man spelar 1440p. Kortet är bättre anpassat för 1080p, jag talar ur egen erfarenhet som 1080ti ägare. (rog strix 1080 ti OC)

Jag har redan körkort men men.

Ja, det blir inte så smart att åka till NY och köpa ett kort om kostnaderna blir lika höga som du säger.
Vi får se hur benchmarksen blir.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §8 (kringgående av tull och moms)*

Citat:

§8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...