Permalänk
Medlem

Designat eget chass i 3D

Har försökt ritta upp ett chassi som jag vill ha det. Blivit en del förändringar på vägen. Bland annat genom tips från en som hållit på med Invetor mer än mig

Började med att få ut alla mått och se om det passar ihop. Även gjorde lite unik/udda ide på fläktintaget.

Men blev rätt snart skrotat. Även om jag försökte hålla kvar plåten en version till (så tog det lite mycket plats).

Detta utseende är vad det blivit idag. även taket är med på bild.

Så tänkte slänga ut det här, för tips och idéer (funderat på byta ut SFX agget mot atx, men behöver bredda chassit lite till). Dock vet jag inte om det är möjligt att tillverka chassit (vissa saker behöver bra precision och det har jag inte verktyg för eller svårt att spänna fast tunnplåt och bocka det i flera vinklar). Sen problmet att få gängor i tunnplåt (vet inte hur vanligt det är med såna verktyg för att pressa ut små hål)

La ut senaste i pdf https://minfil.com/A2ja3cf8b7/Assembly72.pdf och 3d (om det nu fungerar) https://minfil.com/97ja30f8b7/Assembly7.pdf

Får inte heller glömma och tacka protocase.com, som gav mig mått och även templet på moderkort med pci kort.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Jag kan tipsa om att färgkoda delarna för att enklare visa hur allt går. Tänk också på att överdimensionera lite då tillverkningsprocessen kan faila något och produkterna kan behövas bytas. När du ändå designar ett case så kan du också tänka på hur du ska serva caset senare. En löstagbar cage för mobo etc kan vara en idé för att göra monteringen lättare (typ test-rig som slottas in i lådan med alla paneler och fläktar.

Glöm inte heller fläktfilter och att göra delarna så enkla som möjligt för att dra ner på konstruktionskostnaden (varje nytt moment kostar mer pengar).

OBS inget på bilden stämmer ordentligt. Det är bara en visuell guide gjord på ca 1 minut i Sketchup.

Kanske till och med använda gängor för att enkelt öppna upp ett case. Tänk också på vad just DU verkligen vill ha i ett case.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Har jobbat med den typen var produkter på jobbet. Men just tum är ett problem, speciellt när man ska ner i så små storlekar (i för sig hitta gängtapp i den storleken är ju utmaning också )

Även svetsa fast muttrar är ju en ide med (tum är lite svårare att hitta dock).

Skrivet av Pan.Pan:

@Broken-arrow: Jag kan tipsa om att färgkoda delarna för att enklare visa hur allt går. Tänk också på att överdimensionera lite då tillverkningsprocessen kan faila något och produkterna kan behövas bytas. När du ändå designar ett case så kan du också tänka på hur du ska serva caset senare. En löstagbar cage för mobo etc kan vara en idé för att göra monteringen lättare (typ test-rig som slottas in i lådan med alla paneler och fläktar. https://i.imgur.com/8vDYRYa.png

Glöm inte heller fläktfilter och att göra delarna så enkla som möjligt för att dra ner på konstruktionskostnaden (varje nytt moment kostar mer pengar).

OBS inget på bilden stämmer ordentligt. Det är bara en visuell guide gjord på ca 1 minut i Sketchup.

Kanske till och med använda gängor för att enkelt öppna upp ett case. Tänk också på vad just DU verkligen vill ha i ett case.

Tanken var att få ett mångsidigt chassi (teoretiskt få plats med 2 grafikkort t.ex), nu har jag inte själv tanken köra två grafikkort men ska vara möjligt dock är höjden begränsad till 120mm höga grafikkort (går med 140mm om inte kontakten går för högt upp eller vinklad kan gå med).

Fläktfilter har jag tänkt på, dock gör dessa inte så mycket nytta som man kan tro (släpper in hel del damm ändå), sen så klart göra det enkelt är något jag tänker på för varje del (men vissa delar som ska se ut på vist sätt är svårare att förenkla).

(bra tips med färgkodning).
Röda panelerna ska gå skruva bort, samma med blåa stagen (ska svetsa dit mutter var tanken där det går). det persika färgade görs i hel bockad plåt och i/o plåten ska skruvas och popnitas fast är tanken (om jag inte kör med bara popnit då, är kvarleva egentligen från när bakre panelen var en lös plåt).

det limegröna är hdd buren (gjord för 4 ssd eller 2 ssd och 1 hdd, 2 hdd behöver den vara större).

.Jag håller på en del i produktion (dock betydligt tjockare grejer än 1mm plåt ), så har mer koll på det än rita (så vet att man bör lämna utrymme/tolerans för fel). Vissa delar som bakre i/o plåten vet jag inte vad egentliga toleransen är, resten är det planerat för par tiondelar fel (beroende på eventuellt företag, hur noggranna toleranser dom kan göra)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Bidrar inte med något särskilt just nu(3d-pdf funkade inte för mig...) men vill du ha lite hjälp när det kommer till konstruktion/ritning/produktions-arbete så kan jag väl stötta lite och ge konstruktiv feedback.
Jobbar som mek-konstruktör och har gjort många år så man har ju hunnit snappat upp ett och annat när det gäller detta område..
Får jag bara en *.step-fil(du kan exportera som det i inventor) eller en 3d-pdf alternativt detaljritningar på allt så kan jag nog ge en hel del bra tips.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Bidrar inte med något särskilt just nu(3d-pdf funkade inte för mig...) men vill du ha lite hjälp när det kommer till konstruktion/ritning/produktions-arbete så kan jag väl stötta lite och ge konstruktiv feedback.
Jobbar som mek-konstruktör och har gjort många år så man har ju hunnit snappat upp ett och annat när det gäller detta område..
Får jag bara en *.step-fil(du kan exportera som det i inventor) eller en 3d-pdf alternativt detaljritningar på allt så kan jag nog ge en hel del bra tips.

Detta är gjort i flera delar, så du behöver mer än en ritning men skickar på PM.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

PDF'en är helkonstig. Öppnar man den så står det
"C:\Users\paul.tweedlie.ANARK\Desktop\temp\New Text Document.txt" som namn och den visar inget vettigt.

Kul att du tar dig vidare med chassit dock (y)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

PDF'en är helkonstig. Öppnar man den så står det
"C:\Users\paul.tweedlie.ANARK\Desktop\temp\New Text Document.txt" som namn och den visar inget vettigt.

Kul att du tar dig vidare med chassit dock (y)

Tack, ja jag har tidigare lyckas göra 3d PDF (men trodde felet var i min pdf läsare). Tack ja jag ska försöka få den produktionsklar i alla fall sen får jag troligen köpa massa trisslotter

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har jobbat med den typen var produkter på jobbet. Men just tum är ett problem, speciellt när man ska ner i så små storlekar (i för sig hitta gängtapp i den storleken är ju utmaning också )

Även svetsa fast muttrar är ju en ide med (tum är lite svårare att hitta dock).

Tanken var att få ett mångsidigt chassi (teoretiskt få plats med 2 grafikkort t.ex), nu har jag inte själv tanken köra två grafikkort men ska vara möjligt dock är höjden begränsad till 120mm höga grafikkort (går med 140mm om inte kontakten går för högt upp eller vinklad kan gå med).

Fläktfilter har jag tänkt på, dock gör dessa inte så mycket nytta som man kan tro (släpper in hel del damm ändå), sen så klart göra det enkelt är något jag tänker på för varje del (men vissa delar som ska se ut på vist sätt är svårare att förenkla).

(bra tips med färgkodning).
Röda panelerna ska gå skruva bort, samma med blåa stagen (ska svetsa dit mutter var tanken där det går). det persika färgade görs i hel bockad plåt och i/o plåten ska skruvas och popnitas fast är tanken (om jag inte kör med bara popnit då, är kvarleva egentligen från när bakre panelen var en lös plåt).

det limegröna är hdd buren (gjord för 4 ssd eller 2 ssd och 1 hdd, 2 hdd behöver den vara större).

