Valve: "Vi är redo att börja satsa på spel igen"

Permalänk
Melding Plague

Valve: "Vi är redo att börja satsa på spel igen"

I november 2018 släpper Valve sin första speltitel på över fem år, och enligt dem själva är detta endast en av många som är under utveckling inom företaget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Ska bli mycket intressant, tråkigt att de varit borta så länge.

Kanske ryktena om att en ny Half Life 3 är mer påtagliga än vad man vågat hoppas på

Permalänk
Medlem

Jag vill se ett Left 4 Dead 3! 😭

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

HALF-LIFE 3 CONFIRMED!!!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Half life 3 confirmed xD

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Och jag är redo för HL3 let's do this.

Undrar om vad Valve menar med att ha jobbat bakom kulisserna. Är att de har fokuserat på soruce motorn, kanske nya coola funktioner, kanske linux? Kanske så kommer de även konkurrera mot UE, Unity och liknande? De har ju börjat konkurrera mot discord och annat runtomkring

Skapa spel, få verktyg som spelmotor, distribuera, marknadsföra, underhålla, spelcommunity och chat... tja få allt från ett och samma företag

Permalänk
Medlem

Jag vill se HL2EP3 innan HL3.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Wait What ?!?
Första april?

Definitivt inte vad jag förväntat mig att läsa en måndagsförmiddag.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Ge mig Half life 3.

Resten skiter jag i.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Snälla, gör inte ett HL3... Även om det skulle bli världens bästa spel kommer det *aldrig* att leva upp till förhoppningarna.

Permalänk
Medlem

L4D3!

Permalänk
Medlem

Har Gabe gett vika och faktiskt satt folk på HL3?! Skulle gärna sett Left 4 Dead 3 också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Jag vill se ett Left 4 Dead 3! 😭

The Dream! spelar fortfarande 2an ibland så kul

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kommer bli ett Battle Royale

Permalänk
Skrivet av xfade:

Jag vill se HL2EP3 innan HL3.

Kommer aldrig att ske. Möjligtvis får du en Half Life 2 Episode 2 Chapter 2

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oh yea.. go for it!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Kommer bli ett Battle Royale

Haha, då dör jag nog.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Valley of Gods och Artifact blir nog bra spel... men det är ju inte direkt såna titlar jag tänker på när jag hör "Valve". Hoppas det inte är allt dom menar med "satsa på spel".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

vill inte ha ett HL3, vi har alla så stora förväntningar på spelet, att det kommer inte klara det, även om det kommer förhoppningsvis bli ett bra spel, så känner jag att det inte kommer klara allt som det måste göra.

mest är man väll orolig att de kommer göra som alla andra nu "multiplayer till folket" och ingen ordentlig singelplayer kampanj.

mest är jag orligt över att få en half life 1 remastered, skulle inte gå, skulle ta bort hela känslan och nostalgin över det gamla!

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Half-Life 3 har ju redan varit under utveckling i över ett år

https://www.projectborealis.com/

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Portal 3 please.. roligt pusselspel.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Ja snälla, Portal 3!

Permalänk
Medlem

Hl2 + all THREE episodes and hl 4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

De har ju tidigare sagt att de jobbar på tre VR-spel, så det lär ta upp en hel del av deras resurser. Jag hoppas verkligen att de (och Knuckles-kontrollerna) lanseras inom ett år.

Permalänk
Proffsmoddare

"Vi är redo att börja satsa på spel igen"

Släpper ett kortspel.

Thanks for nothing, Valve.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Jag vill se HL2EP3 innan HL3.

Kommer inte hända. Episod 3 är skrotad sedan länge och storyn redan avslöjad av författaren.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Inaktiv

Vill ha Half Life 1 remake.
Det känns som en ny förbättrad story kring hur det började behövs och inte bara mer utspätt med att skjuta monster.

Permalänk
Medlem

Jag tror uppföljarna på alla Valves titlar kommer att behöva en ny spelmotor.

Jag tror inte Valve kommer att göra nya spel med Half Life 2 -motorn (Source) längre. Heller inte Source 2, som bara är till Dota 2 och andra icke-fps spel utan 4K(?). Jag tror Valve kommer att göra en ny spelmotor för de kommande 10 åren.
En sådan spelmotor har garanterat höga krav på att fungera för allt i från CS, Half Life till Dota et cetera. Den borde ta alla spel till 4K upplösning och högre, banbrytande fysik och imponerande psedu-AI bottar, VR med mera.

En ny spelmotor (Source 3?) kommer med den första titeln som släpps från och med nu.

Permalänk
Medlem

Half-life 3 kommer aldrig släppas då förväntningarna är för stora på det. Handlingen har trots allt redan släppts p.g.a att allt hopp om Episode 3 eller Half-life 3 är mer eller mindre borta. Varför ska de lägga ner en massa tid på att utveckla något, som i slutändan bara kommer få folk att skriva arga kommentarer online? Speciellt när man kan lägga ner inte alltför mycket tid på dota och få ut ~660 miljoner sek utan någon större ansträngning. De har även större satsningar på VR som fungerar bra.

Mig gör det dock inget längre. När jag ser på spel som DOOM-eternal så känner jag mig mer hypad än för half-life 3, och jag vet att det spelet kommer komma ut någon gång inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad på Ricochet 2! /s

Förväntningar eller inte, mina har dämpats sen länge åtminstone, så jag blir nog nöjd vilket som. Vill gärna ha vantarna på Source 2 SDKs, men skiten verkar ju aldrig bli klart

Skrivet av alex_farnstrom:

mest är jag orligt över att få en half life 1 remastered, skulle inte gå, skulle ta bort hela känslan och nostalgin över det gamla!

Sannolikheten att Valve skulle lägga energi på att skapa en HL1 remaster när Black Mesa finns är nog minimal troligen. Men man vet aldrig så klart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD