Permalänk
Medlem

AC adapter till MSI GS63VR-7RF

Söker efter en extraladdare till min laptop men MSI verkar föga informativa. Hittar flera icke-MSI med samma spänning och volt, bla ett gäng från asus /för dell-datorer vilket känns lite tryggare än no-name kineser (all made in Taiwan dock som Herr Stormare en gång sa) men är osäker på diametern för själva pluggen, laddarna jag hittar verkar vara 5.5 x 2.5 så förhoppningsvis är det en standard som även MSI följer men men vet ej.

Någon som har koll på MSI?

Permalänk
Medlem

Annars är det ju bara att klippa av originalpluggen och lösa dit e i rätt storlek

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Annars är det ju bara att klippa av originalpluggen och lösa dit e i rätt storlek

"bara", är tyvärr inte så haj på lödning, och själva problemet är ju från början att jag inte vet rätt storlek ens om jag kunde lösa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du har inte ett Kjell&co I närheten? Ta med dig den till dom isf så kan dom hjälpa dig.

Var bor du nånstans? Jag vet ju att sannolikheten att vi bor nära varann är extremt liten, men om du bor i närheten kan jag hjälpa dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Du har inte ett Kjell&co I närheten? Ta med dig den till dom isf så kan dom hjälpa dig.

Var bor du nånstans? Jag vet ju att sannolikheten att vi bor nära varann är extremt liten, men om du bor i närheten kan jag hjälpa dig

ca 8000 km från närmaste kjell, bor i Japan. Vet att inet har samma exakta laddare som kanske beställbar men krångligt att fixa den dit jag bor så letar efter lokala alternativ.