.Jag håller på en del i produktion (dock betydligt tjockare grejer än 1mm plåt ), så har mer koll på det än rita (så vet att man bör lämna utrymme/tolerans för fel). Vissa delar som bakre i/o plåten vet jag inte vad egentliga toleransen är, resten är det planerat för par tiondelar fel (beroende på eventuellt företag, hur noggranna toleranser dom kan göra)

https://i.imgur.com/4hPuxxG.png

Apropå IO plåten så kan du säkert hitta en bra plåt från tippen eller någons gammla chassi. Borde göra det hela mycket lättare.

Jag kan dock inte hålla med om fläktfiltret. Visst släpps där igenom en hel del damm men långt ifrån lika mycket som utan filter. Däremot är hål i chassit en större bov många gånger.
Har gått från att göra rent mitt chassi 2 ggr per år till att knappt damma av det en gång per år genom att gå från ett billigt chassi utan filter till Fractals Define XL R2 (som jag dessutom kör med än idag, 6 år senare).

Om du i framtiden skulle ändra dig så finns där bra magnetiska filter

Ett tips ang orientering: Försök hålla dig till enkla vinklar (top, side, bottom och diagonalt top-side). Detta gör det enklare att förstå exakt vart allt går och är ett gammalt knep från mek ingenjörer of old.

Räkna även in gummibussningar och ljuddämpning om chassit ska användas i privat bruk. Kan också vara en rolig sak att leka med när du ändå är i planeringsstadiet (testa olika vinklar och se hur effektivt olika vinklar tar död på ljud. Du kan använda physic-simulation motorer till detta eller helt enkelt rendera en scen med speglar och ljus istället för ljud då både ljus och ljud fungerar väldigt likt varandra.)

Lycka till och ha kul!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

Något jag fått erfara är att man ofta glömmer kontakter, hur man ska dra kablar och det viktigaste, är chassit lättarbetat?
Något jag märkt när jag gjort mina lådor är att idéerna ofta är bra men det är löjligt mycket lättare att jobba i en köpt låda än i sin egen. Så fundera ett gäng extra gånger hur det kommer vara att jobba i lådan innan du börjar tillverka. Kanske även göra en enklare modell i plywood eller wellpapp för att se så att allt verkligen passar som man vill, jag luras ofta av storleken i 3d-programmet

Som nån över sa, gör det så enkelt som möjligt att tillverka om du inte har tillgång till alla verktyg du behöver

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Varför ATX PSU, finns ingen anledning, beror ju helt på hur stor du vill ha den.
SFX-L ger dig samma fläkt. Om det är det du vill ha.

Jag hade iaf tittat en hel del på alla låg products chassin som finns.
https://smallformfactor.net/forum har en hel del där.

säljer några av dom bästa.
https://www.sfflab.com/

Hur dom läst tekniska hinder, är alltid lärorikt för dom har gjort 100x mer jobb kan man lära sig mycket

Att bygga med mini-itx moderkort, är ju fördelaktigt för dom flesta, samma sak med grafikkort, som kan användas mini versioner.

Det vill säga om du vill bygga en custom, för att göra den kompakt och kraftfull.
Berätta gärna varför du vill bygga eget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Apropå IO plåten så kan du säkert hitta en bra plåt från tippen eller någons gammla chassi. Borde göra det hela mycket lättare.

Jag kan dock inte hålla med om fläktfiltret. Visst släpps där igenom en hel del damm men långt ifrån lika mycket som utan filter. Däremot är hål i chassit en större bov många gånger.
Har gått från att göra rent mitt chassi 2 ggr per år till att knappt damma av det en gång per år genom att gå från ett billigt chassi utan filter till Fractals Define XL R2 (som jag dessutom kör med än idag, 6 år senare).

Om du i framtiden skulle ändra dig så finns där bra magnetiska filter

Ett tips ang orientering: Försök hålla dig till enkla vinklar (top, side, bottom och diagonalt top-side). Detta gör det enklare att förstå exakt vart allt går och är ett gammalt knep från mek ingenjörer of old.

Räkna även in gummibussningar och ljuddämpning om chassit ska användas i privat bruk. Kan också vara en rolig sak att leka med när du ändå är i planeringsstadiet (testa olika vinklar och se hur effektivt olika vinklar tar död på ljud. Du kan använda physic-simulation motorer till detta eller helt enkelt rendera en scen med speglar och ljus istället för ljud då både ljus och ljud fungerar väldigt likt varandra.)

Lycka till och ha kul!

Vet inte om vi tänker på samma runt "Försök hålla dig till enkla vinklar ". Jag har försökt hålla chassit enkelt, men laggt till vissa delar för att göra chassit mer stabilt t.ex (kan ju fixa det själv med en svets, nej inte utomhus då ).

Skrivet av Saandberg:

Något jag fått erfara är att man ofta glömmer kontakter, hur man ska dra kablar och det viktigaste, är chassit lättarbetat?
Något jag märkt när jag gjort mina lådor är att idéerna ofta är bra men det är löjligt mycket lättare att jobba i en köpt låda än i sin egen. Så fundera ett gäng extra gånger hur det kommer vara att jobba i lådan innan du börjar tillverka. Kanske även göra en enklare modell i plywood eller wellpapp för att se så att allt verkligen passar som man vill, jag luras ofta av storleken i 3d-programmet

Som nån över sa, gör det så enkelt som möjligt att tillverka om du inte har tillgång till alla verktyg du behöver

/S

Japp, tänkt göra lite förbättringar innan produktion Det är därför jag tillverkar även delarna som ska sitta i chassit som moderkort och nätagg t.ex. Även gjort ett grafikkort (ja en enkel modell)

Ja dom har oftast erfarenheten hur man ska göra en låda, både pengar och bättre möjligheter till göra prototyper.

Skrivet av Monarchy:

Varför ATX PSU, finns ingen anledning, beror ju helt på hur stor du vill ha den.
SFX-L ger dig samma fläkt. Om det är det du vill ha.

Jag hade iaf tittat en hel del på alla låg products chassin som finns.
https://smallformfactor.net/forum har en hel del där.

säljer några av dom bästa.
https://www.sfflab.com/

Hur dom läst tekniska hinder, är alltid lärorikt för dom har gjort 100x mer jobb kan man lära sig mycket

Att bygga med mini-itx moderkort, är ju fördelaktigt för dom flesta, samma sak med grafikkort, som kan användas mini versioner.

Det vill säga om du vill bygga en custom, för att göra den kompakt och kraftfull.
Berätta gärna varför du vill bygga eget

Tänkte mig m-atx som max storlek (så man kan köra med flera instickskort om man vill). Mest för fläkten ja och när jag kan göra chassit lite större så kan jag använda ett befintligt nätagg jag har (blir billigare och är inget dåligt agg heller, men det får jag fundera en stund på).

Ja något jag borde tagit upp i början av tråden
Varför är för det inte finns så många bra chassin längre, Node 605 är vad jag tagit inspiration ifrån. Tycker det chassit är lite stort, behöver inte ha stöd för ATX (samt har gått ur produktion).

Har tittat på Silverstone Tek GD05B, men är rätt lågt chassit i stället (ingen idé köra med något grafikkort i det chassit). Sen vill jag ha en front som är helt slät och går titta på utan skämmas (samt inte för mycket hål så det går få tyst på datorn enklare, i för sig har min design stora hål i sidorna men ändå)

Får titta på länkarna, fanns ju hel del chassin. Verkar dock inte finnas på länk två den typen jag söker efter.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vet inte om vi tänker på samma runt "Försök hålla dig till enkla vinklar ".

... Nej det förstår jag. Bara en tanke om du nu skulle vilja leka runt med konceptet Tänkte också att du skulle kunna göra det 100% i datorn, kanske som en övning i hur ljud fungerar etc.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

... Nej det förstår jag. Bara en tanke om du nu skulle vilja leka runt med konceptet Tänkte också att du skulle kunna göra det 100% i datorn, kanske som en övning i hur ljud fungerar etc.

Det är över min "pay grade", om jag även ska börja med simuleringar (har inte ens lyckas få det fungera i inventor)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte uppdaterat det hela på bra tag Men personligen är det egentligen rätt sjukt hur dom kan göra så billiga chassin, för det krävs ju hel del timmar att designa ett chassi. I för sig brukar företagen hålla ungefär samma design sen i flera år framåt.

Efter lagt oräkneliga timmar till, börjar det likna ett resultat jag skulle kunna köpa det för på butiks hyllan Det små pill jag inte riktigt gillar än, är hörnen bland annat (blir ju så när man väljer bocka plåten), det blir ju lite hål här och där som köpta chassin oftast inte har (sen luras man av att plåten ser tjockare ut i programmet än i verkligheten, ger ju förvirring och tro vissa saker kommer synas lika tydligt i verkligheten).

T.ex denna plåten, ser rätt ok ut på insidan. Men inte lika snyggt blir det på utsidan. Gjort om den minst två gånger (den röda delen) Den går ju inte göra i ett stycke ihop med i/o plåten, funderat på göra som köpta chassin (där man även bockar chassi plåten in mot I/o plåten). men blir mer jobb om det ens är möjligt göra så i vanliga maskiner.

Ser ut så här på baksidan, ser väl inte heldumt ut i för sig.

Gjorde om hela den delen med HDDburen, finns inga mått vart ram eller cpu sitter. Så gått lite på ögonmått vart ram sitter på moderkorten ungefär (mellan ram och cpu har jag hittat mått, mellanrummet är rätt exakt men även det skiljer mellan moderkort). Fick problem vart jag skulle få plats med SSD, efter jag gjort plats för två HDD (trodde att det skulle bli fult att ha SSD under). Men blev inte så illa. Fick rikta upp gummidelarna till HDD själv (såna jag har liggandes hemma för just hdd dämpning).

Jag har förlängt lådan så yttermåtten är 345mm utan någon front inräknad, bredden är 402 (har förlängt med 2mm). total höjd är nu 170mm och höjd för grafikkort är 159,9mm, vad jag kunnat räkna ut ska 140mm grafikkort få plats (kan bli tajt med kontakten, beroende på vilket märke man köper). vissa har ju sänkt ner kontakten så det blir mer plats (kontakten i sig sticker ut ungefär 15/16mm om man trycker ner kablarna, utan våld). Är ju rätt trångt i lådan, som är nu ca 23 liter invändigt (vist inte jätte liten låda, men får ju i gengäld plats mycket)

Med just fronten, funderar jag på att ha en yttre plåt som man kan fälla ner eller annan liknade fästanordning (kan ju montera en dvd/blu-ray brännare/spelare i lådan nu), men dock begränsas höjden på cpu kylare (kan ju lösas med montera en slim i stället, om den inte har för olikt mått mot en standard, om man kan hitta mått för montering). Gjorde den lösningen just för HDD buren skulle få bättre placering än vad tidigare bilder visar (där jag hade bockat U plats för en HDD och en ssd), problmet var att jag tyckte det hamna för nära moderkortet och var inte så bra planerad lösning.

Som sagt kommer fortsätta slipa på detta tills jag blir nöjd Just det la även in täckplåtar för kabeldragning i botten av chassit (har inte finslipat iden än, får se om jag tycker det bli bra nog för det ska stanna kvar).

Sen funderar jag på dessa 3 stänger i lådan (har ändrat måtten till 6mm breda), tror det kommer hålla vikten. Men är inte helt säker, dessa ska hålla lådan stabil och hålla på alla HDD i lådan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar